Forum > Santa Fe (2006-
Czy stan bieznika moze uszkodzic walek reduktora 4x4
weuek:
Nowy "bogaty" bieżnik to nawet 10 mm, a "legalna" granica przydatności do użycia to 1.6 mm. To jedno. A drugie to ciśnienie w oponie. No i rożny nacisk na oś przednią i tylną (tu w bmw jest znacznie lepiej). Zatem średnica jest zawsze mniej więcej taka sama.
maniek87:
Mając auto 4x4 również trzeba stosować rotacje opon pomiędzy osiami dla równomiernego ich zużycia. Tak jak napisał weuek stan bieżnika ma realny wpływ na średnicę i obwód opony, a co dopiero przeciążania związane z różna charakterystyką rzeźby bieżnika, co jak widać może skutkować również uszkodzeniem napędu.
Poniżej linki do artykułów odnośnie opon w autach 4x4
http://blog.bestdrive.pl/18138-auto-z-napedem-4x4-czy-mozna-stosowac-rozne-opony-na-poszczegolnych-osiach
https://mojafirma.infor.pl/moto/opony/opony-a-z/280290,Czy-zawsze-trzeba-wymieniac-wszystkie-cztery-opony-na-nowe.html
volcan:
--- Cytat: jlupino w 02 Luty 2021, 18:01:05 ---Ale średnica musi być zawsze taka sama.
Bez sensu ;)
--- Koniec cytatu ---
Teoretycznie musi, praktycznie jest jak jest. Określana precyzyjnie jest średnica montażowa, natomiast średnica zewnętrzna to wypadkowa szerokości (tu już wiadomo co...) i profilu - czyli procenta szerokości opony. I jeżeli opona o szerokości 225 mm ma realnie np. 190 mm szerokości, to w czym problem (dla producenta), żeby też i profil zgodził się tylko teoretycznie. Dlatego każde auto z napędem 4x4 musi mieć 4 identyczne opony i trzeba je rotować (w praktyce najwygodniej zamieniać przód - tył) co drugi sezon.
Zibi.S68:
Panowie jak ktoś nie chce przyjąć do wiadomości oczywistych oczywistości to nie ma sensu tłumaczyć bo tak będzie wiedział swoje. Na forum już jeden gość śmiał się z dziadka na temat napędu 4WD z uporem maniaka niektórzy załączają napęd 4WD na drodze z dobrą przyczepnością np. asfalcie potem brak napędu i zdziwienie, a przecież można ściągnąć instrukcję użytkowania i wszystko jest napisane.
SHAQU:
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Mam w swoim Santa Fe opony z przodu Barum Bravuris 4x4 235/60 r18 a z tylu Barum Quartaris 5 235/60 r18. Oba modele sa wielosezonowe. Przod byl mocmo zdarty wiec rok temu kupilem dwie nowe i tyl poszedl na przod a nowe trafily na tyl.
Wczoraj odebralem auto po wymianie skrzyni biegow. Naped juz dziala. Skrzynia moja na zlom idzie bo podobno nie oplaca sie naprawiac tego wytartego elementu (nikt nie potrafi powiedziec jak sie ta tuleja z frezem nazywa zdjecie elementu dodaje jako zalacznik -zdjecie pogladowe). Sprawna skrzynie kupilem na miejscu u siebie od czlowieka z rozbitego Santa fe za 700zl. Robocizna z diagnoza wyszla 880zl. Jedno mnie boli,ze mechanik dolal 2l oleju do skrzyni zamiast wyplukac skoro mial na wierzchu i zalac calkowicie nowym ale zrobie to u swojego zaufanego mechanika.
Nawigacja