Forum > Santa Fe SM

Problem z odpaleniem Santa FE SM CRDI 2,0L.

(1/5) > >>

bandzior13:
Witam,
 Ponownie mam problem ze swoim Hultajem. Po zatrzymaniu i odczekaniu jakieś pół godziny już nie odpalił.
Po podłączeniu ELMA w programie SDPROG brak jakichkolwiek błędów.
Poniżej podaję parametry jakie dają wskaźniki w programie SDPROG.

Obliczona wartość obciążenia silnika (LOAD_PCT) - 64,7% (zmiana przy próbie odpaleni)
Temperatura cieczy chłodzącej (ECT) - 19°C
Ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym (MAP) - 19 kPa
Obroty silnika (RPM) - 242 obr./min. (zmiana przy próbie odpaleni)
Prędkość pojazdu (VSS)- 0 km/h
Temperatura powietrza wlotowego (IAT) - 27°C
Przepływomierz (MAF) - 2,8 g/s (zmiana przy próbie odpaleni)
Pozycja przepustnicy (TP) - 0,0%

Jakiś tydzień temu podczas hamowania zapaliła się kontrolka AIR BAG i nie zgasła. (SDPROG nie odczytuje tego błędu.)
Przy oględzinach zauważyłem że podczas naprawy rozrusznika został nie podłączony jeden przewód z masą.
Pompka wstępna działa i paliwo dochodzi do filtra paliwa i przechodzi przez filtr paliwa.
Przy dłuższym kręceniu gaśnie kontrolka oleju, nie gaśnie kontrolka immobilizera (sprawdzone na dwóch kluczykach.)

piejar:
Ciśnienie absolutne nie moze być 19 kpa bo absolutne to mierzone względem próżni. Czyli powinno być w poblizu 100 kPa bo takie jest +/- ciśnienie atmosferyczne

bandzior13:

--- Cytat: piejar w 10 Czerwiec 2023, 15:40:49 ---Ciśnienie absolutne nie moze być 19 kpa bo absolutne to mierzone względem próżni. Czyli powinno być w poblizu 100 kPa bo takie jest +/- ciśnienie atmosferyczne
--- Koniec cytatu ---
Nie wiem czy wszystkie parametry są dobrze zdiagnozowane/odczytane prze interfejs ELM327

Mój taki jak w linku
https://sdprog.com/produkt/interfejs-usb-program-sdprog-pl-box/
Kiedyś miałem problem z gasnącym silnikiem podczas jazdy to prawidłowo wskazywał błąd ciśnienia na listwie CR. Poszły uszczelki w pompie wysokiego ciśnienia.
Teraz brak jakiegokolwiek błędu.

Paliwo na listwę CR dochodzi i do wtryskiwaczy.
Podejrzewam uszkodzone wtryskiwacze które nie poszczają paliwa do komory spalania.
Raczej mają prawo paść auto kupione z przebiegiem około 220 tyś. kilometrów 9 lat temu, a obecnie ma troszkę ponad 400 tyś. kilometrów.
Nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek je regenerował.

W poniedziałek jak będzie czas spróbuję odpalić na "samo starcie". Jeśli się uda zrobię testy przelewowe wtryskiwaczy.
Niestety w weekend zabrakło czasu.

piejar:
Tutaj jest nieco podobny wątek  z przedziwną konkluzją o zbyt niskich obrotach rozrusznika.  Nie bardzo chce mi się w to wierzyć ale spróbuj. Muszę looknac u siebie jakie mam obroty na rozruszniku, może uda się podejrzeć. Ciśnienie w szynie paliwowej u siebie mam ok 400 bar na rozruszniku. Zrobiłem też test przelewowy u siębie,.poszukam filmiku i ram znać ile tego było. Na pewno przelew jest u mnie duży w stosunku do nowych ale auto zapala pewnie.

http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=46&t=8283

piejar:
Przelew mam na poziomie 10 cm3 na minutę - jak oglądam filmiki z przelewów na dobrych wtryskach to jest to raczej za duży przelew. Ale auto jeździ ok jak na tę 250 kkm. Pierwszy wtrysk na pewno nie jest oryginalny, jest raczej regenerowany ale nie wiem kiedy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej