Forum > Zakup Hyundaia

Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??

(1/3) > >>

lmilczarek:
Który wybrać i mieć święty spokój ale i moc ?
Co do 2.0T to póki co nie mam pełnego info ale są jeszcze dwie alternatywy.
Diesel poszedł by na chip na 500Nm plus skrzynia manualna.
Jak napędy w dieslu ? Jak turbo ? Jak uszczelka pod głowicą ? Jak wtryski ?
Ktoś ma 2.2 197/200KM od 100-150 kkm i przeszedł z nim ścieżkę życia ?
Jak 3.3 ? Ktoś ma z LPG ? Jak napędy ? Tylny most ?

Każda odpowiedź mi pomoże.Dzieki.Lukasz.

Zibi.S68:
Jak poszukasz to znajdziesz na forum odpowiedzi na swoje pytania. Z tego co ja wyczytałem 2.2D zacierają się podobno,  3.3 V6 ponoć kicha jak ich mało ktoś też pisał ale może czytałem tylko  te złe opinie.

waszek_rmc:
2.2 zacierały się ale w poprzedniej budzie, kiedy nie był to silnik od Hyundai. Co nie znaczy, że ten z początku produkcji Santa Fe jest idealny.
Przyjrzyj się ogłoszeniom z tym silnikiem - zwłaszcza tam gdzie widać rury wydechowe. Większość osmolona. W okolicy jeżdżą 3 takie, 2 z nich dymią jak stare
TDI. Jeździło się nim fajnie (jak działał). Jak trafisz „czysty” to profilaktycznie sprawdź cały dolot i czy turbo od odmy oleju nie dostaje (DPF niestety ukrywa usterkę - póki sprawny)
 Problemy z DPF, EGR i odma to chyba standard. Wiele o tym na rosyjskich forach, u nas jeszcze chyba mało popularny.
Co do 2.0T, to w latach 2011-2014 Hyundai wycofał 1,2 mln wadliwych silników z rynku. Coś poprawili w 2015, ale mało tego w sieci. Musi być już chyba Ok, bo do dziś są montowane (poprawione jak w 2.2 crdi)

waszek_rmc:

--- Cytat: waszek_rmc w 21 Lipiec 2021, 06:31:45 ---Większość osmolona.
--- Koniec cytatu ---
Widać że większość poznikała z ogłoszeń lub są wymyte :) niedawno z ciekawości sprawdzałem i przebieg 160 tys plus i rurka jak w kopciuchu. Ucząc się na moich błędach - trzeba zachować czujność. Można tez przejechać się z włączonym torque, jak podczas normalnej jazdy (bez wypalania) DPF osiaga 380-480 stopni, to raczej ma już olej w środku.

lmilczarek:
Wielkie dzięki.Juz coś wiadomo.Diesel ma jednak bolączki.Nie wiem na czym polega awaria odmy ale to chyba nie jest wielkie aj waj i na przeglądzie przed zakupowym w ASO to wyjdzie.Czy to drogie w naprawie to już nie wiem ale ktoś może to naprawił i się tu pochwali ??Co do DPF to i tak Kreator Mocy w Wawie wraz z chipem na 500Nm potrafi zreperować sprawę za 900 PLN raz i na zawsze globalnie za set 2200 PLN mówili...
Co do 2.0T --- Na rosyjskim forum jest wzmianka o nowej pompie oleju w 2015 r.Czlowiek który handluje na allegro kawałkami 2.0T mówi że jest podwyższone ryzyko przekręcenia panewki.Ma kilka takich silników w kawałkach .....
Po zakupie mówi o profilaktyce wymiany panewek.
To by się trzymało kupy wraz ze słabym smarowaniem /mało wydajna pompa tak samo jak w BMW 2.0 T/.Wiec po 2015 jest lepiej może dobry olej np.motul + ceramizer i powinno być OK.Czekam dalszych Waszych uwag.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej