Autor Wątek: Podsumowanie 2022 roku: Hyundai świętuje  (Przeczytany 5759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
Podsumowanie 2022 roku: Hyundai świętuje
« dnia: 31 Styczeń 2023, 12:50:28 »
Hyundai świętuje rekordowy udział rynkowy w Polsce i w Europie
  • Hyundai Motor sprzedał 518 566 egzemplarzy samochodów w Europie w 2022 roku, osiągając rekordowy udział w rynku wynoszący 4,6 procent
  • W porównaniu z poprzednim rokiem sprzedaż pojazdów bezemisyjnych w Europie wzrosła o 19 procent
  • Firma osiągnęła rekordowe udziały na rynkach w Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii, a także Polsce

W roku naznaczonym niepewnością, Hyundai Motor nadal poprawia swoją pozycję w całej Europie. Firma była w stanie pokonać przeszkody stojące przed branżą i osiągnęła dobre wyniki sprzedaży. Hyundai zakończył sprzedaż w Europie w 2022 roku z imponującymi liczbami, sprzedając 518 566 samochodów, co stanowi wzrost o 0,5 procent w stosunku do 2021 roku. W zeszłym roku Hyundai osiągnął 4,6-procentowy udział w rynku europejskim.

Dla porównania, globalna sprzedaż Hyundaia w 2022 roku wyniosła 3,94 miliona egzemplarzy, co oznacza wzrost o 1,4 procent rok do roku. W coraz większym stopniu napędzana popytem na pojazdy elektryczne, firma odnotowała również 19-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów bezemisyjnych. Ponadto udziały w rynku ciągle rosły, osiągając rekordowe wyniki w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii czy Polsce.
Cytat: Michael Cole
Rok 2022 był rokiem wielu wyzwań, ale był też rokiem wielu sukcesów. Jestem przekonany, że impet, który osiągnęliśmy w 2022 roku, zwłaszcza w zakresie elektryfikacji i technologii bezemisyjnych, będzie nas nadal prowadził przez rok 2023 i kolejne. Hyundai zamierza sprzedać 4,32 miliona samochodów na rynkach zagranicznych. Jestem pewien, że dzięki naszej koncentracji na kliencie, gamie pojazdów, sprzedaży i obsłudze, sprzedaż w Europie znacząco się do tego przyczyni.

Rekordowe wyniki sprzedażowe
Rekordowe wzrosty udziału w rynku w Europie zostały wsparte poprawą pozycji na wszystkich rynkach „G5” Hyundaia: w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Sprzedaż w 2022 roku była wyższa niż w roku poprzednim, z rekordowym udziałem w rynku wynoszącym 4,6 procent w UE, EFTA i Wielkiej Brytanii.

Modele Hyundaia stanowiły 4 procent wszystkich samochodów sprzedanych w Niemczech. Liczba ta odpowiada 105 074 nowym rejestracjom pojazdów w całym kraju. Pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych Hyundai zajął trzecie miejsce na rynku.

W międzyczasie Hyundai osiągnął również rekordowy udział w rynku wynoszący 7,3 procent w Hiszpanii. Liczba ta oznacza 59 503 nowo zarejestrowanych pojazdów.

We Włoszech udział Hyundaia w rynku osiągnął w 2022 roku 3,1 procent. W tym kraju sprzedano 41 017 nowych samochodów marki Hyundai.

Tymczasem we Francji Hyundai osiągnął udział w rynku na poziomie 3,1 procent. Sprzedaż wzrosła również o 4,1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, przy łącznej liczbie 44 106 nowych pojazdów Hyundaia zarejestrowanych w kraju.

Na rynku brytyjskim Hyundai również odniósł znaczący sukces. Firma sprzedała 80 419 sztuk, co stanowiło 5-procentowy udział w rynku – najwyższy jak dotąd w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż rok do roku wzrosła o 15 procent.

W Polsce natomiast Hyundai umocnił swoją pozycję rynkową zwiększając udział do 5,6 procent. W 2022 roku zarejestrowano 26 889 sztuk nowych samochodów marki Hyundai. Zeszłoroczny wynik sprawił, że Hyundai drugi rok z rzędu świętuje rekord sprzedaży.

W drodze do elektryfikacji
Hyundai kontynuował również podążanie ścieżką bezemisyjnej mobilności w oparciu o swoją wizję „Postępu dla ludzkości”. W 2022 roku pojazdy elektryczne i modele zelektryfikowane stanowiły większą część sprzedaży niż kiedykolwiek wcześniej. Ponad 16 procent sprzedanych egzemplarzy posiadało układ napędowy o zerowej emisji. Gama samochodów przyjaznych dla środowiska, w tym modele PHEV i HEV, stanowiła 39,8 procent.

Ubiegły rok był również pierwszym pełnym rokiem sprzedaży debiutanckiego auta submarki IONIQ, czyli modelu IONIQ 5. Ten stylowy CUV nie tylko sprzedał się w liczbie 38 970 egzemplarzy, ale także otrzymał liczne nagrody z całego świata. Wśród wielu wyróżnień znalazły się tytuły „World Car of the Year”, „World Electric Vehicle of the Year”, „World Car Design of the Year”, a także wiele innych wyróżnień „Samochodu roku”.

Rok 2022 był również kamieniem milowym dla kontynuacji IONIQ, a więc marki samochodów elektrycznych Hyundaia. Światu przedstawiono zupełnie nowy zelektryfikowany pojazd w stylu  streamlinera, czyli aerodynamiczny IONIQ 6. Ten funkcjonalny i estetyczny samochód elektryczny, którego produkcję w Europie rozpoczęto pod koniec ubiegłego roku, trafi do dealerów w pierwszym kwartale 2023 roku. Łącznie IONIQ 5 i IONIQ 6 odnotowały ponad 100 000 sztuk globalnej sprzedaży w 2022 roku.

W 2022 roku Hyundai przedstawił również swoją wizję przyszłości samochodów sportowych. Modelami RN22e i N Vision 74 firma zaprezentowała przyszłość pojazdów Hyundai N. Zelektryfikowane „laboratoria na kołach”, zaprezentowane w lipcu, są poligonem doświadczalnym dla zaawansowanych technologii Hyundaia, pod kątem ich wykorzystania w przyszłych modelach produkcyjnych. RN22e maksymalizuje wydajność na firmowej platformie modułowej Electric-Global Modular Platform (E-GMP), jednocześnie oferując opływową konstrukcję z modelu IONIQ 6. N Vision 74 wykorzystuje wysokowydajną technologię hybrydowych ogniw paliwowych, opakowaną w nadwozie mocno inspirowane Hyundaiem N 2025 Vision Gran Turismo z 2015 roku i koncepcyjnym Hyundaiem Pony Coupe z 1974 roku. Oba modele dają wgląd w ambicje Hyundaia N w zakresie wysokowydajnej elektryfikacji i demonstrują wizję firmy, która chce stać się liderem w przyszłości o zerowej emisji.

Wyprodukowano w Europie i dla Europy
Strategia Hyundaia w Europie stawia na pierwszym miejscu na rozwój i produkcję zorientowane na klienta. Aby zaspokoić europejskich klientów, firma produkuje samochody dla Europy w Europie. Ponad 70 procent pojazdów produkowanych na rynek europejski jest produkowanych w zakładach Hyundai HMMC i HAOS, odpowiednio w Czechach i w Turcji. Zgodnie ze swoim zaangażowaniem w strategię „Postępu dla ludzkości” i zobowiązaniami do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, w 2022 roku HMMC jako pierwsza fabryka firmy zakupiła w 100% energię odnawialną za pomocą certyfikatów energii odnawialnej. W zakładzie zasilanym w sposób zrównoważony rocznie produkowanych jest ponad 350 000 pojazdów z różnymi układami napędowymi.

Premiery produktów na 2023 rok
Po roku głośnych premier produktowych, w 2023 roku pojawi się więcej modeli Hyundaia. Jedną z takich premier będzie nowo zaprezentowana rodzina KONA drugiej generacji, na czele z zupełnie nowym modelem KONA Electric. Odważny i dynamiczny miejski SUV wniesie zaawansowany technologicznie design do całej gamy KONA. Cztery warianty KONA będą wyróżniać się unikalną stylistyką i różnymi wrażeniami z jazdy, chociaż wykorzystują tą samą uniwersalną architekturę. Dzięki odmianom EV, ICE, HEV i N Line, całkowicie nowa KONA pozwoli klientom użytkować model KONA tak, jak chcą.

Oprócz zupełnie nowego Hyundaia KONA, do gamy dołączy samochód o wysokich osiągach. IONIQ 5 N ma zostać wprowadzony na rynek w 2023 roku, dopełniając ofertę Hyundai N pierwszym modelem elektrycznym. Wprowadzając IONIQ 5 N, Hyundai stawia konkretne kroki na drodze do elektryfikacji modeli o wysokich osiągach.

* Wyniki sprzedaży w Europie na podstawie danych ACEA dla Europy, dla rynku polskiego wyniki przygotowane w oparciu o dane PZPM.

Źródło: www.hyundai.pl