Forum > i30 PD

Akumulator AGM

(1/3) > >>

sisimon:
Witam, w moim i30 PD 1.5 DPI pada akumulator AGM 70Ah. Ma ciut ponad 2 lata. Nowy około 1000 zł. Kupiłem porządną ładowarkę Victrona 10A ale niestety nie jest w stanie nic w niego wpompować (zamiast 760A ma obecnie około 620A). Akumulator ma 80% żywotności, pewnie za niedługo padnie. Czy można kupić do tego samochodu zwykły akumulator kwasowy ? System START-STOP i tak za każdym razem wyłączam. Są jakieś przeciwskazania ? czy inny akumulator niż AGM nie powoduje utraty gwarancji ?

piejar:
80% to całkiem spora wydajności i ja bym go nie wymienial. Akumulator nie jest objety gwarancją więc nie mogą się czepiać. Gdyby doszło do jego rozerwania itp to mogą się rzucać. Jeżeli masz inteligentny system ładowania (ze zmiennym napięciem) to teoretycy będą kręcić nosem ale jak dla mnie zwykły akumulator będzie jak najbardziej ok. Aku AGM to zwykły akumulator kwasowy a jedynie ma maty z włókniny które absorbują elektrolit - czyli  nie pływa on swobodnie, ale jest nim nasączony specjalny separator z włókna szklanego. Zwykły aku jest narażony na opad mas czynnych (odspojenie od płyt) co jest typową przyczyną odrzucania gwarancji przez producentów aku. Tak więc jeżeli masz ładowanie fix bez "inteligencji" to zwykły da radę. Ja tego jeszcze nie pocwiczylem w moim aucie ze start-stop ale jak mi padnie fabryczny (EFB chyba) to wymienię  na zwykły.i dam znać ile pożył. Spróbuj i podziel się wynikami ;-)

dr.boczek:
Ale kazali ci wymienić czy jak?
1. Nie wiem jaki dokładnie AKU masz w aucie ale AGM 60AH możesz kupić za 600-700zł - np Varta VA560901068
2. kto ci w ogóle powiedział że akumulator pada i jest do wymiany i dlaczego używasz ładowarki - masz jakieś problemy z uruchomieniem silnika przy 600A prądu rozruchowego?
3. Byłem na przeglądzie 45tys (ponad 2 lata) ze swoim i30 i mi powiedzieli że AKU mam jak nowy więc może twój aku pracuje w jakichś trudnych warunkach.

malerikula:
Sęk w tym że inteligentne ładowanie przeważnie ładuje aku do 80% tylko w pewnych warunkach jest to możliwe. Np trasa 600km w jednym kawałku i aku nadal będzie 80%

piejar:
Nie jestem przekonany do tego co pisze Malerikula. Inteligentne ładowanie mam w Megane 4 i po latach użytkowania nie mam żadnych problemów. A napięcie ładowania lata jak szalone, nawet do 15V przy hamowaniu silnikiem. Z tego też względu zaleca się tu Aku AGM które mają ponoć  lepszą odporność na ładowanie impulsami  wyższych prądów. Jak już się zarzekałem, jak mi padnie w Meganie Aku to wymieniam go na taniego Kozaka i zobaczę ile przeżyje. Dam znać.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej