Autor Wątek: G4Gc różnice CVVT / bez fazy  (Przeczytany 1223 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
G4Gc różnice CVVT / bez fazy
« dnia: 13 Wrzesień 2021, 11:56:00 »
Czy ktoś wie, jak rozpoznać wersje silników G4GC z i bez zmiennej fazy rozrządu??
Gdy szukam głowicy do tego silnika, przeważnie znajduje info że jest to głowica z Velostera bez zmiennej fazy rozrządu- czy jest tak faktycznie??
Czy w przypadku głowicy bez CVVT, można zaadaptować jakieś elementy ze zdemontowanej głowicy z CVVT żeby to zadziałało prawidłowo??

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
Odp: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Wrzesień 2021, 10:22:08 »
Veloster ??
Tam nie występował silnik 2.0. Tylko 1.6 GDi

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Odp: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Wrzesień 2021, 11:00:42 »
No własnie i tu mnie dalej nurtuje pytanie - skoro nie Veloster, to czemu jest informacja o braku zmiennej fazy rozrządu w głowicy (ze wskazaniem wersji z Velostera ale to już wiem że to nieprawda)
Czy jest ogólnie jakaś inna wersja G4Gc bez VVTi?? W jakim modelu był stosowany ??

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
Odp: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Wrzesień 2021, 12:26:42 »
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Beta_engine#2.0L_(G4GC)
Wg wiki, pierwsze lata produkcji były bez CVVT. Wydawało mi się, że wszystkie G4GC były z CVVT.
Czyli silniki od Elantry, Coupe i Trajeta mogą być bez CVVT.

Każdy Tucson był już na CVVT
« Ostatnia zmiana: 24 Wrzesień 2021, 12:28:35 przez Brt »

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Odp: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Październik 2021, 13:25:35 »
Ok, w takim wypadku jeśli szukać głowicy to tylko i wyłącznie z Tusona ewentualnie z bliźniaczej Kia Sportage - dzięki, informacja bardzo pomocna :)