Forum > Getz
Wymiana przegubu napędowego zewnętrznego
robaszek127:
Pewnie llampa jest na zatrzaskach ale nie wiem nie rozbierałem. Tak samo żarówka może być zwykła taka w kierunkach.
Ja się bałem zrobić samemu uszczelkę pod głowicą. Po znajomości za radą rodziny dałem do mechanika. Nie doć że robił to 3 tygodnie to ceny części najdrożze jak na allegro z wysyłką. Do tego ruszony przy parowniku przewód puszczał gaz na silnik i dziwne że nie poszedł z dymem bowiem zrobili dziurkę na fajce od świeci i ładnie iskra przeskakiwała na obudowę. Dziękuję za takich fachowców a znając życie to 90% tak robi.
AndrzejK.:
--- Cytat: robaszek127 w 24 Listopad 2020, 18:59:43 ---Ja się bałem zrobić samemu uszczelkę pod głowicą.
--- Koniec cytatu ---
Szkoda, choć wszystko zależy od tego jaką wiedzę i warunki posiadasz....
Ja takie "coś" spokojnie ogarniam, choć póki co na szczęście taki temat miałem już dobre kilka lat temu.
A i mechanik jak czytam się nie popisał....
Hants:
To nie jest aż takie proste - wątkotwórca musi wyjąć półoś z piasty.
Sciągasz koło, wyciągasz zawleczkę na półośce i końcówkę drążka skrętu (wyciągasz ją piasty - nie ruszaj śrub regulacyjnych!). Wykręcasz obie nakrętki, odpinasz amortyzator na dole (odczepiasz od piasty i wówczas. Trochę kreatywnej gimnastyki, bo będzie ciasno i półośka wyjedzie z piasty.
Postaraj się nie wyciągaj jej ze skrzyni - zawsze rozchlapie się trochę oleju, można niechcący uszkodzić oringa...
Sama wymiana gumy jest prosta: można kupić zestaw do samodzielnego montażu (gotujesz gunkę 10 minut, odwracasz na lewą stronę i nanizasz przy pomocy takiego plastikowego stożka i duuużej ilości smaru.
Montaż jest odwrotnością rozebrania.
Miłej zabawy.
AndrzejK.:
Dzięki Hants za podpowiedzi, przydadzą się, choć celowo nie pytałem o wyjęcie i rozpinanie przegubu od strony koła - to mam przećwiczone w różnych autkach i czasami lubi być upierdliwe....ale finalnie daję radę.
Co do wymiany samej gumy to fajne info, tyle,że u mnie oprócz tego,że mam ją pękniętą to pewnie chwilę to trwało zanim zauważyłem ten mankament i przegub już słychać (smar wywaliło) przy skręcie tak,że dla spokojności wymienię kompletny przegub żeby wymieniając samą gumę za chwilę nie musieć tego rozbierać powtórnie....
Myślisz, że jak wyciągnę półoś ze skrzyni to wyleci coś oleju?
Wyciągałem w innych autach również półoś ( wygodniej na wierzchu wymienić przegub) i nie kojarzę, aby coś oleju wyciekło....
No chyba,że w Getzie jest inaczej z tą skrzynią.
Napisz co o tym sądzisz, dzięki.
Hants:
Nie pamiętam dokladnie Gacka, ale przy wymianie sprzęgła uszkodziłem uszczelniającego oringa. Pamietaj, że podnosząc auto do napraw zmieniasz nieco kąt nachylenia i raptem się okazuje, że pólośki są poniżej korka do napełniania - plama gotowa ;) Płyn w skrzyni zawsze można uzupełnić.
Nawigacja
[#] Następna strona