Ostatnio trochę walczyłem z tematem i chciałem się podzielić swoimi przemyśleniami.
Niestety, moja belka w połowie już zardzewiała /przegniła i nadeszła pora aby ją wymienić. Aby nie marnować czasu kupiłem drugą na znanym portalu aukcyjnym z opsiem ze pasuje do tego modelu. Zregenerowałem, zabezpieczyłem i przygotowałem do przełożenia P&P aby nie tracić czasu w warszatacie.
Życie jak zwykle weryfikuje i okazało się że belka nie pasuje do mojego silnika.
Po 2 tygodniowym zglębianiu tematu, dzwonieniu po różnych sprzedawcach doszedłem, że występują minimum 3 rodzaje belek/sanek (jak zwał tak zwał)
Zaczynając od końca:
Belka do CRDi 140km - D4CB
Belka posiada szerszy rozstaw pod poduszki (60cm po krawędziech mocowań), większe otwory na szpilki oraz dodatkowe wzmocnienie wygięte po łuku. Taka belka jest u mnie.
Belka 1) i 2) ze zdjęcia nie pasowały. O ile Belka 1 nie ma wzmocnienia i widać różnicę gołym okiem, to Belka 2 je posiada, ale jest ono poprowadzone prosto. Z tego co mierzyłem rozstaw pod poduszki w obu belkach jest taki sam. Nie jestem w stanie powiedzieć do jakiego silnika one pasują. Przypuszczam że belka 1 jest od 4D56, a belka 2 od D4BH lub D4BF, ale pewności nie mam. Jeszce występowały silniki 2.6 do których też może pasować...
Jak zwykle życie zweryfikowało. Robota na 2 dni okazała się trwać 2 tygodnie...