Hyundai Motor wyróżniony w konkursie Red Dot Design Awards – nagrodzono prototyp N Vision 74, system informacyjno-rozrywkowy „Seon” i cyfrową czcionkę Hyundai Sans UI- Zwycięzca nagrody Red Dot Award w kategorii Design Concept:
– N Vision 74 reprezentuje wizję designu marki dotyczącą czerpania przyjemności z jazdy w zrównoważonej przyszłości, jednocześnie oddając hołd dziedzictwu firmy. - Zwycięzcy nagrody Red Dot Award w kategorii Brands & Communication Design 2023:
– Stylistyka „Seon” harmonizuje system multimedialny z wnętrzem i nadwoziem pojazdu,
– Hyundai Sans UI to cyfrowy krój pisma UX nowej generacji, zaprojektowany z myślą o jak najlepszej czytelności.
Firma Hyundai Motor Company potwierdziła dziś swoją pozycję światowego lidera w projektowaniu, zdobywając trzy prestiżowe nagrody Red Dot – za doceniany pojazd koncepcyjny N Vision 74, najnowszej generacji zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy „Seon” oraz cyfrowy krój pisma Hyundai Sans UI.
N Vision 74 otrzymał wyróżnienie w kategorii Mobility & Transportation w konkursie Red Dot Award, w kategorii Design Concept. Wodorowo-elektryczny pojazd o wysokich osiągach, czyli N Vision 74, reprezentuje przeszłość, teraźniejszość i przyszłość marki. Pokazuje wizję projektową marki dotyczącą przyjemności z jazdy w zrównoważonej przyszłości.
To coś więcej niż samochód koncepcyjny, to „laboratorium na kołach” służące do badań, rozwoju i weryfikacji zanim jego zaawansowane technologie inspirowane sportami motorowymi zostaną zastosowane w modelach produkowanych seryjnie. N Vision 74 składa także hołd prototypowemu Pony Coupe zaprezentowanemu przez Hyundaia w 1974 roku. Koncepcyjny N Vision 74 odziedziczył czystość designu Pony Coupe, łącząc jego dynamiczne proporcje sylwetki i specjalną konstrukcję słupków B z detalami inspirowanymi sportami motorowymi.
Firma zwyciężyła także w kategorii Red Dot Award: Brands & Communication Design 2023 za system informacyjno-rozrywkowy (ccNC) i nową cyfrową czcionkę.
Nagrodzony w kategorii Interface & User Experience Design, „Seon”, co po koreańsku oznacza „Linia”, to zupełnie nowy design zastosowany w systemie informacyjno-rozrywkowym ccNC firmy Hyundai Motor
Wykorzystując motyw poziomych linii występujących w naturze, firma opracowała „Seon” od drobnych elementów graficznych po cały wyświetlacz i na tej podstawie uzupełniła prosty i płaski styl graficzny Hyundaia. Ta koncepcja graficzna została zaprojektowana tak, aby idealnie współgrać z wyglądem wnętrza i nadwozia pojazdu, uwzględniając także spójność między dwoma wyświetlaczami.
System informacyjno-rozrywkowy ccNC firmy Hyundai wykorzystuje ten sam układ siatki i wspólne komponenty, aby zapewnić spójne wrażenia użytkownika podczas korzystania z różnych wyświetlaczy. Hierarchia ekranów została wyraźnie zdefiniowana, aby ułatwić kierowcom korzystanie z nich podczas jazdy. Przez lata Hyundai Motor pracował nad reorganizacją i optymalizacją różnych funkcji i informacji, aby ułatwić użytkownikom ich wyszukiwanie i dostęp do nich.
Wysiłki te doprowadziły do zastosowania unikalnego systemu informacyjno-rozrywkowego, który zapewnia optymalną użyteczność w trakcie jazdy i spójne wrażenia użytkownika.
Doceniona w kategorii Typography, czcionka Hyundai Sans UI to cyfrowy krój pisma nowej generacji. Został zaprojektowany z myślą o doświadczeniach użytkownika (UX) w nowej mobilności, ale także funkcjonalności oprogramowania opartej na estetyce, czytelności i tożsamości marki.
Hyundai Sans UI dziedziczy cechy designu innej czcionki marki, czyli Hyundai Sans. Ma także na celu zapewnienie optymalnej czytelności w różnych sytuacjach na drodze. Pod względem struktury wizualnej, Hyundai Sans UI obsługuje zróżnicowaną wagę kroju pisma. Nadając hierarchiczny porządek systemowi UI, można zwięźle wyświetlać złożone informacje. Natomiast kursywa umożliwia delikatną ekspresję systemu interfejsu użytkownika i wykorzystuje typografię odpowiednią dla każdej funkcji.
Organizowany przez Design Zentrum Nordrhein Westfalen w Niemczech, konkurs Red Dot Award to jeden z największych konkursów designu na świecie. Nagroda jest przyznawana w trzech różnych dyscyplinach – Product Design, Brand & Communication Design and Design Concept – aby lepiej ocenić różnorodność w dziedzinie projektowania.
Źródło: www.hyundai.pl