Autor Wątek: Tylna belka- rama zawieszenia.  (Przeczytany 2286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Marzec 2023, 20:24:28 »
A dlaczego? W czym taki seat jest gorszy niż hyundai?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Marzec 2023, 20:38:50 »
To taki syndrom sztokholmski ;D Ja to samo mam bo wiem, że hyundaie gniją i już mają jak dla mnie kiepskie silniki ale człowiek się przyzwyczaił i szkoda zmienić marki ;D.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Marzec 2023, 23:00:48 »
Wcale nie szkoda. Co marka komukolwiek realnie daje? Nic. Marka (czegokolwiek) nie ma żadnego znaczenia, szczególnie w XXI. wieku, kiedy to każda bardziej złożona rzecz to konglomerat gratów zamawianych u wielu producentów i gdzieś tam składanych w całość.

Ja markę olewam, wybieram na podstawie specyfikacji, czyli w jakim stopniu dana rzecz odpowiada moim potrzebom i oczekiwaniom.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Marzec 2023, 23:26:37 »
A dlaczego? W czym taki seat jest gorszy niż hyundai?
Mnie wystarczy że wiem jak dobry jest Hyundai. A to wiem. Natomiast na temat Seata nic nie wiem bo nie mam.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Marzec 2023, 00:20:10 »
No i tym sposobem nigdy się nie dowiesz i zawsze przy tym swoim "rosole z kotletem" zostaniesz. Bo najlepszy z... całego jednego wyboru.
« Ostatnia zmiana: 28 Marzec 2023, 00:22:52 przez weuek »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Marzec 2023, 00:25:34 »
Mnie wystarczy że wiem jak dobry jest Hyundai. A to wiem. Natomiast na temat Seata nic nie wiem bo nie mam.
Ja mam od lat kontakt z Seatem bo brat miał ibizę 1.6 8v potem leona 1,8T a teraz ibizę combi 1.4. Dajmy na  to silnik 1,4 od WV ma na papierze 68koni ale lepiej jeździ to niż getza 82konny.
Sam miałem tico i szukałem innego pośród ibiz,leonów ale trafił się getz. Fakt tak jak tico nie stanął w drodze przez awarię ale rdza spodu i błotników dobija.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Marzec 2023, 00:52:49 »
No i tym sposobem nigdy się nie dowiesz i zawsze przy tym swoim "rosole z kotletem" zostaniesz. Bo najlepszy z... całego jednego wyboru.
Mam 4 auta i każde innej marki.

Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 212
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Marzec 2023, 08:42:36 »
Wcale nie szkoda. Co marka komukolwiek realnie daje? Nic. Marka (czegokolwiek) nie ma żadnego znaczenia, szczególnie w XXI. wieku, kiedy to każda bardziej złożona rzecz to konglomerat gratów zamawianych u wielu producentów i gdzieś tam składanych w całość.

Ja markę olewam, wybieram na podstawie specyfikacji, czyli w jakim stopniu dana rzecz odpowiada moim potrzebom i oczekiwaniom.
Co prawda wypowiedzi zaczynają odbiegać od tematu... ale nie do końca się zgodzę, że marka nie ma znaczenia... fakt, że w obecnych czasach każda marka ma swoją flagową linię - i te produkty są najbardziej dopieszczone i rozwinięte a pozostałe linie są okrojone tak, nierzadko żeby celowo podbić prestiż i funkcjonalność/wyposażenie flagwców.
Wcześniej nie miałem doczynienia z Hyundai ale od roku mam i30 FD (2009) i spodziewałem się lepszego wyposażenia w środku w tym roczniku, bo tak naprawdę nie wiele różni się od Lanosa z 1998r... Pospolita Astra H z 2004 ma już więcej modułów i komunikacji po CAN... nie mówiąc o grupie VAG, BMW... i nie chodzi mi teraz, że potrzebuję nie wiadomo jakich bajerów ale chcę podkreślić jak różne marki oferują różne wyposażenie i za co płaci się przy zakupie...

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Marzec 2023, 09:23:43 »
No i właśnie wybór opiera się na tym wyposażeniu, jakiego się chce, a nie na marce. Prestiże i inne takie bzdety to dla ludzi niewiedzących czego chcą.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Marzec 2023, 09:47:45 »
Kuba, musisz pamiętać o jednym: w 2008-2009 Hyundai był "marką tanią" choć , rzekomo, lepszą od KIA.
Na fali tej taniości kupiłem i30 z którego jestem bardzo zadowolony. Auto do dziś jeździ w rodzinie i oby tak salej. Ja kupuję auta aby realizować cele. Auta nie są moimi celami więc kupuje najkorzystniejszy w tym momencie stosunek wartości do ceny. Przykładowo wszystkie auta które kupiłem mają manualne klimy - to pewnie daje pojęcie o moim systemie wartości :-)

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Grudzień 2023, 07:20:18 »
Witajcie, ja tym razem (wyjątkowo) w temacie. Zdemontowalem całość tylnego zawieszenia i rozważam wymianę ramy. Korozji na wylot nie ma ale o wymianie zdecyduje po dokładnym oczyszczeniu rdzy. Prośba o info czy macie jakieś doświadczenia w użytkowaniu zamienników  554102H000. Po taniości do nabycia NTY i JPN. Następna opcja patrząc po cenie to niejaki GS. Ramę zamierzam zakonserwować przed montażem, myślę że auto pojeździ może jakieś 5 lat bo to Euro4 a jeździ po Krakowie.
Jedno miejsce budzi moje wątpliwości (a właściwie dwa ;-)) czyli pęknięcie/szczerba na kieszeni drążka reakcyjnego. Widać, że materiał tam jest pocieniony przez samo tłoczenie tego elementu więc może ruda wykazała się najbardziej tam, gdzie było jej najłatwiej? Muszę to oczyścić i pooglądać z bliska.
Ale pytanie podstawowe jest o zamienniki i Wasze doświadczenia.

piejar

  • Gość
« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień 2023, 08:05:51 przez piejar »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Grudzień 2023, 08:17:38 »
Ja wymieniałem sanki w hyundaiu getzie więc wiem jaki jest to ból. Blacha to chyba zrobiona z konserw chińskich bo normalnie wszystko przerdzewiało na wiór. Nie wiem czemu akurat w hyundaiach tak to gnije skoro w takiej starej oktavii z 2001 blacha jak nowa na sankach.
Co do zamienników pewnie takie NTY posłuży podobnie co oryginał. ALe trzeba to zabezpieczyć od wewnątrz. Jakość zamienników jest raczej niska. Sam kupiłem do getza nowe wahacze NTY to po 2 latach sworznie do wymiany.

piejar

  • Gość
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Grudzień 2023, 08:48:05 »
Ramę zamierzam zabezpieczyć z zewnątrz barankiem z wewnątrz mazidlami w sprayu. Poza tym, to auto raczej nie będzie jeździło kolejnych 15 lat. Blacha sama w sobie trzyma formę, fakt, że jest ruda jak Pippi Langstrumpf.  Zainwestuje trochę czasu w poczyszczenie, zobaczę co pod rudą. Pytam o ten NTY bo taka rama jest do kupienia za 520 zł nawet, a z JPN  za ok 720 że nie wspomnę o bardziej szlachetnych markach.
Zabezpieczenie fabryczne było tylko na wahaczach dolnych tam gdzie opiera się sprężyna i też tylko od spodu. Fakt że pod tym barankiem jest czysty czarny lakier. Niestety nie popsikali na spawy i tam jest bardziej rude. Widać że rozebranie tego po jakichś 8-10 latach w celu odnowienia mogłoby uratować przed wymianami.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień 2023, 08:51:59 przez piejar »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Tylna belka- rama zawieszenia.
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Grudzień 2023, 09:17:15 »
To jak z sankami do getza. Najtaniej właśnie były NTY ponad 500zł a kupiłem używane za 300 bo i tak pewnie getza przeżyją. Chyba nie warto iść w droższe. Pewnie mogą w Takim NTY najwyżej  trochę otwory mogą nie pasować jak to z zamiennikami. Ale co zrobić ceny używek chore bo jak coś gnije czy się psuje to zaraz złomy wołają chore ceny za używki.