Forum > Getz

Problemy z ładowaniem

<< < (7/8) > >>

robaszek127:
U mnie też podczas jazdy wiać, że jak nagrzeje się i jest gorąco to słabiej ładuje. Więc jeśli akumulator jest dołądowany to nie ma co się przejmować. W nowszych masz inteligentne ładowanie i jadąc możesz mieć i 12,6v bo w dobie eco odcina się alternator dla zmniejszenia oporów.

piejar:
Ostatnio sprawdziłem temp alternatora w kijance i nie mogłem utrzymać ręki czyli spoko ponad 60 stopni. Tak więc czy owe 80 stopni to wynik nagrzewania się alternatora czy wynik ogrzewania się od strony silnika - to wymagałoby dalszych testów  tzn (chyba) niepotrzebnej roboty

Robi:
No to jak widzę z Waszych wpisów, żadnych anomalii u mnie nie ma i jak na razie nie ma co drążyć tematu, szukać "dziury w całym", bo to mogą być normalne zjawiska zależne m.in. od temperatury na zewnątrz. Myślę, że niewielu użytkowników nie tylko Getzów, ale i innych marek samochodów nie zwraca na to uwagi i nie monitoruje tych parametrów (temperatura, napięcie ładowania). Ja tak mam, że lubię mieć takie rzeczy pod kontrolą, aby szczególnie przy dalszych wyjazdach nie mieć niespodzianki, choć zawsze coś nagle może wyskoczyć. Dziękuję Wam wszystkim za wypowiedzi w temacie oraz cenne uwagi i spostrzeżenia.

robaszek127:
Jak masz światła dzienne jak ja nie ma co płakać nad mniejszym ładowaniem. Ja jadąc nad morze bałem się tylko o pasek klinowy alternatora by nie pękł. Wykupiłem OC z asistance na rankomacie w razie czego plus dostałem zwrot 120zł.Pasek niewymieniany od x lat wytrzymał . Hyundai jak zawsze nie stanął na drodze ale trzeba myśleć nad czymś nowszym.

Robi:
Witam ponownie. Było wszystko ok z ładowaniem, aż do dnia wczorajszego. Jadąc z pracy, pękł mi pasek napędu alternatora. Holowanie. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy ten pasek można wymienić bez kanału (od strony komory silnika)? Rozumiem, że trzeba poluzować pasek napędu pompy wspomagania i go zdjąć, ale czy potem dostanę się do śruby mocującej alternator? Jak to zrobić krok po kroku?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej