Autor Wątek: [Accent LC] Check Engine po wymianie rozrządu - błąd P0342  (Przeczytany 8434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

qbus098

  • Gość
[Accent LC] Check Engine po wymianie rozrządu - błąd P0342
« dnia: 22 Kwiecień 2012, 12:46:38 »
Witam,

wczoraj wymieniłem pasek i napinacz i generalnie wszystko wyglądało OK (silnik 1,5 SOHC). Przejechałem kilka kilometrów od zaprzyjaźnionego mechanika do domu i wszystko bylo OK. Dzisiaj rano po odpaleniu silnika zaświeciła się kontrolka Check Engine. Silnik pracuje równo i cicho i nic nie wskazuje na jakieś problemy. Jak chodzi o ustawienie kół zębatych to  sprawdzane przed złożeniem 3 razy :-D na fabrycznych znaczkach więc raczej wykluczam przestawienie zębów. Jedyny problem jaki wystąpił,to to że sprężyna przy napinaczu tak naprawdę niczego nie napinała i napinacz był ustawiony na sztywno na śrubie, i tak samo go złożyłem tzn. ustawiłem właściwe napięcie paska i zablokowałem rolkę w tym położeniu dokręcając śrubę mocującą napinacz. Nie mam pojęcia po co jest ta sprężyna  :shock: .

Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną Check Engine w tym przypadku, ewentualnie zna warsztat w Krakowie, gdzie nie zedrą stówy za samo podłączenie komputera ?

p.s. próbowałem zresetować błąd przez odpięcie akumulatora, ale zapala się z powrotem.

doman76

  • Gość
[Accent LC] Check Engine po wymianie rozrządu - błąd P0342
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Kwiecień 2012, 21:09:18 »
Kup/pożycz kabel do kompa (50zł z przesyłką). Sprawdziłeś wszystkie połączenia? Może jakiś kabelek nie podpięty?

qbus098

  • Gość
[Accent LC] Check Engine po wymianie rozrządu - błąd P0342
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Kwiecień 2012, 09:04:37 »
no i i faktycznie okazało się że to problem z kabelkami. Dzisiaj rano obrotomierz zaczął wariować potem pokazał 0 mimo że jechałem 100 km/h i silnik pracował, potem zapalił się AirBag a potem silnik sobie zgasł i to by było na tyle. wszystko wskazuje na jakieś zwarcie w instalacji. będę wieczorem szukał co i gdzie.
===============================
Okazało się, że problem jest bardziej złożony. Po pierwsze przy wymianie paska urwał się kabel od alternatora. Ta usterka naprawiona. Niestety nie rozwiązało to problemu kontrolki "CheckEngine". Komputer pokazuje błąd P0342 (czyli camshaft position sensor A  circuit low input - bank 1 or single sensor ). Po skasowaniu błąd wskakuje z powrotem. Poza świecącą się kontrolką nie zauważam innych objawów, silnik pracuje równo i bezproblemowo. W sieci znalazłem informacje, że ten czujnik psuje się stosunkowo rzadko i główna przyczyną tego błędu są z reguły kable i wtyczki. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie i przede wszystkim gdzie szukać złącza tego czujnika.

pzdr
Qbus