Forum > i30 FD
Silnik problemy, a jest ich sporo.
mantol79:
Witajcie.
Pisze w imieniu żony, która posiada I30 1,4, 109 KM.
Ogólnie auto jest świetne. Nie oczekiwałem od Hyundai z 2009 roku tak dobrych plastików i tak dobrego wykonania. Fajne autko. Ale...
1) silnik powyżej 4500 obrotow, zaczyna sie dławić. Na piątce 140km/h, 4500 obrotów i nichu chu więcej.
Czy to wtrysk?
2) spalanie 9l na sto w mieście. Czy to normalne?
Przyspiesza niczym polonez gaźnikowy. Pod górę na czwórce 100, bo na piątce nie da rady, brak siły. O wyprzedzaniu mogę zapomnieć.
3) jak zabezpieczyć łuszczący się lakier na dachu?
4) radio działa jak się silnik nagrzeje, tak wogóle nie działa
Dzięki.
Maciek
weuek:
No ale czego się spodziewasz po tym silniku? On nie służy do jazdy 140 km/h. To ma tylko 137 Nm i to (bardzo) daleko, bo przy 5000 rpm. To jest auto do miasta/podmiejskie.
Jak na obecne warunki, to mało pali w mieście.
Zibi.S68:
Jeżdżę Kia służbową silnik bodajże 1.6 dławienie takie jak opisujesz wtedy na wyświetlaczu pojawia mi się informacja, że należy włożyć wyższy bieg. Nie da się go przeciągnąć na biegu, mogłem tak zrobić to w Fiacie czy innym Oplu, te silniki prawdopodobnie tak się zachowują. Łuszczący lakier tylko bezbarwnym jak nie chcesz inwestować w malowanie całego dachu. Co do spalania to 1.6 podobnie mi spala więc wydaje mi się, że twój trochę za dużo powinien zmieścić się w 8 litrach ale niech się wypowiedzą Ci co maja takie silniki.
acc24:
Mam Accenta LC 1.5 90KM poszedł 200 km/h (na liczniku), mój poprzedni Accent I 1.3 84KM 187 km/h na gps-sie.
Taka prędkość mask. to może w Tico 0,8L chyba 40KM.
Spróbuj podłączyć elm-a, może pokaże jakieś błędy.
Może czujnik wału korbowego (pewnie miałbyś problemy z odpalaniem na ciepło) lub inny?
mantol79:
To że to auto podmiejskie to wiem, ale 140km/h to troche za mało. Polonez 80 konny rozpędzał się do takiej predkości, i miał podobną ellastyczność, wiem bo jeździłem pare lat Polmercem. Dlatego coś nie tak, że osiągi porównywalne z FSO...
Co do komentarza o zmianie biegu na wyższy... 5 biegowa skrzynia, ok 140 km/h na liczniku, 5tka wrzucona, a tu nichu chu więcej. Wcześniej I30 żony rozpędzał się do ok 170 km/h.
Sprawdzałem diagnostyke u kolegi, lecz on stwierdził, że nie może się tym zająć. Dodam, że mieszkam na stałe w CZ, także jakość tutejsza mechanizatorów jest o wiele lat za naszymi Polskimi mechanikami. A do Polski mam daleko , ok 250 km do najbliższego przejścia granicznego , dlatego posiłkuję się forum w Polsce.
Dławienie pojawiło się całkiem niedawno. W sumie to od momentu kiedy to diagnosta stwierdził, że coś nie tak z jednym wtryskiem. Polecił mi wizyte w ASO Hyundai.
Auto zawsze odpalało na tzw dotyk. Czy zima czy lato. Wszystko okej. Niechce zmieniać , bo autko fajne.
Dzięki,
M
Nawigacja
[#] Następna strona