Autor Wątek: Tylna belka- rama zawieszenia.  (Przeczytany 2289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #30 dnia: 05 Grudzień 2023, 09:05:14 »
Jestem po próbie czyszczenia ramy poprzecznej i nic z tego nie będzie. Jakieś kilo rdzy odbite młotkiem, trochę poczyscielm szczotką na wiertarkę - nie ma sensu w to inwestować. Dziur na wylot brak ale samą ramę wolę mieć w dobrym stanie. Nowa zostanie zakonserwowana przed montażem.  Poczyscielm natomiast wahacze dolne i podłużne (blachy z lizakiem) - wymieniam tuleje (choć nie sa tragiczne), maluje, zabezpieczam i do montażu.
Macie jakieś doświadczenie w wymianie tulei elastycznych ?(silent blocki) Jakieś przećwiczone narzędzia? Rozejrzę się też może jakiś warsztat mi to zrobi na prasie.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Grudzień 2023, 06:28:54 »
Tak na szybko: czy kojarzycie jakiś warsztat z Rybnika i okolic który wciśnie mi tuleje do wahaczy? Z 8 szt udało mi się wcisnąć tylko 2, z resztą musiałem się poddać.
Ramę poprzeczną ostatecznie kupiłem z JPN za jakieś 650 zł. Rama robi dobre wrażenie, ważyłem ją (aby mieć odniesienie do plotek o cienkiej blaszce) i nie odbiega masą od oryginału, waży ok 8,5 kg. Oryginał z drążkami reakcyjnymi i ich sworzniami waży 9,1 kg (nie chciało mi się już ich wycinać a są zapieczone). Masa 16 kg podawana przez NTY jest nierealna - jak ktoś.moze zważyć to niech wpisze. Rama już zakonserwowana.
https://drive.google.com/file/d/1PL3ckPTFus3niqtAcxNsSEG6MVWKuOC_/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1Qa3irJw7IJhXYLiesIluu9D_XvJthY3J/view?usp=drivesdk
Dłuższa relacja z prac wkrótce.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudzień 2023, 06:41:36 przez piejar »

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Grudzień 2023, 18:46:43 »
Prace zakończone. Dwa tygodnie walki bo robione w wolnych chwilach. W sumie jedna porażka na wciskaniu tulei : z 8 wcisnąłem tylko 2. Resztę dałem do mechanika - 150 zł niestety. Może gdybym kupił jakiś zestaw do wciskania  z Alle, ale nie mogłem się zdecydować a poza tym co prasa to jednak prasa. W sumie ze środkami antykorozyjnymi i bitumem wyszło 2050 zł w tym 200 za zbieżność. Pocieszam się że może drugie tyle zaoszczędziłem na robociźnie ale nie mam pewności.
Jako pozytyw: na zbieżności diagnosci zauważyli że "pochylenie" wskoczyło - czyli typowych objaw starych Hyundai i kijanek - rozjechane tylne koła bez możliwości regulacji. Pytali nawet co wymienialem no to im mówię że wszystko  :-))). Dupa wysoko jak w salonowym aucie.
Rama była z JPN, tuleje z Tedgum i CTR, łączniki stabilizatora Ashika, drążki poprzeczne Yamato, sprężyny KYB, tarcza kotwiczna Abakus, antykorozyjna z APP.  Wszystko kupowane po taniości z Alle. Spasowanie części dobre, szczególnie ramy, nic nie musiałem frezować. Stare zostały dolne wahacze te pod sprężynami, gumowe gniazda sprężyn, amortyzatory (15 letnie :-)) ramiona prowadzące (te z tulejami cukierkami). Wszystkie stare części oczyściłem z rdzy, zabazpeczulem R Stopem i zakonserwowalem B100.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudzień 2023, 18:50:26 przez piejar »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #33 dnia: 14 Grudzień 2023, 08:12:40 »
Drogo wzięli za wciśniecie 8 tulei. Jak samemu naprawiasz opłaca się nawet kupić prasę chińską idealna do wciskania łożysk i innych. Fakt naprawa droga ale sam znając życie u mechanika byś zapłacił krocie za robociznę a i tak nie byłoby zrobione idealnie. Mechanicy to teraz głównie patologia byle skosić klienta jak najwięcej.
Sam raz kupiłem w daewoo tuleję do silnika  metalowo-gumową i też wcisnąć się jej nie dało. Okazało się, że ma minimalnie większą średnicę. Tak robią zamienniki. Dopiero jak przeciąłem obudowę metalową to przy wciskaniu się trochę zmniejszyła.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #34 dnia: 14 Grudzień 2023, 10:30:00 »
No, myślę że jakby mi mieli zrobić jeszcze miejscowe zabezpieczenie antykorozyjne plus zabezpieczenie antykorozyjne nowych elementów to byłby niezły rachunek. Szczerze, sam się nad tym narobiłem. Prasę chińską rozważałem, oglądałem ileś zestawów narzedzi do tulei - może kiedyś.
Przed kuracją:
https://drive.google.com/file/d/1PEmxS8LaFts28_T6MPQCF_UD12JUD5Jr/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1Othmpb7DZko-GJzaQbcg9_vxLDNvkMDc/view?usp=drivesdk

Po kuracji
https://drive.google.com/file/d/1PkHToLedujK600E0Ec_VzdViGo-mykHa/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1PeTny154SthfSM1JDhZ1fcpgDoZa9ShO/view?usp=drivesdk


Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Grudzień 2023, 10:52:12 »
Ten spód wygląda gorzej niż u mnie w starszym getzie. Zazwyczaj w zakładach płacisz krocie a oni pomalują takim czrnidłem na odwal się byle rdzę przykryć. Samemu zrobi sie taniej i lepiej niestety. W hyundaiu jak nie zedrzesz dokładnie rdzy i pomalujesz super podkłądem to i tak idzie ruda bod tymi barankami. Tylko jej wtedy nie widać.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #36 dnia: 14 Grudzień 2023, 13:09:39 »
No cóż, z racji ograniczeń (brak kanału, leżałem pod autem) oczyszczenie szczotką na wkrętarkę. Potem odtłuszczenie, R stop i bitum. Szczerze myślałem że to będzie gorzej wygladać. Uważam że fabryka robi zabezpieczenie na już zmontowanym aucie. Dlatego nie ma bitumu w tych zagłębieniach i pod rama poprzeczną. W innych miejscach bitum trzymał zaskakująco dobrze. Ale wydech, powiem wam, szok - 15 lat i oryginalny, zero korozji

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 350
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Grudzień 2023, 11:21:08 »
Super robota. Jesienią zakonserwowałem przednie sanki, a wiosną biorę się za tylne sanki. Samochód garażowany i mało używany to stan nie jest taki tragiczny. 

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Grudzień 2023, 12:14:55 »
Przednie sanki planuję razem z wymiana sprzęgła ale to oryginalne (264 kkm) ciągle pracuje dobrze.