Forum > i20

I20 Przekaźnik

(1/1)

Marcin9999:
Witam.
Jestem właśnie w trakcie naprawy mojego hyundaia I20 i przechodząc do rzeczy:
Tylko gdy załączam zapłon i uruchamia się przekaźnik (zaznaczony kolorem żółtym na zdjęciu)  przepala się
 bezpiecznik INJ 15 (zaznaczony na czerwono).
Czy ktos jest w stanie podpowiedziec mi co dokladnie uruchamia ten przekaznik ?
Dodam jeszcze ze mam całkowite zwarcie na dwóch gniazdach tego przekaźnika ( zaznacze na drugim zdjeciu) 
Ps. Gdy załączam zapłon bez włożonego przekaźnika o którym mowa bezpiecznik jest cały.

...kuba...:

--- Cytat: Marcin9999 w 14 Listopad 2022, 00:00:37 ---Jestem właśnie w trakcie naprawy mojego hyundaia I20
--- Koniec cytatu ---
A może diagnostykę zacząć od określenia co nie działa? ;) Po opisie przekaźnika domyślam się, że samochód nie odpala? Sprawdzilbym wzrokowo wiązkę na silniku, zwłaszcza stan przewodów przy kostkach/złączkach elektrycznych.
Opis bezpiecznik nr. 15 [15A]:
- Przekaźnik klimatyzacji;
- Czujnik położenia wałka rozrządu;
- Turbina o zmiennej geometrii (VGT);
- EGR;
- Sterownik immobilizera;
- Skrzynka bezpieczników i przekaźników nr 1 w komorze silnika, przekaźniki R1, R4.

Marcin9999:
Cieżko określić co dokładnie nie działa bo samochód nie odpala bez przekaźnika
Oglądałem wiązke i nic specjalnego nie rzucilo mi się w oczy, a co do kostek i złączek- to wypinalem większość z nich i problem cały czas występował.
Wiem również za co odpowiada bezpiecznik - ale dziękuję.

Marcin9999:
Po rozebraniu skrzynki z bezpiecznikami, dowiedziałem sie ze zwarcie o którym  mówiłem i przedstawiłem na drugim zdjęciu ma występować - więc to nie jest przyczyna problemu

...kuba...:

--- Cytat: Marcin9999 w 14 Listopad 2022, 17:57:27 ---Cieżko określić co dokładnie nie działa bo samochód nie odpala bez przekaźnika
--- Koniec cytatu ---
Ok, bez przekaźnika odpala, a z wyjętym bezpiecznikiem który ulega przepaleniu samochód odpala?
Co do przekaźnika obwód tego zasilania wygląda tak: przekaźnik załącza prąd na bezpiecznik a z bezpiecznika idzie na odbiorniki - wymienione w opisie bezpiecznika. "Zwarcie" - połączenie miedzy dwoma pinami w gnieździe przekaźnika jest prawidłowe, bo +12V/zasilanie jest na cewkę przekaźnika(sterowanie) i styk przekaźnika z którego przekaźnik załącza zestyk i puszcza prąd dalej na inne bezpieczniki-odbiornili, w tym ten niesforny obwód z którym występuje zwarcie zasilania do masy.

Teraz albo dorwać schemat, albo:
Zrób sobie kontrolkę z żarówki 12V, wyjmij bezpiecznik który się przepala włącz zapłon i kolejno odpinając kostki na silniku sprawdź, czy mają zasilanie, większość kostek 3 pin powinny mieć masę i +12V, do tego zawory na ścianie grodziowej, tam gdzie nie będzie zasilania tam będzie podejrzenie zwarcia...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej