Odnośnie Car Scanner Pro to jest to w mojej ocenie najlepszy program z tych darmowych. Ja mam interfejs vgate icar2 który łączy się błyskawicznie i pracuje bardzo stabilnie po BT. Bardzo ważne jest aby przed nawiązaniem połączenia wybrać odpowiedni profil tj marka, model i silnik. Dla Hyundai i Kia są tam dziesiątki profili. Co ważne, nawet jeżeli nie znajdujesz wszystkiego w swoim profilu warto popróbować z innymi! Ja miałem ogromny problem z DPF i silnikiem D4EA w Kia Proceed którego nie mogłem czytać nawet z Torque plus dokupione ekstra PIDy. Tragedia była. Po długich próbach znalazłem w miarę użyteczne informacje na profilu Kia Venga (!). Szczegóły w innych moich postach odnośnie wypalania DPF.
Co do Cascade to jest to mega użyteczny program a prymitywny interfejs to pewne utrudnienie natomiast jest to zhakowany emulator komunikatora, z mnóstwem modeli samochodów ładowanych jako pliki pamięci - ROM-y. Wersja 0.9.3 mogła współpracować tylko po linii K - można było wykorzystać interfejs VAG KKL, ale trzeba było ręcznie przepinać odpowiednie piny złącza OBD pod linie K aby uzyskać połączenie z odpowiednim pinem. Można też było zewrzeć kilka pinów złącza OBD w interfejsie aby uzyskać dostęp do różnych modułów, które pracują na linii K ale są na różnych pinach złącza OBD. Nowsza wersja Cascade 0.9.4 ma podobno współpracować również z protokolem CAN co jest bardzo wartościowe. Podobno pracuje poprawnie z CAN ale po interfejsie VAG K+CAN. Ja takowego nie posiadam ale jeżeli macie to spróbujcie. Ważne aby od strony USB interfejs miał układ FTD232RL bodajże. Niektóre interfejsy mają jakieś klony czy podróbki tego układu.
Pełny dostęp to oczywiście GDS ale ceny raczej tylko dla serwisów że o aktualizacjach softu nie wspomnę.