Forum > i20

Problem ze zmianą biegów, szarpania przy redukcji biegów

(1/2) > >>

ms80:
Witam. Posiadam i20, przebieg to niecałe 2700km. Wcześniej nigdy nie jeździłem żadnym koreańskim samochodem, więc nie mam porównania. Jeździłem tylko peugeotem i skodą i tymi samochodami jeździłem wiele lat płynnie i nigdy nic mi nie szarpało.

Problem mam z wyczuciem tego sprzęgła, jakbym nie próbował go puścić, tak zdarza się szarpanie. Najgorzej jest przy redukcji biegu z 4 na 3 - za każdym razem albo przyhamuje silnikiem, albo za dużo gazu i szarpie. Sam nie wiem jak to opisać bardziej obrazowo. W żaden sposób nie idzie zsynchronizować puszczania sprzęgła z dodawaniem gazu.
Sprzęgło bierze niemal od samej podłogi do samego końca (góra). Jest bardzo długie, takie mam wrażenie. Przez to nie mogę go w żaden sposób wyczuć.

Czy macie podobne objawy? Jechać z tym do aso? A czy to we mnie problem leży?

 

robaszek127:
Nie wiem ale chyba hyundai ma specyficzne sprzęgła. Jak tak samo jeżdżąc na początku hyundaiem często gasł mi silnik przy ruszaniu. Dopiero jak nauczyłem się jego sprzęgła to jest dobrze.

ms80:
Nie mam pojęcia o co w tym chodzi. Zamiast cieszyć jazda nowym samochodem, to męczy. I za każdym razem stres przy redukcji biegu z 4 na 3.
Przecież to bez sensu.
Nigdy w życiu nie jeździłem koreańskimi samochodami, więc nie mam porównania. Wiem jedno, że nigdy w życiu nie miałem takiego problemu w żadnym innym samochodzie.

No chyba że z samochodem wszystko ok, a ze mną coś nie tak i nie nadaję się koreańskich samochodów. Sam już nie wiem.

robaszek127:
Dawniej pisali tu na forum chyba, że sprzęgła szybko siadały niektórym. Może serwis coś pomoże skoro jest nowy. Trzeba też się też przyzwyczaić do kiepskiej koreańskiej blachy.
Sam raczej getza już nie zmiennie na I30 czy I20 gdyż dobiły mnie zgnite sanki.

ms80:
Właśnie podobny problem znalazłem o i30: http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,3995.0.html
Podobny problem do mojego. Również mam wrażenie jakbym dopiero co uczył się jeździć na nauce jazdy. Raz jet ok, a innym razem szarpie przy zmianie biegów, bo nie wiadomo jak wyczuć to sprzęgło.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej