Autor Wątek: [Getz TB] Skorodowane sanki silnika  (Przeczytany 2008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1446
Skorodowane sanki silnika
« dnia: 05 Październik 2021, 19:28:41 »
Witam. Macie może miejsce gdzie mozna kupić nniedrogo sanki pod silnik. Ceny nowych są kosmiczne. Pękło mi mocowanie to wygięte przy kole o profilu rurki. Nie wiem czy da się to pospawać. Nowe drogie, uzywki na allegro tak samo a wymiana też kłopotliwa.

Offline Andy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Październik 2021, 08:20:51 »
Pewnie nie bede zbyt pomocny, ale moje (NTY) kosztowaly ponad 3 lata temu 500 pln.
Znalazlem je wtedy na allegro, ale zakladam, ze szukasz tanszych? Bo widze, ze ceny tam sa nadal podobne.
« Ostatnia zmiana: 12 Październik 2021, 08:24:28 przez Andy »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1446
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Październik 2021, 10:19:40 »
Dzięki znalazłem na allegro za 400zł i nigdzie nie jest taniej. 500zł za kawałek blachy to rozbój bo do innych marek można kupić nawet po 100zł używane. W getzie gniją jakby zrobione były z blachy po konserwach i dlatego używki nawet sa koszmarnie drogie.
Znalazłem na złomie niedaleko ale zawołali za używane 500zł. Ale kupiłem na allegro za 305zł z wysyłka całe z wahaczami i stabilizatorem.

Offline Andy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Październik 2021, 10:43:52 »
Te moje po 3 latach maja się dobrze, więc powinny jeszcze trochę pojeździć - licze, że już do końa życia auta.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1446
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Październik 2021, 16:39:43 »
One wytrzymały u mnie też sporo bo już od dawna były dziury przy wahaczach. Ale to powinno być trwalsze a nie rdzewieć na potęgę. U kolegi widziałem sanki z octawii  z 2001r i jak nowe aż nie do uwierzenia.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Październik 2021, 18:25:56 »
Octavia to nie samochód. ;-)

Offline Tiesto83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 72
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Październik 2021, 09:50:34 »
Pięć lat temu kupowałem NTY za 540, więc raczej nie masz co narzekać :)
Problem, że nowe zamienniki po 5 latach jazdy dziś wyglądają już tak sobie...

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1446
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Październik 2021, 15:33:59 »
Kupiłem cały zestaw z wahaczami i drązkiem ale okazało się, że mam w 1,3 inny model. I teraz  albo mogęodesłać to tracąc koszty wysyłki lub sprzedać znów komuś kto ma taki model. I chyba będę musiał kupić nowe bo tego typu uzywek nie ma a jak już wołają 500zł a firmy JPN jest za 538 rozbój ale cóż zrobić.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Październik 2021, 11:10:23 »
Nie wiem w którym miejscu w profilu masz błąd.
Getz po lifcie posiadał silnik 1.4.
Albo masz wybrany zły model auta , albo zły silnik.
To może też wpływać na rodzaj sanek jakich szukasz :-)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1446
Odp: Skorodowane sanki silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Styczeń 2022, 09:19:39 »
Lekkie info z wymiany.  Wymieniając sanki wcale nie trzeba demontować maglownicy. Idzie spokojnie wymienić sanki odkręcając mocowania maglownicy od sanek pod samochodem. Wiadomo wymagany jest kanał plus najlepiej klucz udarowy dość mocny bo główne śruby trzymają się mocno.
Sanki używane ciezko jest dostać w ładnym stanie by były zdatne do montażu a nowe ok 600zł. Bowiem blacha jest cienka w nich i koroduje łatwo a naprawa jest często niemożliwa.
Mi się udało zakupić za owe 300zł z wysyłką plus otrzymałem komplet śrub do montażu. Robota przy wymianie jednak straszna i nie dziwię się, ze mechanik za takie coś zedrze sporo. Łatwiej wymontować skrzynię biegów niż sanki.