Forum > Santa Fe (2006-
Ucieka płyn chłodniczy
Anazar:
--- Cytat: piejar w 13 Sierpień 2023, 16:45:58 ---Moim zdaniem zaworek zwrotny jest w króćcu pod korkiem na chłodnicy. Jeżeli on puści to płyn będzie wracał
--- Koniec cytatu ---
CO TY TU TWORZYSZ?! 😱
Korek jest zaworem który do rezerwuaru odpowietrza chłodnicę i wyrzuca nadmiar płynu, a jak silnik ostygnie i w układzie ciśnieniowym wytworzy się podciśnienie to zaciąga płyn z rezerwuaru.
Dlatego szczelność okolicy korka, samego korka i między korkiem, a rezerwuarem jest tak ważny, aby nie zasysało powietrza, bo logiczne że łatwiej układowi zassać powietrze do chłodnicy niż płyn
Anazar:
….stąd w układach ciśnieniowych skoki poziomu płynu w REZERWUARZE 👍
piejar:
Twój rezerwuar jest bezciśnieniowy. Sprawdź jaki masz korek na nim.
Anazar:
--- Cytat: piejar w 13 Sierpień 2023, 20:47:06 ---Twój rezerwuar jest bezciśnieniowy. Sprawdź jaki masz korek na nim.
--- Koniec cytatu ---
Jeśli na korku podane jest ciśnienie układu 0,9 lub 1,1 to układ jest ciśnieniowy i nigdy nie ma ciśnienia w rezerwuarze !!!
Taki sprawny układ sam uzupełnia płyn z rezerwuaru.
Dla wyłącznie Twojej wiedzy: 🤫
KOREK JEST NA CHŁODNICY 👍
O CZYM TY PISZESZ ?! 🤔😲😱
To nie forum VW 🤣
piejar:
A o czym Ty piszesz?? Rezerwuar to jest zbiornik wyrównawczy ten przezroczysty-bialy. Korek na którym masz napisane 0,9 to korek układu ciśnieniowego na chłodnicy, na części ciśnieniowej układu chłodzenia. Twój rezerwuar jest bezciśnieniowy bo korek na nim to kawałek plastiku. Rezerwuar czyli zbiornik wyrównawczy nie pracuje pod ciśnieniem. Do niego może spłynąć ewentualnie jakiś nadmiar czy też opary dlatego nazywa się tank-radiator-condenser. Popatrzeć w mojej cee'd jak i czy zmienia się poziom w zbiorniku wyrównawczym w funkcji temperatury ale dopiero ok srody
Nawigacja
[#] Następna strona