Forum > i30 GD

1.6 CRDI dymienie

(1/2) > >>

patrykgt:
Witam,

Od niedawna borykam się z problemem dymienia w Hyundaiu i30 GD 1.6CRDI 110km przebieg 200tys  . Prawdopodobnie byłbym tego nieświadomy gdyby nie problemy z często wypalającym się DPF ok 120 km na trasie przy spokojnej jeździe. Po regeneracji DPFa ten znów szybko się zapchał, więc zaczęliśmy z mechanikiem podejrzewać inny problem i jak się okazało przy pominięciu DPF auto kopci na czarno nawet przy starcie. Generalnie samochód ma moc, pali normalnie od "strzała" (wcześniej trochę falowały obroty przy odpaleniu, natomiast wymiana świec załatwiła temat). Wydaje mi się że przy niższych obrotach ma "muła" i czasem szarpnie. Jutro jadę sprawdzić korekty wtryskiwaczy natomiast podejrzewam również EGR. Aktualnie mechanik rozłożył ręce bo błędów nie ma więc zostałem z problemem. Czy orientujecie się jakie przepływy powinna pokazywać przepławka ? Ewentualnie na jakich parametrach powinien pracować EGR podczas normalnej jazdy ? Mam V-Gate'a i niektóre parametry byłbym w stanie podejrzeć podczas jazdy (nawet zapisać log podczas użytkowania).

carsik:
raczej tak nie da się tego zweryfikować. Takie parametry jak wartości przepływki czy otwarcie EGR można weryfikować mając podgląd na to co aktualnie oczekiwałby ECU twojego samochodu. To nie są jakiś stałe wartości zależne tylko od obrotów silnika. Zacząłbym od zweryfikowania układu dolotowego pomiędzy turbo a silnikiem, może jakaś drobna nieszczelność się wkradła. Ten brak mocy też by ku takiemu myśleniu skłaniał.

patrykgt:
Byłem dzisiaj u mechanika i wygląda wszystko książkowo, rozkręcił cewkę EGR i wydaje się być szczelny (podobno nad membrana byłoby okopcone), Mała poprawka - autko ma moc tak naprawdę bardzo ładnie się zbiera i nie wydaje żadnych niepokojących problemów... Dolot będę sprawdzał tylko nie jestem pewny jakie elementy zaslepic: wąż od turbo, od przeplywki, odpowietrzenie silnika (taki cienszy na pokrywie zaworów) + pompować ciśnienie w  wąż kolektora ssącego ?

carsik:
no to masz ten spadek mocy w zakresie niskich obrotów czy nie?

patrykgt:
Fakt że na samym dole wydaje się słabszy, pytanie czy tak to nie powinno wyglądać zanim turbo nie wstanie.
Czekam na możliwość sprawdzenia tego dolotu wówczas coś więcej będę wiedział.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej