Autor Wątek: W Europie sprzedało się już ponad 100 000 egzemplarzy Hyundaia KONA Electric  (Przeczytany 4423 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
  • KONA Electric cieszy się ogromną popularnością w Europie
  • Co czwarta KONA sprzedawana w Europie to odmiana Electric; w Niemczech liczba ta jest jeszcze większa – przeszło co drugi sprzedawany egzemplarz ma napęd elektryczny
  • Rosnąca popularność tego subkompaktowego elektrycznego SUV-a odzwierciedla szersze, światowe trendy

Hyundai KONA Electric cieszy się ogromną popularnością w Europie, już co czwarty sprzedawany egzemplarz to wersja Electric. W ofercie są dziś cztery warianty tego modelu, w tym KONA Hybrid, KONA Electric i dwie odmiany z silnikami spalinowymi, w tym KONA N. Do dzisiaj na świecie, od czasu debiutu tego modelu w 2018 roku, sprzedano przeszło 142 000 egzemplarzy, w tym 100 000 stanowią auta sprzedane w Europie.
Cytat: Andreas-Christoph Hofmann
Uderzająca popularność modelu KONA Electric w Europie, od czasu jej debiutu w 2018 roku, przekroczyła wszelkie oczekiwania. Sto tysięcy sprzedanych egzemplarzy to ogromny krok milowy, cieszę się, że zespół Hyundaia dokonał tego wyczynu. Przybliża to nas o krok do osiągnięcia naszego celu, aby od 2025 roku sprzedawać rocznie milion samochodów elektrycznych.

KONA Electric: pierwszy w Europie subkompaktowy SUV z napędem elektrycznym
Wraz z debiutem modelu KONA Electric w 2018 roku, Hyundai stał się pierwszym producentem samochodów, który połączył ze sobą dwa najgorętsze trendy w europejskiej motoryzacji, czyli subkompaktowe nadwozie SUV-a oraz w pełni elektryczny napęd. KONA Electric od początku wyróżniała się mocnym silnikiem elektrycznym, dużym zasięgiem oraz stylową prezencją – a to wszystko oferuje w przystępnej cenie.

Model ten dostępny jest z jednym z dwóch napędów elektrycznych do wyboru: wersja o wydłużonym zasięgu wyposażona jest w akumulatory o pojemności 64 kWh i zapewnia zasięg 484 kilometrów (WLTP), natomiast wersja standardowa ma akumulatory o pojemności 39,2 kWh i oferuje zasięg 305 kilometrów (WLTP). Co więcej, samochód podczas próby był w stanie pokonać 790 kilometrów w cyklu miejskim, na jednym ładowaniu akumulatorów, co zostało udokumentowane. Ponadto, na niemieckim torze wyścigowym Lausitzring Hyundai KONA Electric ustanowił rekord zasięgu wynoszący 1026 kilometrów.


Hyundai KONA Electric jest idealnym samochodem dla klienta, który oczekuje wygody, jaką zapewnia SUV, ale bez lokalnego emitowania spalin. W 2020 roku model ten, jako drugi samochód marki Hyundai, po modelu IONIQ Electric w 2019 roku, zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek w testach Green NCAP. Natomiast wcześniej w tym roku, magazyn Autocar umieścił model KONA Electric w rankingu najlepszych samochodów elektrycznych dla rodziny.

W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję modelu KONA Electric w swojej europejskiej fabryce, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). To dodatkowa lokalizacja obok głównego zakładu w Ulsan, w Korei Południowej. Zaletami produkcji samochodu w Europie są m.in. stabilne dostawy aut do najpopularniejszych rynków, skrócenie czasu dostawy, a także możliwość dążenia do produkcji w zgodzie z naturą. Zgodnie ze stanowiskiem marki Hyundai, która zobowiązała się osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku – w ramach strategii ogłoszonej podczas tegorocznych targów IAA – zakłady HMMC będą pierwszą fabryką marki, która już w 2022 roku będzie w pełni zasilana dzięki energii z odnawialnych źródeł. 

DAN Europe Sustainable Tour – to wydarzenie potwierdza, że podróżowanie autem elektrycznym w Europie nie stanowi już przeszkody
W Światowy Dzień Oceanów, czyli 8. czerwca, organizacja non-profit zajmująca się bezpieczeństwem nurkowania, czyli Divers Alert Network (DAN) Europe zorganizowała zrównoważoną podróż po Europie (Europe Sustainable Tour) – ambasadorzy organizacji, Alana Alvarez i Manuel Bustelo, podróżują za kierownicą Hyundaia KONA Electric. Celem organizowanej podróży było promowanie zrównoważonego stylu życia i odpowiednich nawyków, które przyczynią się do ochrony europejskich oceanów i szlaków wodnych. Ambasadorzy chcieli wybrać samochód, który odzwierciedli ich wartości, dlatego wybrali w pełni elektryczny samochód (BEV), całkowicie wolny od lokalnej emisji spalin.





Dotychczas ambasadorzy pokonali ponad połowę zaplanowanej trasy, startując z siedziby DAN Europe we Włoszech i osiągając Przylądek Północny, w Norwegii. Stale zwiększane zasięgi aut elektrycznych i rozszerzana sieć stacji ładowania sprawiły, że kierowcy nie muszą przerywać podróży na długo, aby naładować akumulatory, co sprawia, że samochody elektryczne stały się dobrym wyborem również na długie wyprawy. Wykorzystany przez członków organizacji DAN Europe model Hyundai KONA Electric z akumulatorami o pojemności 64 kWh osiąga, według normy WLTP zasięg 484 kilometrów.
Cytat: Alana Alvarez
Czujemy, że wybór modelu KONA Electric na tę trasę był słuszny. Oprócz dokonania zrównoważonej decyzji, czyli wyboru auta elektrycznego, potrzebowaliśmy również pojazdu bezpiecznego, niezawodnego i bardzo skutecznego. Co więcej, podczas poszukiwań odpowiedniego auta elektrycznego na tę wyprawę dowiedzieliśmy się, że Hyundai Motor podziela naszą wizję ochrony środowiska i zrównoważonej przyszłości. Wizja marki idealnie wpisuje się w cel naszej podróży.

Posiadanie samochodu elektrycznego (BEV) to rosnący trend w Europie
Popularność Hyundaia KONA Electric idzie w parze z szerszymi trendami. Wzrost zapotrzebowania na samochody elektryczne (BEV) w Europie jest stabilny. Liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych jest dwukrotnie większa, w porównaniu z 2019 rokiem, jak wynika z European Electric Car Flash Report z lipca 2021 roku. Prawdą jest, że w pierwszych pięciu miesiącach 2021 roku zarejestrowano w Europie 355 000 nowych samochodów elektrycznych – to więcej niż w całym 2019 roku. Producenci poszerzyli swoją ofertę, aby sprostać wymogom dotyczącym obniżenia emisji dwutlenku węgla (CO2), więc spodziewane jest przekroczenie liczby miliona rejestracji nowych aut elektrycznych do końca 2021 roku.

Na potwierdzenie tego trendu warto przytoczyć raport Electric Vehicle Sales Review z którego wynika, że europejski rynek samochodów elektrycznych powiększył się o 147 proc. rok do roku w pierwszej połowie 2021 roku, osiągając liczbę 366 000 sprzedanych egzemplarzy.

Dodatkowo, posiadanie samochodu elektrycznego (BEV) jest dziś łatwiejsze i wygodniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ kilka krajów w Europie zachęca do zakupu bezemisyjnych pojazdów poprzez hojne dotacje, a liczba stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Europie rośnie każdego roku. Uznając znaczenie infrastruktury ładowania w zachęcaniu do adaptacji aut elektrycznych, Hyundai Motor Group w zeszłym roku został udziałowcem IONITY, wiodącej w Europie sieci szybkich ładowarek. Obawy o zasięg i czas ładowania są jednymi z największych czynników powstrzymujących klientów przed zakupem pojazdów elektrycznych, oczekuje się, że zbudowanie gęstej sieci szybkich stacji ładowania w całej Europie zachęci do wzrostu popularności takich pojazdów.

Sieć IONITY jest również jednym z partnerów wspierających wyprawę DAN Europe Sustainable Tour.

Sprzedaż modelu KONA Electric nie rozkłada się równomiernie we wszystkich krajach europejskich, ale skoncentrowana jest raczej w kilku krajach, które priorytetowo traktują elektromobilność. Przykładowo w Niemczech, gdzie sprzedaje się 10,7 proc. wszystkich samochodów elektrycznych (BEV) w Europie, zarejestrowano rekordową liczbę samochodów. W 2020 roku zarejestrowano około 194 000 aut osobowych z napędem elektrycznym, czyli więcej niż kiedykolwiek i trzykrotnie więcej niż w roku wcześniejszym. W porównaniu do tego samego okresu w 2020 roku, sprzedaż aut elektrycznych w tym roku zauważalnie wzrosła.

Także w Niemczech, wersja Electric jest najpopularniejszą odmianą modelu KONA. Ponad połowa klientów w Niemczech decydując się na model KONA, wybiera wersję elektryczną.

W ciągu czterech lat Hyundai Motor zaprezentuje 12 nowych aut elektrycznych (BEV)
Model KONA Electric nie jest jedynym samochodem elektrycznym w ofercie Hyundaia. Wcześniej w tym roku firma zaprezentowała model IONIQ 5, przełomowy samochód typu CUV i zarazem pierwszy pojazd z nowej linii modeli IONIQ. Oryginalny Hyundai IONIQ, zaprezentowany w 2016 roku, był pierwszym samochodem oferującym wybór jednego z trzech rodzajów zelektryfikowanego układu napędowego: klasycznej hybrydy, hybrydy typu plug-in lub napędu elektrycznego.

Rozpoczynając od modelu IONIQ 5, Hyundai planuje zaprezentować 12 nowych aut elektrycznych (BEV) do 2025 roku. Firma ma także na celu sprzedawać 560 000 samochodów elektrycznych rocznie, począwszy od 2025 roku. Koncern Hyundai Motor Group, w skład którego wchodzą też Kia i Genesis, będzie oferował łącznie 23 auta elektryczne (BEV) i planuje sprzedawać globalnie milion egzemplarzy rocznie.

Rozszerzając swoją ofertę skierowanych na klienta zrównoważonych rozwiązań mobilnych Hyundai zbliża się do osiągnięcia swojej wizji „Progress for Humanity”. Celem jest poprawa życia ludzi poprzez skierowane na człowieka podejście do tematu mobilności. Samochody elektryczne, w szczególności Hyundai KONA Electric – zapewniający najlepszy w klasie zasięg, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i funkcje łączności – idealnie pasuje do kierowców o różnych stylach życia, a w pełni elektryczny napęd nie emituje lokalnie spalin sprawiając, że świat będzie lepszym miejscem dla nadchodzących pokoleń.

źródło: www.hyundai.pl