Forum > i20

P0038

(1/1)

wawrzluk:
Cześć. Niedawno kupiłem zadbaną i20 z 2013r, z przebiegiem niecałe 90.000 1,2 benzyna. Po przejechaniu kilkuset km wyświetlił się check engine z podanym tu błędem, który powtórzył się już 3 raz po przejechaniu około 100km po usunięciu go. Po kodzie błędu wnioskuję problem z sondą za kat., jednak po przeszukaniu forum wydaje mi się, że problem może być również z katalizatorem lub komputerem silnika. W żadnym temacie nie znalazłem jednak konkretnie tego błędu który mi się wyświetla, a może ktoś będzie miał doświadczenia i podpowie. Jak coś to mam już sondę, zamiennik boscha i zastanawiam się czy zacząć od tego.

P0038 Wysoki stan obwodu sterowania grzałki sondy lambda (H02S), rząd 1, czujnik 2

piejar:
Prosty zrzut z netu. Wysoka impedancja obwodu grzałki więc przepalona, uszkodzona wtyczka, uszkodzona wiązka itp. Mierzyć i sprawdzać a potem kupować i wymieniać.

Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂.
Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂.
Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika.
Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej