Forum > i40 VF

EGR

(1/2) > >>

rudolf1976:
Witam, zdejmowałem  u siebie ostatnio kolektor dolotowy aby go wyczyścić i zobaczyć w jakim stanie są klapki, wszystko udało się bez najmniejszego problemu. Dziś przyszedł czas na zawór EGR ale niestety poległem. To tylko 3 śruby które odkręciłem a nie udało mi się zaworu odczepić od reszty, chyba chłodnicy egr. Stukałem, pukałem i nic, wd40 też nie pomogło. Macie na to jakiś sposób ?

darex110:
Też się do tego przymierzam , długo zeszło z kolektorem? Czym czysciles ?
EGR chyba prościej będzie z chłodnicza zdjąć w całości. Do chlodniczki. Chyba jest 6 śrub z tego co widzę na nowych czesciach

rudolf1976:
cześć, ze zdjęciem kolektora nie było problemu. Kilka śrub trzymających kolektor do bloku, 2 pod kolektorem które trzymają czujniki, 2 z boku od strony rozrządu, przewód wysokiego ciśnienie z pompy, 2 śruby rurka z egr, przewody podciśnienia. Kolektor czyściłem naftą i benzyną ekstrakcyjną. U mnie nie było nagaru tylko trochę sadzy.
Ze  zdjęciem całej chłodniczki egr może być większy problem bo dochodzą przewody chłodzenia i trzeba spuścić płyn. Jak zaglądałem do egr po zdjęciu tej rurki do kolektora to też nie było w nim nagaru tylko sadza. Ja zamierzam zaślepić egr ale na wejściu żeby spaliny nie dostawały się i nie osadzały na egr. Na zdjęciu pod tym zaworem ciśnieniowym jest wejście spalin i tam chce dać zaślepkę.

Zibi.S68:
Poczytaj czy zaślepienie EGR nie spowoduje Ci wywalenie błędu bo nie we wszystkich silnikach to się udaje.

darex110:
Hej, dotarłem do wątku o EGR na grupie Facebook(chyba widziałem tam tą fotkę ? :P) .każdy poleca zaslepic. Zacznę od zaślepienia ale z dwóch stron i wyczyszczenia kolektora  :P dzięki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej