Autor Wątek: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??  (Przeczytany 2136 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lmilczarek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« dnia: 18 Lipiec 2021, 11:29:19 »
Który wybrać i mieć święty spokój ale i moc ?
Co do 2.0T to póki co nie mam pełnego info ale są jeszcze dwie alternatywy.
Diesel poszedł by na chip na 500Nm plus skrzynia manualna.
Jak napędy w dieslu ? Jak turbo ? Jak uszczelka pod głowicą ? Jak wtryski ?
Ktoś ma 2.2 197/200KM od 100-150 kkm i przeszedł z nim ścieżkę życia ?
Jak 3.3 ? Ktoś ma z LPG ? Jak napędy ? Tylny most ?

Każda odpowiedź mi pomoże.Dzieki.Lukasz.

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 268
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lipiec 2021, 20:32:15 »
Jak poszukasz to znajdziesz na forum odpowiedzi na swoje pytania. Z tego co ja wyczytałem 2.2D zacierają się podobno,  3.3 V6 ponoć kicha jak ich mało ktoś też pisał ale może czytałem tylko  te złe opinie.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipiec 2021, 06:31:45 »
2.2 zacierały się ale w poprzedniej budzie, kiedy nie był to silnik od Hyundai. Co nie znaczy, że ten z początku produkcji Santa Fe jest idealny.
Przyjrzyj się ogłoszeniom z tym silnikiem - zwłaszcza tam gdzie widać rury wydechowe. Większość osmolona. W okolicy jeżdżą 3 takie, 2 z nich dymią jak stare
TDI. Jeździło się nim fajnie (jak działał). Jak trafisz „czysty” to profilaktycznie sprawdź cały dolot i czy turbo od odmy oleju nie dostaje (DPF niestety ukrywa usterkę - póki sprawny)
 Problemy z DPF, EGR i odma to chyba standard. Wiele o tym na rosyjskich forach, u nas jeszcze chyba mało popularny.
Co do 2.0T, to w latach 2011-2014 Hyundai wycofał 1,2 mln wadliwych silników z rynku. Coś poprawili w 2015, ale mało tego w sieci. Musi być już chyba Ok, bo do dziś są montowane (poprawione jak w 2.2 crdi)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lipiec 2021, 07:08:58 »
Większość osmolona.
Widać że większość poznikała z ogłoszeń lub są wymyte :) niedawno z ciekawości sprawdzałem i przebieg 160 tys plus i rurka jak w kopciuchu. Ucząc się na moich błędach - trzeba zachować czujność. Można tez przejechać się z włączonym torque, jak podczas normalnej jazdy (bez wypalania) DPF osiaga 380-480 stopni, to raczej ma już olej w środku.

Offline lmilczarek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lipiec 2021, 08:55:05 »
Wielkie dzięki.Juz coś wiadomo.Diesel ma jednak bolączki.Nie wiem na czym polega awaria odmy ale to chyba nie jest wielkie aj waj i na przeglądzie przed zakupowym w ASO to wyjdzie.Czy to drogie w naprawie to już nie wiem ale ktoś może to naprawił i się tu pochwali ??Co do DPF to i tak Kreator Mocy w Wawie wraz z chipem na 500Nm potrafi zreperować sprawę za 900 PLN raz i na zawsze globalnie za set 2200 PLN mówili...
Co do 2.0T --- Na rosyjskim forum jest wzmianka o nowej pompie oleju w 2015 r.Czlowiek który handluje na allegro kawałkami 2.0T mówi że jest podwyższone ryzyko przekręcenia panewki.Ma kilka takich silników w kawałkach .....
Po zakupie mówi o profilaktyce wymiany panewek.
To by się trzymało kupy wraz ze słabym smarowaniem /mało wydajna pompa tak samo jak w BMW 2.0 T/.Wiec po 2015 jest lepiej może dobry olej np.motul + ceramizer i powinno być OK.Czekam dalszych Waszych uwag.


Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lipiec 2021, 19:56:43 »
Z 2.0T podobno winne były błędy podczas produkcji. Cienkie kanały olejowe plus brud podczas montażu powodowały zacieranie się silników. Stad zalecane wymiany 5-7 tys i ciągła kontrola.

Co do odmy, to ja wymieniałem. Jest razem z klapa zaworów, żeby wymienić trzeba wyjąc wtryski. Koszt klapy z odma to jakieś 1000 zł. Plus ukręcone w moim przypadku 2 mocowania wtrysków daje finalnie Ok. 2000 tys. Efektów wymiany nie było, bo silnik olejem poprostu rzygał. (220 tys przebiegu). Jest na forum właściciel Santa który zamiast wymiany odmy dołożył separator. Podobno efekty na plus.

Offline lmilczarek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Lipiec 2021, 05:59:28 »
220 kkm i taka lipa w 2.2 ??? Porażka.
Aż ciężko się tego słucha.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Lipiec 2021, 09:47:43 »
Plus ukręcone w moim przypadku 2 mocowania wtrysków daje finalnie Ok. 2000 tys.
Łomatko! Ale aż 2 miliony za to? Z innej planety te materiały?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lipiec 2021, 15:21:35 »
Z amelineum :)

Offline lmilczarek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lipiec 2021, 21:52:28 »
Ktoś jeździ 3.3 Santa fe lub sorento ?? Jak to wypada ? Ktoś ma w tym LPG ???

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Lipiec 2021, 07:04:32 »
Znalazłem rodzynka, 125 tys przebiegu, serwisowany z piękna czarna rurą. Dobrze, że sprzedawca tego nie ukrywa.. bo co niektóre to mają wypolerowane jak pies jajka.

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-santa-fe-hyundai-santa-fe-2-2-cdri-bezwypadkowy-ID6DYJK1.html








Offline lmilczarek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Odp: Santa Fe 3.3 V6 czy 2.2D 197KM czy 2.0T ??
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Lipiec 2021, 15:14:19 »
Dziękuję.taka sadza świadczy o przepale oleju/przelewaniu wtrysków czy też wtryski plus odma ?
Skutecznie mnie przekonujecie że 500Nm w 2.2 gorsze od 360Nm w benzynie 2.0T.
Sądziłem że Koreańczycy dopracowali diesla lepiej jak niemcy TDI.
Dużo kłopotów a motory nie mają po 500kkm.
Dziękuję za uwagi i cenne rady.Co prawda póki co nie wiem wiele o 3.3 ale w porównaniu z dieslem chyba mniejsze ryzyko z 2.0T w roczniku 2018-2020.
Co prawda jest tam niestety tylko automat no ale  XT też.Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 24 Lipiec 2021, 15:16:08 przez lmilczarek »