Forum > i40 VF
Zbyt duży pobór oleju! Gdzie szukać problemu ? Pilna pomoc potrzebna !!!
Mateusz_Bolo:
Witam wszystkich, jestem nowym posiadaczem Hyundai i40 kombi 2.0 benzyna silnik G4NC po zakupie auta na trasie zauważyłem znaczy problem z połykaniem oleju tj. 1 L na około 600 km +zapalanie się wskaźnika od poziomu oleju po dolajniu wskaźnik gaśnie . Pytanie moje :
1. Czy warto po kusisc się ok naprawę ? 180 tys przebiegu i fajne wyposażenie czy oddać auto z wada ukryta
2. W czym może być problem ? Czy ktoś miał już podobnie ?
Czysta benzyna , silnik nie traci mocy , przyspiesza a każdym biegu , świece z białym nalotem , przy ostrym przygazowaniu leci czarne przy 6 tys obrotów na biegu jałowym silnik suchy ewidentnie przepala
3. Nagar?
Czy płukanie nafta pomoże ?
robaszek127:
Albo silnik ma przebieg inny niż ten co pokazuje albo był przegrzany i pierścienie olejowe są do kitu. Pewnie dlatego został sprzedany bo remont to kosztowana sprawa. Można jednak spróbować płukanki może pierścienie się zapiekły. Ludzie dawniej też lali do cylindrów naftę by pierścienie się ruszyły.
Jak to nie pomoże to zostaje przynajmniej wymiana samych pierścieni na nowe. Jeśli cylindry nie beda zużyte to zawsze pomaga w ograniczeniu brania oleju.
Benzyna ma ten plus, ze nawet bez kompresji dobrej będzie jeździła a diesel już nawet będzie miał problem z zapaleniem.
Mateusz_Bolo:
Dzięki za odpowiedź, dziś wpuszczam kamerę do silnika będą sprawdzać czy coś widać , poprzedni właściciel twierdz że nie był przegrzany że coś tam mu podbierał oleju ale nie sądził że aż tyle ciśnienie podobno też trzyma ale już się dowiedziałem w serwisie że ciśnienie może być ok a olej będzie pochłaniał . Co najlepsze przed zakupem też byłem w serwisie na przeglądzie i wszystko super tylko do silnika nikt nie zajrza ehh .
1. Z jakimi kosztami mniej więcej może.sie to wiązać ? Orientacjnie
robaszek127:
Jeśli pierścienie olejowe były przegrzane to olej będzie brał. Ale jak tyle bierze już to słabo. U mnie getz 1.3 ma 270ty i wyjazd nad morze ponad 1200km olej spadnie do minimum. Wymiana pierścieni to jednak najtańszy sposób na próbę naprawy. Ale wątpię by przy spalaniu oleju 1L/600km właściciel nie wiedział o tym. Dlatego pewnie sprzedał taniej i stad atrakcyjna cena.
Co do kosztów trzeba pytać się mechaników ile wezmą Chyba, że najpierw warto zrobić płukankę naftą lub specyfikami od pierścieni może to coś da. Do tego spalanie oleju powinno być widać na świecach i ich ciemnym kolorze.
piejar:
Litr na 600.km.to totalnie zajechany silnik..Kia i Hyundai mają bardzo solidne silniki - moja Proceed I i30 mają ponad 250 kkm i żadnych dolewek między wymianami. Szczerze wątpię w te.180 tys -ozna to weryfikować. Jeżeli sprzedawca sfałszował przebieg to masz podstawę do sporu
Nawigacja
[#] Następna strona