Autor Wątek: Test led Philips Ultinon w reflektorach  (Przeczytany 1887 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

joe_70

  • Gość
Test led Philips Ultinon w reflektorach
« dnia: 02 Czerwiec 2023, 15:30:23 »
Cześć postanowiłem potestować oświetlenie led w reflektorach i30 PDE  Modern 2022 padło na H7 Philips Ultinon pro5100 montaż bezproblemowy dla świateł drogowych i doświetlania zakrętów, dla świateł mijania w soczewce trzeba dokupić adapter Philips typ H.
Philips Ultinon powoli zdobywają homologację w Niemczech np. niedawno w i20.
Byłem w SKP sprawdzić ustawienie świateł i potrzebna była tylko niewielka korekta, odcięcie prawidłowe
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwiec 2023, 15:35:46 przez joe_70 »

joe_70

  • Gość
Zdjęcia:
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Czerwiec 2023, 13:03:13 »
Zdjęcia:

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Czerwiec 2023, 18:53:55 »
Zaskakująco niska cena! Około 200 zł za dwa LEDy Philipsa to naprawdę niewiele. Wydało mi się to podejrzane, więc sprawdziłem porównanie z innymi LEDami i teraz już wiem, skąd to wynika. LEDy z serii Ultinon plasują się na szarym końcu listy... Źródło: https://www.bulbfacts.com/led-kits/chart/projectors.html

Jakie są Twoje wrażenia?

joe_70

  • Gość
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Czerwiec 2023, 21:46:26 »
Jakie są Twoje wrażenia?

Ok. 200 PLN kosztują ultinon 3022 pro, te które założyłem 5100 pro to średnia półka ok. 400 PLN, najwyższa to 9100 pro ok. 900 PLN.

Co do wrażeń  to wypowiem się po jakimś czasie, ale jest dobrze, trzeba się tyko przyzwyczaić do barwy światła 5800K.
Zobacz co tam testują na Bulb  większość no name z przewalonym natężeniem światła nie mających szansy na homologację w Europie.
Philips robi testowane ledy do reflektorów w okolicach 1500 luxów z prawidłowym odcięciem i homologuje je sukcesywnie w Europie.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Czerwiec 2023, 06:58:03 »
Skoro luksy/lumeny są takie same jak w halogenowych, to jaka jest korzyść z ledowych?

joe_70

  • Gość
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Czerwiec 2023, 11:09:56 »
Skoro luksy/lumeny są takie same jak w halogenowych, to jaka jest korzyść z ledowych?
Mniejszy pobór mocy przy takim samym natężeniu światła, mniej się nagrzewają, barwa światła 😁👍

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Czerwiec 2023, 11:42:44 »
Ok. 200 PLN kosztują ultinon 3022 pro, te które założyłem 5100 pro to średnia półka ok. 400 PLN, najwyższa to 9100 pro ok. 900 PLN.
Cena 200 zł za parę dotyczyła LEDów H4, faktycznie, mój błąd. H7 są droższe i kosztują poniżej 350 zł za parę.

Zobacz co tam testują na Bulb  większość no name z przewalonym natężeniem światła nie mających szansy na homologację w Europie.
Uważasz, że testują tam LEDy "no name" bo Ty tych nazw nie znasz? Oj, tak bardzo się mylisz... Tam są testowane najpopularniejsze w USA zestawy LEDów. Większość produkowana w Stanach, chyba nie ma tam nawet żadnych LEDów "made in china".

Co masz na myśli pisząc "przewalone natężenie światła"? Chodzi o to, że jest go za dużo? No chyba po to wymieniasz żarówkę, żeby mieć więcej światła...

-- edit --
Domyślam się, że marek wymienionych na https://www.headlightrevolution.com/better_lighting_led/low_high_fogs też nie będziesz znał, więc to też według Ciebie "no name"? To są LEDy z najwyższej półki jakościowej (niekoniecznie cenowej), przewyższające Osram czy Philipsa w absolutnie każdym kryterium.
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwiec 2023, 11:53:37 przez tomilipin »

joe_70

  • Gość
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Czerwiec 2023, 22:44:11 »
... przewyższające Osram czy Philipsa w absolutnie każdym kryterium.
To kup ledy ze Stanów, jak dla mnie nie ma problemu...
Ja jeżdżę na firmowych ledach testowanych w Europie na asymetrycznych reflektorach, demokracja jest  ;D.
Po za tym reflektor samochodowy to nie lotniczy, musisz w nim mieć kompromis pomiędzy oświetleniem drogi, a oślepianiem jadących z przeciwka, zapomnij o super jasnych światłach spełniających kryteria homologacyjne  ;D

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 279
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Czerwiec 2023, 17:23:38 »
Ja jeżdżę na firmowych ledach testowanych w Europie na asymetrycznych reflektorach, demokracja jest.
Zapomniałeś dodać "nielegalnych". W obecnym stanie prawnym LEDy nie są żarowym źródłem światła i dlatego nie mają homologacji. Ponadto, lampy do których je wkładasz mają homologację wyłącznie z żarowym źródłem światła, więc jeżdżąc na LEDach masz nie tylko nielegalne LEDy, ale także całe lampy.

Po za tym
Poza tym.

reflektor samochodowy to nie lotniczy, musisz w nim mieć kompromis pomiędzy oświetleniem drogi, a oślepianiem jadących z przeciwka, zapomnij o super jasnych światłach spełniających kryteria homologacyjne
Przestań odnosić się do jakiejkolwiek homologacji! Masz nielegalne, niehomologowane światła. Może kiedyś kierowcy, których oślepiasz na drodze, porządnie ci to wytłumaczą. Tak, oślepiasz ich. A wiesz dlaczego nawet o tym nie wiesz? Bo na SKP nikt tego nie mierzy. Polecam analizę eksperta w dziedzinie oświetlenia samochodowego: dr inż. Tomasz Targosiński, jakikolwiek jego artykuł, publikację, film. Masz tu kilka linków, mam nadzieję, że się zapoznasz i przestaniesz pieprzyć o demokracji. Bo ona kończy się tam, gdzie zaczyna demokracja (i bezpieczeństwo) innego człowieka.
Zwłaszcza w tym ostatnim pliku, strony 9-10, autor pisze w odniesieniu do zwykłych żarnikowych H4 i H7: Można także zaobserwować zauważalny wzrost olśnienia, co z jednej strony jest przewidywalne, choć producenci o tym nie informują, z drugiej niekorzystne. W przypadku LEDów jest tak samo, a nawet gorzej.

piejar

  • Gość
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Czerwiec 2023, 20:35:12 »
Za te 350 zł to mam 35 żarówek H7 i szczerze mówiąc nie korcą mnie te ledy ani trochę. Tym bardziej że ciągle bez homologacji.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Czerwiec 2023, 22:44:24 »
I wszystkie one (takie po dyszce) świecą do dupy, ale z homologacji radość jest.

I co dziewiąty z takimi oślepia, a co trzeci drży na myśl o nielegalności. Bo z takimi nielegalnymi żarówkami całe życie od razu staje się nielegalne. Dramat!
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwiec 2023, 22:46:48 przez weuek »

piejar

  • Gość
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Czerwiec 2023, 08:21:07 »
Świecą jak zwykle halogenowe H7. I tyle.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Test led Philips Ultinon w reflektorach
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Czerwiec 2023, 15:52:42 »
Wiem to doskonale. Od razu takie wyrzucam po zakupie nowego (używanego) auta.