Autor Wątek: [Santa Fe DM] Sprzęgło 4WD- problem i rozwiązanie  (Przeczytany 709 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
Sprzęgło 4WD- problem i rozwiązanie
« dnia: 04 Sierpień 2021, 20:17:34 »
Chciałbym podzielić się z Wami moim rozwiązanym problemem z napędem 4WD. Historia od początku.Otóż po zakupie wymarzonego samochodu, gdy próbowałem wjechać pod trawiastą górkę, nie zadziałał napęd tylnej osi. Żadnych odgłosów z tyłu, z okolic skrzyni i przekładni kątowej, nic na desce rozdzielczej, a napęd nie działa. Pojechałem do ASO w Giżycku, gdzie zgodnie z prawdą powiedzieli mi, że na napędach się nie znają, mogą co najwyżej podłączyć kompa. Wyskoczyły jakieś historyczne błędy napędu. Wykasowali je i stwierdzili, że jeżeli to nie pomoże, to powinienem pojechać do ASO do Ełku, gdzie mają większe doświadczenie. Okej, pomyślałem, przynajmniej nie próbują mnie naciągnąć i wio na górkę, a tam nic. Jak było tak jest, z tą różnicą, że błysnęła lampka od awarii napędów. No to do Ełku. Tam odczytali błąd ( przegrzewanie się sprzęgła 4WD) i stwierdzili, że muszą nad tym pomyśleć, bo jeszcze z czymś takim się nie zetknęli. I tak myśleli przez bodajże 5 tygodni.Mnie ogarnął lekki niepokój, gdy zobaczyłem cenę kompletnego sprzęgła-ok.4000zł.  Będąc okazjonalnie w Ełku zajechałem, żeby dowiedzieć się czy coś ustalili, usłyszałem że nadal myślą. No to do domu, internet i wielkie zdziwienie, bo niewiele można znaleźć o sprzęgle 4WD do Santa Fe DM. Lecz wpisując numer katalogowy elementu, wyskoczyły wyniki KIA SPORTAGE III. Okazuje się, że jest tam taki sam napęd. I na YT jest kilka filmików o owym sprzęgle. Pooglądałem, wykluczyłem awarię przekładni kątowej, zdemontowałem sprzęgło a następnie je rozłożyłem. Okazało się, że zerwany jest kosz sprzęgła. Parę godzin zajęło mi właściwe ustawienie kosza względem tulei, przyspawanie i z powrotem zamontowanie do samochodu. Oczywiście obowiązkowa wymiana oleju i jazda na górkę. Uśmiech od ucha do ucha, bo napęd działa, żadne błędy nie wyskakują a i podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje. Tak więc za ok.200zł usprawniłem napęd bez pomocy ASO, za to z YT. Gdyby ktoś potrzebował pomocy w takiej awarii, służę pomocą, na tyle, na ile potrafię.  Przykładowy filmik o tym sprzęgle.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Odp: Sprzęgło 4WD- problem i rozwiązanie
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Sierpień 2021, 19:00:58 »
Otóż po zakupie wymarzonego samochodu,
Też tak miałem, wymarzony… mało spotykany. Szkoda, że tak się zawiodłem.
Czy przy okazji sprawdzałeś łożysko/uszczelkę przez która dostaje się woda i siada 4WD?

Wszystko tu:

http://santa3.ru/transmissiya-f103/otkaz-polnogo-privoda-profilaktika-t1696.html

Podobno po 40 tys już padały napędy. Niestety zdania nie zmienię. Dla mnie ten model to kompletna porażka.. obyś Ty lepiej trafił. Chociaż rosyjskie fora co rusz nowe niedomagania opisują. Warto przejrzeć i za wczasu weryfikować.