Autor Wątek: [Elantra AD] Podłokietnik, wibracje, przyciski przy kierownicy - ASO nie widzi problemu  (Przeczytany 2091 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline furcatomasz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Witam! Jestem posiadaczem nowego Hyundai Elantra AD 2019 od półtora roku. Od pewnego czasu przepycham się z ASO odnośnie usterek, do których zaraz szczegółowo wrócę. Zakupiłem nowe auto, dlatego chciałbym, aby wszelkie niedogodności związane z korzystaniem nowego auta zostały rozwiązane przez serwis, otóż myślę, że każdy kto decyduje się na nowe auto z pewnej perspektywy właśnie tak na to patrzy.

Problem z podłokietnikiem:
Od praktycznie roku walcze o to, aby usterka została usunięta. Jadąc po nierównościach podłokietnik trzeszczy i wydaje nieprzyjemne dźwieki. Zostawiam link do filmu: https://drive.google.com/file/d/17xgSZaNLuBaS6wnCCcGKl6MfcECBclf_/view
Podłokietnik został wymieniony na nowy. Po ostatniej wizycie serwis stwierdził, że tak musi być, bo te samochody tak mają. Wziąłem sprawy w swoje ręcę i po przeanalizowaniu tematu, okazuje się, że podłokietnik został wymieniony, a to nie on powoduje trzaski, lecz element do którego przyczepia się podłokietnik, aby utrzymać go w pozycji poziomej. Przyklejenie tam taśmy izolacyjnej niweluje nieprzyjemne dźwieki, lecz nie jest to rozwiązanie docelowe.

Problem z przyciskiem do sterowania głośnością z kierownicy
Przycisk, który jest używany półtora roku wydaje dźwięki jakby był katowany 10 lat: https://drive.google.com/file/d/17cDHMMXNj4n26kFLn0Z6RpE-_hPpQAGd/view Serwis nie chce nic z tym zrobic, ja nie zamierzam używać żadnych spray'ow z właściwościami smarnymi, bo mi zaraz gwarancję na te elementy zabiorą.

Wibracje na biegu jałowym
Wibracje w samochodzie przy obrotach 1200 oraz w okolicach 2100-2500. Przenoszą się one na cały samochód. Przy 2500 wszystkim ostro szarpie. Serwis twierdzi, że to wada tych samochodów i tak po prostu mają. Otóż znajomy ma podobną elantre tyle, że wersje przed liftową i problem z obrotami nie występuje.

Podczas ostatniej wizyty zostawiłem auto na dwa dni w serwisie. Podczas odbierania stwierdzono, że wszystko działa jak należy, że te modele tak mają i nic więcej nie mogą zrobić. Postanowiłem napisać do HMP i otrzymałem odpowiedź, że serwis twierdzi, że to normalne zachowanie i tak ma być i nic nie są w stanie zrobić. Czuje się poturbowane przez to odbijanie pileczki z jednej i drugiej strony, ale zaproponowałem umówienie się w jakimś miejscu, gdzie mistrz serwisu bedzie mógł porównać dwie podobne elantry. Moja, w której wystepuja takie usterki i druga, w której usterek niema (choć twierdzą, że to zachowanie normalne). Czekam na rozwój wydarzeń.

Czy ktoś z użytkowników kto posiada podobną elantra mniewa takie problemy?
Czy ktoś miał do czynienia z ASO w Poznaniu przy ul. Torowej?


Wracając do temat nie będę opisywał całej historii, bo wizyt w ASO było 9?10? Już sam nie wiem :). Jako ciekawostke do doczytania pozostawiam swoją opinie dla dealera, który auto sprzedawał: https://goo.gl/maps/prgQgQtJJCWx2jEU9

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Moim zdaniem zwyczajnie masz za wysokie oczekiwania. Elantra to auto tanie, co oznacza, że montaż jest bardzo oszczędny, zwłaszcza w kwestii części niekoniecznych, a takimi są wszelkie wygłuszenia (teraz w kompaktach jest normą goła blacha zaraz pod plastikiem, zwanym często tapicerką). I to się nasila, bo teraz klienta łapie się na ekraniki i ledziki, a nie konkrety.

Wiadomo, że po wybuleniu dużej kasy na nowe auto trudno przyjąć do wiadomości, że realnie* zadbane 10-letnie auto lepszej klasy może być bardziej komfortowe i cichsze, ale tak rzeczywiście jest. Tylko, że za takie auto trzeba przepłacić w stosunku do ceny rynkowej, czyli stać się frajerem.

* tylko nie w ogłoszeniach typu "igła - nic nie stuka, nic nie puka"

Offline furcatomasz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Miałem wcześniej lagune z 2003 i elementy nie trzeszczały :).

Może i można to uznać za wysokie oczekiwania, ale póki auto świeże chciałbym poczuć się wewnątrz jak w nowym aucie, a nie 15-sto letnim.

Jestem ciekaw, czy inni użytkownicy elantry AD mniewają podobne problemy.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Akurat wczoraj jechałem laguną z 2000 r. i przez 270 km skrzypiało, kołatało i pyrkoliło niejedno. :-)

Ale laguna to i inny segment i inne myślenie przy projektowaniu. Żyjemy w czasach tandety. A elantra to zawsze był taki biedniejszy kompakt - i mało silników i zawieszenie najprostsze (i30 miały wielowahacz, a elantra na najtańszej beleczce). I to się ostatnio zmieniło, oczywiście w stronę tandety.
« Ostatnia zmiana: 14 Lipiec 2021, 13:27:23 przez weuek »

Offline jabrze

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Podłokietnik, wibracje, przyciski przy kierownicy - ASO nie widzi problemu
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Sierpień 2021, 22:30:32 »
Wibracje na biegu jałowym
Wibracje w samochodzie przy obrotach 1200 oraz w okolicach 2100-2500. Przenoszą się one na cały samochód. Przy 2500 wszystkim ostro szarpie.
U mnie nie ma żadnych problemów z wibracjami od silnika, czy też podłokietnikiem, ale bardzo mnie denerwuje hałas od kół. Spojrzałem pod pseudotapicerkę a tam goła blacha jak napisał przedmówca. Ten hałas wydobywa się z tylnych nadkoli i przygotowuję się do położenia maty butylowej przynajmniej w tych miejscach na początek.

Offline furcatomasz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: Podłokietnik, wibracje, przyciski przy kierownicy - ASO nie widzi problemu
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Sierpień 2021, 11:51:52 »
Kwestię trzeszczących elementów i skrzypiących przycisków naprawiłem sam - taśma, smar w spray'u itp.

Martwią mnie te drgania samochodu przy określonych obrotach. ASO mówi, że to normalne, a żadna z osób, która posiada ten model nie doświadcza takich wibracji.

Hałas przy większych prędkościach niestety też słyszę, ale raczej nie będę nic z tym robić.

Offline jabrze

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Podłokietnik, wibracje, przyciski przy kierownicy - ASO nie widzi problemu
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Sierpień 2021, 22:49:12 »
Jeśli są drgania przy określonych obrotach to wynikają ze złej pracy sterownika silnika. Przecież masz nowy samochód i sprzedawca musi to wyciągnąć. Muszą zrobić diagnostykę, tylko fachowy od nich już uciekli. Mi dwukrotnie ustawiali zbieżność, geometrię, że jeszcze  bardziej zepsuli. Pojechałem do sprawdzonego warsztatu i mechanik ustawił książkowo. Dla serwisu w tolerancji to jest dobrze, a samochód woził po zakrętach i pozwalał jechać prosto do 130.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Podłokietnik, wibracje, przyciski przy kierownicy - ASO nie widzi problemu
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Sierpień 2021, 23:33:08 »
Hałas przy większych prędkościach niestety też słyszę, ale raczej nie będę nic z tym robić.
To nie jest auto (zwłaszcza z tym silnikiem) do wyższych prędkości. Czyli nie jest to auto na autostradę.

Offline furcatomasz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: Podłokietnik, wibracje, przyciski przy kierownicy - ASO nie widzi problemu
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Wrzesień 2021, 14:31:43 »
Byłem dzisiaj na jeździe z mistrzem serwisu i ponownie stwierdzono, że takie drgania auta są normalne i w niektórych modelach tak już po prostu jest.

Offline furcatomasz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Temat się trochę rozwinął, bo pojawił się nowy problem, otóz podczas, gdy dodaje gazu po zmianie biegu, lub wcześniejszym puszczeniu gazu i ponownym przygazowaniu auto zaczyna się dławić, szarpac, nie wiem jak to fachowo nazwać. Podobnie się dzieje, gdy redukuje bieg, puszczam sprzęgło i w momencie powrotu na obroty potrafi szarpnac autem. Trzeci objaw występuje na 2, podczas hamowania. Gdy auto osiągnie ~1100 obrotów też jest odczuwalne szarpnięcie.

Odwiedziłem dzisiaj inne ASO i podobnie jak poprzednicy twierdzą, że niema błędów w komputerze to nie są w stanie pomóc.

Po tych wszystkich przeprawach będę próbować ratować się rękojmią i w ostateczności sądem - nie mam pojęcia jak w inny sposób naprawić ten samochód, gdyż same serwisy nie znają powodów, dlaczego tak się dzieje.