Forum > Santa Fe (2006-

Ucieka płyn chłodniczy

(1/7) > >>

Adrianoo:
Cześć.
Mam problem z moim autem, mianowicie od jakiegoś roku (zrobiłem w tym czasie około 25 tys. km) ucieka mi gdzieś płyn chłodniczy około 0,5 litra na 1000-1500 km, problem w tym, że nie widać nigdzie wycieku i pod autem sucho. Mam wrażenie, że po dłuższej jeździe czuć zapach spalonego płynu pod maską.
Myślałem o uszczelce pod głowicą ale poza ubytkiem płynu nie ma innych niepokojących objawów - silnik pracuje równo, nie przegrzewa się, nie kopci, nie przybywa oleju, pod korkiem nie ma szlamu, węże miękkie.
Czy mimo, że poza ubytkiem płynu wszystko jest ok to może być uszczelka?
Czy może podczas jazdy płyn kapie na jakiś gorący element i odparowuje?
Może ktoś się spotkał z podobnym problemem lub ma jakiś pomysł?
Jeżdżę od około dwóch lat z błędem P0420 przepływ katalityczny ale to chyba nie ma nic wspólnego.

Bardzo proszę o pomoc, poradę.
Dzięki

Anazar:
Wymień korek chłodnicy i przewody rezerwuaru i obserwuj.

robaszek127:
Popatrz na trójniki z tyłu na przewodach bo tam lubi cieknąć płyn jak masz lpg. U mnie tak miałem a wycieku nie było widać. Jedynie mokro lekko właśnie było na tym trójniku. Płyn znikał powoli. Jednak jak płyn znikał mocno a nie było wycieku a i nawet w oleju nic to też pomogła tylko wymiana UPG. Chyba płyn szedł do cylindra. Więc lepiej jak to będzie wyciek na łączeniu opaskami.

Anazar:

--- Cytat: Anazar w 24 Czerwiec 2023, 12:49:46 ---Wymień korek chłodnicy i przewody rezerwuaru i obserwuj.

--- Koniec cytatu ---

Korek najlepiej z oryginału lub jakiś dobry zamiennik made in japan.
Przewód od korka do rezerwuaru też musi być 100% szczelny.

TO BARDZO WAŻNY ELEMENT 👍
Reguluje ciśnienie, usuwa powietrze z chłodnicy, uzupełnia z rezerwuaru płyn w układzie.

Płyn w rezerwuarze najlepiej aby był trochę powyżej min., a nie pod max
…oczywiście na CAŁKOWICIE OSTUDZONYM CZYLI ZIMNYM SILNIKU