Autor Wątek: Skrzypienie tylnego koła przy hamowaniu  (Przeczytany 705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline i30COMFORT

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
Skrzypienie tylnego koła przy hamowaniu
« dnia: 24 Kwiecień 2022, 19:54:25 »
Cześć

Mam dziwną usterkę. Przy lekkim dotknieciu hamulca, z tyłu skrzypienie dobiega. Puszczam hamulec ustaje. Skrzypi na minimalnych dziurach nawet.

Na postoju bez ręcznego nie skrzypi, z ręcznym jak pobujam skrzypi. Klocki Textar, tarcza TRW. Miał ktoś coś podobnego? Klocki, zacisk?

Ja to sobie rozbiorę na spokojnie ale nie wiem czy klocki mam załatwić na podmiankę?

Offline i30COMFORT

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
Odp: Skrzypienie tylnego koła przy hamowaniu
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Kwiecień 2022, 19:31:10 »
Dla potomnych - zacisk do wymiany

Offline TomekZet

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Skrzypienie tylnego koła przy hamowaniu
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Kwiecień 2022, 17:44:35 »
A co się zadziało z zaciskiem, że kwalifikuje się do wymiany?

Offline i30COMFORT

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
Odp: Skrzypienie tylnego koła przy hamowaniu
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Maj 2022, 15:09:28 »
Tłoczek skorodowany. Ale stwierdziłem że będę go reanimował i mam zestaw naprawczy. Jestem Januszem jednak :P

Offline TomekZet

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Skrzypienie tylnego koła przy hamowaniu
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Maj 2022, 17:31:31 »
Osobiście uważam, że to wcale nie jest Januszex :) Po to są zestawy naprawcze aby nie trzeba było wymieniać całego zacisku. Jeśli komuś zależy na czasie i ma środki finansowe wymieni cały zacisk. Jeśli sprawa nie jest pilna i ktoś chce pieniądze spożytkować w inny sposób wybierze opcję naprawy.
Pracuję w hurtowni części i sprzedając reperaturki zacisków nigdy nie pomyślałem, że ktoś jest Januszem :)

Offline i30COMFORT

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
Odp: Skrzypienie tylnego koła przy hamowaniu
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Maj 2022, 09:08:33 »
Dzięki za pocieszenie :P

Wczoraj ruszyłem ten temat i szczerze mówiąc problemy były dwa.
1. Suchy tłok, początki korozji
2. Skorodowane cięgno od ręcznego

Po wymianie tłoczka i uszczelnień chodzi pięknie.

Polecam zakup tłoczka wraz z mechanizmem w tłoczku (nawet nie mam pojęcia jakbym wyciągnąć miał ze starego ten mechanizm gdybym musiał)