Forum > i30 GD
I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Krystian2505:
Witam,
Mam problem, pojazd jak w temacie I30 GD 1.6CRDI 110KM, przejechanie 230kkm. Od pewnego czasu obserwuję spadek mocy w zakresie 1500-2000obrotów. Najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu, po przekroczeniu 2000 obrotów pracuje normalnie. Spadek objawia się chwilowym zamuleniem tak jakbym zaciągnął hamulec ręczny. Zaobserwowałem zwiększone spalanie o ok 1L/100
Podłączony do interfejsu diagnostycznego nie wykazuje błędów. Zaobserwowałem dziwne wskazania czujnika położenia przepustnicy, wskazuje cały czas 12-13% niezależnie od położenia pedału gazu po odłączeniu wtyczki od przepustnicy pokazuje 0%. Filtr paliwa wymieniony 10kkm temu, sitko w baku czyste.
Czy ktoś z użytkowników spotkał się z podobnymi objawami ??
Pozdrawiam
Krystian
carsik:
raczej szukałbym w kierunku nieszczelność w dolocie za turbo lub problemów w samym turbo. To diesel więc rola przepustnicy nie jest jak benzynie. Jak odłączysz kostkę to co ma pokazać?
i30COMFORT:
Prawdopodobnie do czyszczenia geometria w turbinie...mam to samo ale nie mogę się zabrać za to. A po drugie czyszczenie nie zawsze się kończy sukcesem
Krystian2505:
Witam,
W dalszym ciągu drążę temat. Dzisiaj odłączyłem wąż doprowadzający powietrze do turbosprężarki. Okazuje się że wszędzie jest olej, cały wąż do intercoolera jest delikatnie zaolejony po zewnątrz. Co gorsza wydaje się że sprężarka jest przytarta/ zatarta. Ciężko obrócić wirnikiem - chyba że jest tam jakiś hamulec (nic mi o tym jednak nie wiadomo). Geometra jako taka działa, jednak nie wiadomo co dzieje się wewnątrz. Muszę pomyśleć nad wymianą. Pytanie czy będę w stanie zrobić to sam, czy coś może mnie zaskoczyć ?
carsik:
na to pytanie to raczej trudno Ci odpowiedzieć. To czysta mechanika. Śrubki, uszczelki, odpowiednie narzędzia. zdecydowanie jednak warto mieć możliwość dostępu od dołu itp itd
Nawigacja
[#] Następna strona