Autor Wątek: [Coupe GK] Auto po wymianie świec i kabli nie odpala , na zaciąg zaczęło dymić na biało  (Przeczytany 1339 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Skowi9

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Witam , auto Hyundai Coupe GK 2002r 1.6 105km B+lpg . Napiszę od początku.. (auto kupiłem we wrześniu )
Auto czasem miało problem z zapaleniem tzn tak jakby brakowało prądu ,kręcił jakby chciał a nie mógł , a czasem normalnie odpalił , więc pomyślałem , że świece lub kable może do wymiany będą . (podczas jazdy auto fajnie równo zawsze chodziło )
Więc chciałem wymienić pierw świece - niestety przy ściąganiu fajek z 3 kabli gumy zostały na świecach... namęczyłem się sporo + druga osoba ale w końcu udało się te gumy ze świecy wyjąć , lecz 2 świece niestety "pękły" / ułamały się przy próbach wyciągnięcia i jakieś tam małe kawałeczki wylądowały w środku .. i pytanie czy to mogło zaszkodzić ?? lub zapchać coś ?? .
    Aa i jeden kabel ze staroci się urwał niestety (kable były oryginalne) .
Po wymianie świec i kabli auto nie chciało zapalić , a jak już zapaliło to jak traktor i gasło , pomyślałem , że może kolejność kabli zła bo zapomniałem zdjęcie zrobić jak sciągałem kable, więc zmieniłem (raz drugi i dalej nic ) w końcu dla upewnienia podesłał mi zdjęcie takiego samego silnika jak kable ułożone i ok , ale dalej nie chciał odpalić , więc pomyślałem , że może kable złe bo kupiłem Janmora kable więc pojechałem i zamieniłem na BERU ale dalej auto nie odpalało ... to kolejna rzecz , że może Cewka padła ??  - wymieniłem Cewkę na taką samą Denso i dalej auto nie chce zapalić ..
ISKRA jest na każdej świecy  .
Spróbowaliśmy odpalić na hol i się udało , ale na początku trochę dziwnie chodził i na Biało mocno zaczął dymić .. a co najgorsze olej zaczął kapać z wydechu pod katalizatorem bo tam dziurkę mam w  rurze .
Auto zgasiłem , chciałem odpalić ale znów ciężko kręcił i nie odpalił ..
Co następnie muszę zrobić ???
czy to odma olejowa się zapchała/ zepsuła ??
czy moduł zapłonu ??
a może czujnik wałka się zepsuł przez to , że kolejność kabli była zła ??
teraz mam błędy wypadanie zapłonu na cylindrze nr 3 i 4 i świeci się check , a wcześniej nie miałem błędów wypadania zapłonów ( ale czasem check się pojawił ,lecz znikał )

Bardzo Proszę o Pomoc : )