Autor Wątek: Temperatura wypalania DPF  (Przeczytany 760 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline beam_beer

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 130
Temperatura wypalania DPF
« dnia: 21 Maj 2022, 06:34:44 »
Hi.
Użytkownik Uzi napisał do mnie z problemem DPF-u. Nie może tutaj nic napisać, a ja nie mogę mu pomóc.
Także za jego zgodą wklejam maila w całości, może ktoś mądrzejszy ode mnie coś podpowie.

Część pisałem do Ciebie ostatnio odnośnie pompy, ale kupiłem ELM i pobrałem aplikacje Piston, ludzie piszą że przy wypalaniu że wypalanie można określić w temperaturze Katalizatora ( Bank 1 sensor 2) ale u mnie w trakcie jazdy zawsze temperatura pokazuje 600-650° dopiero na postoju po kilku minutach spada do 200° z tego wynikałoby że u mnie samochód cały czas wypala DPF-a. Możesz mi potwierdzic że u Ciebie też temperatura w trakcie jazdy jest 200-300° a tylko przy wypalaniu skacze to tego 600? Chciałbym napisać na forum ale niestety nie mam takiej opcji żeby napisać w instniejacym wątku ani nie mam możliwości założenia nowego.

Offline bsbs

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: Temperatura wypalania DPF
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Maj 2022, 06:55:11 »
Witam u mnie jest tak hyundai ix35 1,7 przy normalmej jezdzie 200-300stopni przy wypalaniu dochodzi do 700 na opce piston Temperatura katalizatora Bank1 Sensor 2 sprawdzone kilkanaście razyy

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Odp: Temperatura wypalania DPF
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Maj 2022, 16:29:49 »
Kolega Uzi niech lepiej sprawdzi czy mu turbina olejem nie rzyga. U mnie w padle jakim miałem (Santa Fe DM) odma przez turbo puszczała olej. DPF zawalony i ciagle temperatura podczas jazdy 400-550 stopni.  Wysoka temperatura plus DPF blisko turbo powodowały ciagle przegrzewanie sterownika zmiennej geometrii plus oczywiście uszkodzenie DPF. Przypadek bardzo powszechny w tym syfie jakim jest Santa z silnikiem 2.2. Koreance za ten silnik i skrótowe rozwiązania powinni siedzieć. Objawem wstępnym sadza na wydechu - z reszta prawie każde Santa ma sadze :) Aha. Dodam ze wymiana odmy za 1300 zł ( zintegrowana z pokrywa silnika) problemu nie rozwiązuje.
Przepraszam za unoszenie ale nie pozbierałem się jeszcze po tej akcji. Na ruskich forach temat bardzo powszechny. Tam chociaż do 2015 roku można było bez DPF kupić.
« Ostatnia zmiana: 21 Maj 2022, 16:31:52 przez waszek_rmc »