Forum > Santa Fe (2006-

Ucieka płyn chłodniczy

<< < (7/7)

piejar:
A w układach CISNIENIOWYCH  (np D4EA) jak najbardziej skoki poziomu płynu są i to właśnie w rezerwuarze/zbiorniku wyrównawczym ciśnieniowym  na którym to właśnie jest korek ciśnieniowy. Tam kompensacja przyrostu objętości płynu odbywa się przez zbiornik.
Wracając do tematu: próbujemy zrozumieć dlaczego, podobno, komuś wywala płyn chłodniczy do rezerwuaru bezciśnieniowego tak, że go przelewa. Moim zdaniem układ ciśnieniowy kompensuje na elastyczności niektórych elementów przyrost ciśnienia a to co jest ponad to, co nabite na korku (przekroczenie ciśnienia 0,9) , odpuszcza do rezerwuaru bezciśnieniowego. I dlaczego w jednych autach płyn nie wylewa się ze zbiornika wyrównawczego a przedmiotowym aucie - wylewa się.

Anazar:

--- Cytat: piejar w 13 Sierpień 2023, 21:18:40 ---A o czym Ty piszesz?? Rezerwuar to jest zbiornik wyrównawczy ten przezroczysty-bialy. Korek na którym masz napisane 0,9 to korek układu ciśnieniowego na chłodnicy, na części ciśnieniowej układu chłodzenia. Twój rezerwuar jest bezciśnieniowy bo korek na nim to kawałek plastiku. Rezerwuar czyli zbiornik wyrównawczy nie pracuje pod ciśnieniem. Do niego może spłynąć ewentualnie jakiś nadmiar czy też opary dlatego nazywa się  tank-radiator-condenser. Popatrzeć w mojej cee'd jak i czy zmienia się poziom w zbiorniku wyrównawczym w funkcji temperatury ale dopiero ok srody

--- Koniec cytatu ---

Skoro nie rozumiesz tego co sam piszesz ?! 😱

napisałem wszystko, pewnie wszyscy pojęli oprócz Ciebie.

Pisz co chcesz i w temacie i NIE W TEMACIE

Nie będę już reagował na Twoje wpisy.

Anazar:

--- Cytat: piejar w 13 Sierpień 2023, 21:25:18 ---A w układach CISNIENIOWYCH  (np D4EA) jak najbardziej skoki poziomu płynu są i to właśnie w rezerwuarze/zbiorniku wyrównawczym ciśnieniowym  na którym to właśnie jest korek ciśnieniowy. Tam kompensacja przyrostu objętości płynu odbywa się przez zbiornik.
Wracając do tematu: próbujemy zrozumieć dlaczego, podobno, komuś wywala płyn chłodniczy do rezerwuaru bezciśnieniowego tak, że go przelewa. Moim zdaniem układ ciśnieniowy kompensuje na elastyczności niektórych elementów przyrost ciśnienia a to co jest ponad to, co nabite na korku (przekroczenie ciśnienia 0,9) , odpuszcza do rezerwuaru bezciśnieniowego. I dlaczego w jednych autach płyn nie wylewa się ze zbiornika wyrównawczego a przedmiotowym aucie - wylewa się.

--- Koniec cytatu ---

PRZELEWA? 😱
To skąd się wziął?! Ktoś wlał do układu więcej niż ma pojemność układu, wlewał pod ciśnieniem?! 😱

Zastanów się co piszesz ?! 😲😱

Zasadę działania opisałem w moich wpisach.

Przeczytaj je ze 20x to może pojmiesz zasadę działania

piejar:
Trzymam cię za słowo Anazar! Jak sprawdzę w swojej kijance to się odezwę.

piejar:
A więc... Sprawdziłem. I sytuacja wygląda tak, że po nagrzaniu silnika przyrost poziomu w zbiorniczku to jakieś 10-15 mm. Nagrzanie dla mnie to pierwsze otwarcie termostatu czyli ok 90 kilka stopni.
Zbiorniczek płynu mam jak na załączonym obrazku. Ten wężyk z okolicy korka to tylko przelew - jest obcięty za zbiorniczkiem. A do układu chłodzenia, w rejon korka ciśnieniowego idzie tylko jeden wężyk, którym płyn jest uzupełniany i zrzucany w przypadku przekroczenia ciśnienia. Jest to cienki wężyk bezciśnieniowy.
https://drive.google.com/file/d/1y7UQHoQljBnA9_e-bCRnkcJKSoK33n1U/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1y5LXU-kM9RyiJVuUF6wCqn7e1IQ5UWGc/view?usp=drivesdk

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej