Autor Wątek: Hyundai wprowadził do oferty model ELANTRA Nowej Generacji  (Przeczytany 4732 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
  • Hyundai ELANTRA Nowej Generacji wyróżnia się odważnym designem oraz nowoczesnymi technologiami z zakresu łączności i bezpieczeństwa
  • Całkowicie nowa siódma generacja modelu ELANTRA oparta na nowej platformie cechuje się większym rozstawem osi, szerszym nadwoziem i niżej poprowadzoną linią dachu
  • Po raz pierwszy kompaktowy Hyundai dostępny będzie także z przekładnią CVT
  • Ekspresyjny sedan w stylu coupe dostępny jest od 81 900 złotych
Hyundai ELANTRA Nowej Generacji to samochód dla Klientów pragmatycznych i rozsądnych, a przy tym awangardowych i nowoczesnych.

Aby uzyskać nowy wygląd czterodrzwiowego coupe, inżynierowie i projektanci Hyundai wydłużyli, obniżyli i poszerzyli samochód w porównaniu z modelem szóstej generacji. ELANTRA Nowej Generacji ma o 5,5 cm długości całkowitej i 2 cm rozstawu osi więcej, a całkowita szerokość została zwiększona o 2,5 cm. Całkowita wysokość zmalała o 2 cm, a przednią część maski odsunięto o prawie 5 cm. Te niewielkie zmiany radykalnie zmieniły kształt samochodu. Większość kluczowych wymiarów wnętrza również wzrosła.

Zastosowana platforma trzeciej generacji K3 znacząco poprawia ogólny wygląd, bezpieczeństwo, wydajność, osiągi oraz właściwości jezdne samochodu. Dzięki nowej platformie ELANTRA Nowej Generacji waży mniej, ma mniejsze spalanie oraz jest sztywniejsza w porównaniu do poprzedniego modelu. Zastosowanie nowej platformy pozwoliło również inżynieriom na obniżenie środka ciężkości, co też wpłynęło na poprawę właściwości jezdnych. Dzięki zastosowaniu wielu ścieżek rozpraszania energii poprawie uległo również bezpieczeństwo.


ELANTRA Nowej Generacji jest napędzana przez wolnossący silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 123 koni mechanicznych. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia manualna (6MT) lub opcjonalna bezstopniowa skrzynia automatyczna z możliwością wyboru trybów jazdy (CVT). Wariant ze skrzynią 6MT rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h. Dla wersji CVT wartości te wynoszą odpowiednio 10,7 sekundy i 195 km/h. Zastosowanie skrzyni CVT sprawiło, że nowa generacja osiąga prędkość 100 km/h o 0,9 sekundy szybciej, a zużycie paliwa jest niższe aż 1,0 litra. W zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego spalanie wynosi od 5,9 do 6,2 litra. Natomiast emisja CO2 jest niższa o ponad 10 procent.


Obie wersje napędowe dostępne są z trzema wersjami wyposażenia. Podstawowa wersja wyposażenia Modern ze skrzynią manualną kosztuje 81 900 złotych oraz 87 000 złotych ze skrzynią automatyczną CVT. Dla wersji Smart ceny wynoszą odpowiednio 93 900 złotych oraz 100 400 złotych. Topowy wariant Executive ze skrzynią 6MT kosztuje 113 900 złotych, natomiast za wersję z przekładnią CVT trzeba zapłacić 120 400 złotych.


Wyposażenie podstawowe modelu ELANTRA Nowej Generacji obejmuje takie elementy jak klimatyzacja manualna, cyfrowe radio DAB, system Bluetooth, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, dwa porty USB i gniazdo 12V, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, przedni podłokietnik ze schowkiem, tylny podłokietnik z uchwytami na napoje, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, system ratunkowy eCaLL, system monitorowania tylnej kanapy (RSA), mocowania ISOFIX na tylnych fotelach oraz tylne czujniki parkowania.


Do wersji Modern przewidziano kosztujący 2 500 złotych pakiet Tech zawierający system multimedialny z 8” ekranem dotykowym, bezprzewodową integrację z Android Auto i Apple Car Play, system Bluetooth z obsługą komend głosowych oraz kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi.


Na pokładzie wersji Smart dodatkowo znajduje się asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów i funkcją Junction Turning, Podążanie na pasie ruchu (LFA), tempomat, czujnik deszczu oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami powietrza w drugim rzędzie. Wersja Smart wyróżnia się również elementami poprawiającymi wygląd, takimi jak chromowane listwy zewnętrzne na zderzakach i wokół bocznych szyb, światła do jazdy dziennej LED, felgi aluminiowe 16” czy też innym wzorem tapicerki. Samochody ze skrzynią CVT ponadto mają elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold i inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC)

Dla wersji Smart przewidziano możliwość dokupienia felg aluminiowych 17” za 1000 złotych oraz trzech atrakcyjnych pakietów. Pakiet Winter z podgrzewanymi przednimi fotelami i kierownicą kosztuje 1 000 złotych. Pakiet LED w skład którego wchodzą reflektory LED (mijania i drogowe), światła tylne LED oraz cyfrowe zegary z 10,25” kolorowym wyświetlaczem został wyceniony na 4 500 złotych. Natomiast pakiet Navi za kwotę 11 000 złotych oferuje system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, nawigację fabryczną, system Bluelink, Premium Audio BOSE z zewnętrznym wzmacniaczem, cyfrowe zegary z 10,25” kolorowym wyświetlaczem zintegrowane z wyświetlaczem multimediów, lusterka boczne elektrycznie składane oraz bezkluczykowy dostęp.


Topowa wersja Executive ponadto oferuje elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane tylne fotele, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, przednie czujniki parkowania, oświetlenie nastrojowe wnętrza, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów, a dla wersji ze skrzynią CVT także asystenta jazdy autostradowej (HDA).


Dla wersji Executive można dokupić elektrycznie sterowane Okno dachowe za 4 500 złotych oraz pakiet Leather za 9 000 złotych. Pakiet składa się z następujących elementów tapicerka skórzana w kolorze czarnym, szarym lub beżowym, wentylowane fotele przednie, fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektrycznie sterowany fotel pasażera oraz system monitorowania martwego pola (BCW) i system monitorowania ruchu poprzecznego (RCCW).

ELANTRA Nowej Generacji już wkrótce pojawi się w salonach Hyundai.






Źródło: www.hyundai.pl