Autor Wątek: Szarpanie między 1500 a 2000 obr.  (Przeczytany 1690 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Szarpanie między 1500 a 2000 obr.
« dnia: 17 Sierpień 2022, 21:30:13 »
Witam

W moim Tucsonie (CRDI, 2.0, 4x4) kiedy chcę delikatnie przyspieszyć na 1,2 lub 3 biegu, a silnik pracuje między 1500 a 2000 obrotów daje się odczuć wyraźne szarpnięcia, jakby przerwy w dopływie paliwa. Jednak jeśli jadę z włączoną klimatyzacją (klimatyzacja automatyczna) efekt ten nigdy nie występuje. Da się tego uniknąć bez włączonej klimatyzacji jeśli chcę przyspieszyć dość gwałtownie.
Filtr paliwa był wymieniony ok 500 km wcześniej, w tym samym czasie było także regenerowane turbo.
Mechanik który serwisuje ten samochód od początku, od kiedy go mam (5 lat), nie wie co może być przyczyną takiego zachowania.
Czy macie może jakiś pomysł lub podobne doświadczenia? Będę bardzo wdzięczny za wskazówki.
Pozdrowienia dla wszystkich

Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Szarpanie między 1500 a 2000 obr.
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Sierpień 2022, 22:54:28 »
Update softu silnika w ASO albo remap u cziptunera. Podstawowa kalibracja tego silnika w latach 2007-2010 to żart. Z tego co widziałem na forach ludzie próbują różnych tricków, wymieniają EGRy, czyszczą je, zaślepiają je nieco i twierdzą że jest troszkę lepiej. Jednak wydaje mi się, ze robią to tylko Ci którzy mają furę z drugiej ręki i pierwszy właściciel przemilczał fakt że tak się dzieje... Mój hundaj ma tak od samego początku. Fura za 100 000 pln w 2008 roku. Wymienili mi w Aso sprzęglo po 1000 km zwalając na dwumasę. Oczywiście efekt żaden. Potem odkryłem że gdy AC jest włączona to szarpania niema. Frajerowałem się w ASO robiąc przeglądy roczne za gruby hajs a oni nie mogli na to nic poradzić. W 2011 roku po raz ostatni byłem na przeglądzie gwarancyjnym. Więcej nie wytrzymałem. W 2012 podobno wyszedł update. Tak piszą po forach.
Pocieszające jest to że problem występuje tylko gdy jest ciepło (maj- wrzesień) bym powiedział. Im cieplej na podwórku tym mocniej szarpie. Na szczęście wtedy używa się klimy i nie ma problemu... w 2016 roku pytalem ile kosztuje update - bylo 180 pln.  Taniej wychodzi użyć palca do włączenia AC. Tak tez mozna jeżdzić latem z otwartym oknem.

Btw. Ta kalibracja ma jeszcze jedną przykrą przypadłość. Na silę próbuje robic spool turbo najszybciej jak się da  .  Więc przetwornik podciśnienia jest wysterowany na max. Jak się odpusci gaz ponizej 1500 rpm to slychac  brzydki flutter. Jadę sobie powolutku na jedynce po drodze osiedlowej, odpuszvzam gaz a tubtakie ciche "stutututu". Słychać jak się zrywaja strugi w turbo(szkodliwe i irytujące). Szybcy i wścieki... I w dieslu.


Hasła do wpisania w google: crdi czkawka, crdi szarpanie, crdi (violent) jerking, crdi hiccup, crdi choking.
Więcej piszą o kia sportage niż o tucsonie.

Mam nadzieję że pomogłem wszystkim którzy mają ten silnik (2.0 CRDI 140 hp z dpf). Widzialem na forach ludzi którzy wydawali grube pieniądze na usunięcie tej usterki po czym godzili się z losem.

Offline tomaszk1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Odp: Szarpanie między 1500 a 2000 obr.
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Sierpień 2022, 23:37:49 »
Wielkie dzięki za pomoc. Kiedy już wiem o co chodzi nie będzie to już może tak irytujące. Zadzwonię jutro do ASO i zapytam o ten update. Dam znać co mi odpowiedzieli i ile to kosztuje.
Jeszcze raz dzięki za profesjonalne wyjaśnienie.
Najlepszego

Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Szarpanie mi%u0119dzy 1500 a 2000 obr.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Sierpień 2022, 23:46:01 »
W aso Ci powiedz%u0105 Ci %u017Ce musisz przyjecha%u0107 i zap%u0142aci%u0107 za podpi%u0119cie Nie daj%u0105 info o nowym sofcie na telefon. Przynajmniej nie we Wroc%u0142awiu. Tu masz pierwszy z brzegu przyk%u0142ad walcz%u0105cego daremnie z przypad%u0142o%u015Bci%u0105:

http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,5747.msg55984.html#msg55984
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpień 2022, 00:00:45 przez Tolinek »

Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Szarpanie między 1500 a 2000 obr.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Sierpień 2022, 08:41:14 »
W aso Ci powiedza Ci ze musisz przyjechac i zaplacic za podpiecie. Nie daja info o nowym sofcie na telefon. Przynajmniej nie we Wroclawiu. Tu masz pierwszy z brzegu przyklad walczcego daremnie z przypadloscia:

http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,5747.msg55984.html#msg55984

A tu przefiltrowana pierwsza strona google:
https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/sportage-has-a-jirk-at-low-revs.1519/
https://www.kia-forums.com/threads/crdi-engine-hiccup.40997/
https://www.i30ownersclub.com/forum/index.php?topic=2968.0

Sa tam odnosniki do innych zagranicznych forow gdzie temat jest dyskutowany. Widac przepasc w "customer care" w krajach pierwszego swiata i kolonii choć nawet
tam zrobili to w brzydkawy sposob. Cytuje z jednego z powyzszych forow: "The reprogram is on a customer complaint bases, so no complaint no reprogram".

Zamowilem sobie KIA xceed PHEV i juz sie ucze jak to dziala bo wiem, ze to jest nie do naprawienia w Polsce. Nie z taka kultura techniczna jaka mamy.

Przepraszam za brak polskich znakow.