Autor Wątek: [Santa Fe CM] Chip tuning  (Przeczytany 26261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Karpiu

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« dnia: 30 Kwiecień 2012, 08:58:24 »
Witam Wszystkich Milosnikow Marki,

Mam Santa Fe z 2007 - 2,2 CRDi w automacie (155KM) i zastanawiam sie nad lekkim zwiekszeniem mocy i momentu w tym silniku. Slyszalem rozne opinie na temat "czipowania" samochodow z automatyczna srzynia biegow. Czy ma ktos z was doswiadczenie w tym temacie - czy mozna bawic sie w taki chip tuning i czy wogole jest to oplacalne?
Pozdr

Miłek25

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwiec 2012, 22:52:48 »
Też się na tym zastanawiam. Sprawdzałem już w GODULA motorsport i podobno robią ze 150 do 190 KM i z 330 do 550 NM koszt dla mojego cielaka z 2007 2.2 crdi to około 1700 zł

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Czerwiec 2012, 08:12:13 »
Mam złe przeczucia co do zwiększania mocy... Znajomy miał identyczny model i też robił tuning. Zapłacił coś koło 2000 zł. Na początku wszystko było super ale po ok pół roku ni z gruchy ni z pietruchy sprzedawał samochód i najdziwniejsze było to, że nim nie jeździł -> samochód stał w garażu a on popierniczał jakimś maluchem albo komunikacją miejską. Mówił, że mu się znudził ale znam tego gościa i wiem, że coś musiało być z tym samochodem nie tak. Może to przypadek ale moim zdaniem zwiększenie mocy o prawie jedną trzecią nie może zostać obojętne dla podzespołów. Warto może kogoś popytać jak się sprawuje samochodzik po np. 20-30 tys km. Oczywiście nie ma co się pytać tych z zakładu co będą tuningować.

Miłek25

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Czerwiec 2012, 08:59:31 »
Dlatego też pojechałem z tym pytaniem do Goduli u niego już robili takiego santka jak mój tutaj wykres http://www.godula.pl/?page=tuning_ch_oferta&run=det&id=646
byłem też w RS service rozmawiałem z kolegą i powiedział że 180-190 KM to będzie stosunkowo bezpieczna granica, wszystko zależy oczywiście od stanu silnika i podzespołów. Z tego co mówił to zdecydowanie najbardziej obciążone będzie sprzęgło i koło dwumasowe.

jerwlo

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Czerwiec 2012, 09:02:49 »
Mam Santa Fe z 2005 - 2.0 CRDi zastanawiam sie ale tylko nad Chiptuning z firmy Vtech
Oryginał                                            Chip Tuning          Power Box
Moc:                     113 KM        139 KM (+26)          132 KM (+19)
                                  83 kW            102 kW (+19)            97 kW (+14)
Moment obrotowy:     235 Nm            290 Nm (+55)      276 Nm (+41)
Prędkość mak:         166 kmh            170 kmh (+4)    

cena 1035,00 zł

Miłek25

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Czerwiec 2012, 09:06:32 »
Jakoś mam dziwne uprzedzenie do V tech. Związane z zawodami na 1/4. Poza tym power box-a, z tego co się orientowałem, nie da się tak zindywidualizować do samochodu.

jerwlo

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Czerwiec 2012, 09:08:20 »
ja tylko chce zrobić chiptuning ale sie zastanawiam i przemyśle dobrze

mmw

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Czerwiec 2012, 22:32:00 »
Ja mam u siebie 132KM (ze 113KM) zrobione power box'em. Nie wiem jaka jest wartość momentu obrotowego. Takie auto kupiłem niedawno w Niemczech i ten box był założony od nowości, zmina mocy wpisana była w briefie.

Auto ma 117 tys km i z silnikiem wszystko git, ale na skrzynię chyba to dobrze nie wpłynęło bo właśnie kupiłem go z padniętą. :) Nie wiem na ile styl jazdy na to wpłynął na ile samo podkręcenie. Trzeba pamiętać, że jest tu stały napęd 4x4 + 1800 kg masy co dla tej skrzyni jest nielada wyzwaniem, bo nie jest to zbyt wielki szczyt techniki, a pamiętajmy, że takie turbodiesele mają większe momenty obrotowe niż duże benzyny i przebieg tego momentu jest też znacznie brutalniejszy.

To co mogę doradzić z robieniem nowego programu przy automatycznej skrzyni to trzeba go zrobić z dość płynnym narastaniem momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Nie może to być takie typowe kopnięcie w dupę, bo zajedzie się skrzynię.

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Czerwiec 2012, 08:31:36 »

santafanta

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Styczeń 2013, 09:18:42 »
ja mam santa fe 2007 150 km i przez chwilę się nad tym zastanawiałem bo denerwowała mnie turbodziura, zwłaszcza jak się dużo jeździ po mieście da się odczuć, ale zrezygnowałem. rozmawiałem (tu w Irlandii) z kolesiami z serwisu (filia niemieckiej firmy) - oczywiście taki koleś nie powie słowa o wadach więc tylko mówił że nie tylko moc i moment wzrosną, ale też spalanie spadnie o 0,4l ale poszukałem więcej, popytałem i okazuje się że nie dość że ma to bardzo zły wpływ na sprzęło i skrzynię biegów (które nie są zrobione z myślą o przenoszeniu tak dużego momentu) to jeszcze głównym powodem dlaczego producent samochodu nie podkręca mocy tak wysoko jest tolerancja na jakość paliwa. Otóż czipując pracę silnika bardzo zawężamy tą tolerancję i w efekcie silnik może się szybciej zużyć gdy jakość paliwa jest z dolnych zakresów dopuszczalnych normy, lub poniżej.
Ostatecznie przyzwyczaiłem się do słabych dołów, a nie mogę powiedzieć że mu brak mocy jak się rozkręci, wręcz przeciwnie. Zamierzam tym autkiem pojeździć dobrych parę latek więc myślę że intuicja jednak podpowiada dobrze aby nie czipować...

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Styczeń 2013, 09:27:00 »

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Styczeń 2013, 17:56:45 »
Cytat: "felkner"
mam wgrane na stałe ze 113 km 83 kw na 134 km 299 nm


Gdzie robiłeś i ile taka przyjemność kosztuje?

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Styczeń 2013, 08:53:31 »

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Listopad 2014, 21:44:15 »
Koledzy, jestem już po "szczepieniu" testy przed modem wykazały 115 km:) po wyszło 142km i 324 Nm, program pisany pod dane z ECU silnika tak jak sztuka nakazuje:). Testy (mapa pierwotnej konfiguracji) przed i po co prawda nie robione na hamowni ale na drodze ( z 4 osobami na pokładzie) i na porządnym dedykowanym sprzęcie (komp z interfejsem). Efekt mega różnica i frajda z jazdy:) normalnie rakieta, nie to samo auto! efektem ubocznym będzie wymiana sprzęgła które i tak już było słabe, a wyszło w testach że trochę się zaczęło ślizgać.

santa claus

  • Gość
[Santa Fe CM] Chip tuning
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Listopad 2014, 22:54:39 »
Hulltay jaki koszt? 700 jak z postu wyżej czy wincej*






* więcej ;)