Forum > Atos / Atos Prime
Luz na kole rozrządu
(1/1)
mborus:
U mnie po włączeniu klimy w Atosie moc także "przygasa".
Mam też inny problem. Ta moc się nie podnosi nawet po wyłączeniu, a co 1 rok muszę wymieniać koło pasowe rozrządu, bo ma luz względem korbowodu i silnik strasznie hałasuje. Ma to miejsce zawsze po lecie. Po kilku dniach luz zawsze się pojawia, kiedy nie włączam klimy wszystko jest OK. Mi się wydaje, że z tym kołem jest jakiś feler bo w Kia Picanto jest podobny silnik i była akcja serwisowa tego elementu.
Hants:
--- Cytat: "mborus" --- koło pasowe rozrządu
--- Koniec cytatu ---
Nie, zebym byl jakis bardzo techniczny.. Rozrzad na kole pasowym???
Chyba na zebatym? Jak mozna miec tam luz? Osiowy?
mborus:
Luz jest na malutkim kole, do którego przymocowane są dwa koła pasków wielorowkowych alternatora i A/C. Na kole tym jest pasek rozrządu, który potem idzie do głowicy. Wiem też dlaczego jest luz. Ostatni mechanik, u którego skusiłem się wymienić pasek rozrządu i musiał on w rezultacie remontować głowicę, nie przykręcił mi śruby mocującej. Jedna z czterech śrub mocujących koła pasków wielorowkowych była urwana, albo urwała się podczas jazdy. Zamówiłem już ją w Hyundaiu. Bawię się od kwietnia moim Atosem, bo się skusiłem na mechanika. Nigdy więcej bo 90% to partacze nie mający pojęcia o samochodach. Nawet niektótzy z nich nie potrafią świateł wyregulować.
Nawigacja