Mogła uszczelka pod głowicą puścić tylko na kanale z płynem chłodzącym. Stąd czysty olej i czysty płyn chłodzący, ale ubytki płynu i biały dym z wydechu. Ale nie napisałeś, czy dymienie na biało jest przez jakiś czas np. po rozruchu na zimnym silniku, czy stale. Co do brania oleju, każdy silnik w jakimś stopniu go spala, także należy ustalić jaka jest norma producenta dla tego silnika. 0,5 litra na 1000 km??? Może oprócz spalania oleju Koledzy z forum podpowiedzą, jakie jest właściwe ciśnienie na garnkach dla tego silnika, bo jeśli kompresja jest w granicach normy to przyczyny spalania oleju nie szukałbym w pierścieniach, a np. w prowadnicach/uszczelniaczach zaworowych, lub turbosprężarce, jeśli auto jest w nią wyposażone. Przyczyn może być wiele. Zakładam, że wspomniane „małe wycieki oleju” są raczej zapoceniami, bo jeśli są w stopniu bardziej zaawansowanym, mogą też być przyczyną tak bardzo widocznych na bagnecie, ubytków.
Co do ewentualnego remontu, to może lepiej poszukać używki z gwarancją rozruchową?
Są z osprzętem i bez, także ceny różne i według mojej wiedzy taka operacja (przekładka), jest mniej kosztowna niż remont. A swój motor na części zostawić, lub sprzedać. Chyba że masz warunki, czas i niezbędną wiedzę oraz narzędzia, to wtedy będzie najtaniej. Nawet remont.