Autor Wątek: Nowy Hyundai Kona Electric - stylowy, nowoczesny, bezemisyjny  (Przeczytany 4003 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
Nowy Hyundai Kona Electric - stylowy, nowoczesny, bezemisyjny
« dnia: 11 Listopad 2020, 23:18:18 »

  • Nowy Hyundai Kona Electric ma nowy, czystszy wygląd zewnętrzny, podkreśla czystą mobilność elektryczną
  • Dodatkowe funkcje i systemy z zakresu bezpieczeństwa, łączności i wygody zapewniają jeszcze lepsze wrażenia z jazdy
  • Kona Electric w dalszym ciągu dysponuje zasięgiem do 484 km (WLTP), będącym jednym z najlepszych spośród wszystkich samochodów elektrycznych dostępnych na rynku
Hyundai Motor dokonał szeregu modernizacji swojego odnoszącego sukcesy, całkowicie elektrycznego subkompaktowego SUV-a, Hyundai Kona Electric.

Aby nowa Kona Electric była jeszcze lepszym produktem dla swoich Klientów, dokonano aktualizacji w obszarach wyglądu, technologii i praktyczności.

Od premiery w 2018 roku popyt na Hyundaia Kona Electric w Europie przekroczył wszelkie oczekiwania. Było to możliwe za sprawą połączenia wydajnego napędu elektrycznego, dużego zasięgu i stylowego wyglądu SUV-a. W ciągu zaledwie dwóch lat na całym świecie sprzedano ponad 120 000 egzemplarzy, z czego ponad 53 000 w samej Europie.


W sierpniu 2020 roku na torze Lausitzring w Niemczech trzy seryjne egzemplarze ustanowiły nowy, wynoszący 1026 kilometrów rekord zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora. Natomiast w styczniu, Kona Electric trafiła do księgi rekordów Guinessa w kategorii „Największa wysokość osiągnięta w samochodzie elektrycznym”. Rekord ustanowiono po wjechaniu na wysokość 5731 metrów zdobywając przełęcz Sawula w Tybecie.
Nieprawidłowy link vimeo
W marcu tego roku Hyundai rozpoczął produkcję Kona Electric w swoim czeskim zakładzie Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Pozwoliło to znacznie skrócić czas oczekiwania Klientów na nowe samochody elektryczne.

Cytat: Andreas-Christoph Hofmann
Kiedy w 2018 roku wprowadziliśmy na rynek Konę Electric był to pierwszy na świecie w pełni elektryczny subkompaktowy SUV, a także duży krok naprzód w dążeniu do przystępnej elektromobilności. Wprowadzając nowy model, pokazujemy, że Hyundai jest w pełni zaangażowany w elektromobilność.
Czysty i stylowy design podkreśla czystą mobilność elektryczną

Nowa Kona Electric przeszła serię odważnych zmian wyglądu zewnętrznego. Kona łączy czysty i smukły wygląd z odważnym nadwoziem. Nowy B-SUV Hyundaia prezentuje wyjątkową technologię elektryczną, będąc przy tym jeszcze bardziej rozpoznawalnym na drodze.

Pozbawiony grilla nowy przód nadwozia cechuje czysty design. Ten nowoczesny design dodatkowo podkreślają nowe światła LED do jazdy dziennej, które podkreślają szerokość samochodu. Przód uzupełniono o asymetryczny port ładowania, będący cechą charakterystyczną dla modelu Kona Electric, który jednoznacznie informuje o napędzie elektrycznym.


Nowe, ostrzejsze reflektory rozciągają się zachodząc na błotniki. Reflektory łączą się z lakierowanymi nakładkami nadkoli, nadając charakterystyczny i wyrafinowany wygląd. Pionowe wloty powietrza przed nadkolami poprawiają aerodynamikę, znacznie zmniejszając turbulencje w  tym obszarze. Przedni oraz tylny zderzak uzupełniono o eleganckie satynowe listwy ozdobne.

Nowa Kona Electric jest o 25 milimetrów dłuższa od poprzedniej wersji.


Zmodernizowane wnętrze z nowymi technologiami

Po raz pierwszy nowa Kona Electric jest wyposażona w zestaw cyfrowy zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala, natomiast topowy ekran multimediów o przekątnej 10,25-cala został przeniesiony z ostatniego modelu. System multimedialny zawiera liczne mnogie funkcje zapewniające wygodę użytkowania, w tym Bluelink, usługi Hyundai LIVE oraz Apple CarPlay i Android Auto. Klienci, którzy wybiorą system audio z 8-calowym ekranem, mogą bezprzewodowo korzystać z Apple CarPlay i Android Auto. Natomiast dla pasażerów z tyłu przewidziano dwa porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas podróży.


Klienci nowego modelu Kona Electric mogą cieszyć się najnowszą aktualizacją systemu Bluelink, która pozwala im sterować samochodem za pomocą smartfona lub głosu. Aplikacja wyświetla zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora, a także pozostały czas ładowania, gdy samochód jest podłączony do stacji ładowania. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do zaawansowanego systemu zarządzania baterią, aby wybrać czas ładowania, który najlepiej pasują do ich planu dnia oraz budżetu.


Dzięki funkcji zdalnego ładowania kierowcy nowej Kony Electric mogą rozpocząć i zatrzymać ładowanie poprzez naciśnięcie jednego przycisku w aplikacji Bluelink. W chłodniejsze dni zdalne sterowanie temperaturą pozwala użytkownikom zaplanować czas, w którym chcieliby wstępnie ogrzać samochód podłączony do zewnętrznego źródła zasilania. Zapewnia to nie tylko dodatkowy komfort pasażerom, ale także oszczędza energię w akumulatorze, która w innym przypadku byłaby potrzebna do ogrzania pojazdu na drodze.

Najnowsza wersja Bluelink zawiera wiele nowych, zaawansowanych funkcji łączności zapewniających większą wygodę użytkowania. Profil użytkownika umożliwia większą personalizację i może być przenoszony do innych samochodów z tą samą funkcję. Tryb pieszy nawigacji pozwala kontynuować podróż do miejsca docelowego za pośrednictwem aplikacji Bluelink, po zaparkowaniu samochodu. Dalszą część trasy można pokonać korzystając z rzeczywistości rozszerzonej lub Google Maps. Funkcja monitorowania ruchu online wykorzystuje rzeczywiste oraz historyczne informacje o prędkości, które są przechowywane na serwerze i aktualizowane co miesiąc, aby przewidzieć nadchodzący ruch.


Wiodący w segmencie zasięg

Podobnie jak jej poprzedniczka, nowa Kona Electric oferuje dwa różne elektryczne zespoły napędowe o zerowej emisji, bez kompromisów w zakresie osiągów.

Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że Kona Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa - 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego.


Od premiery w 2018 roku Kona Electric zapewnia jeden z najlepszych zasięgów elektrycznych w swojej klasie. Wersja 64 kWh oferuje wiodący w swojej klasie zasięg 484 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu, a zużycie energii wynosi 14,7 kWh/100km (WLTP). Tymczasem model 39,2 kWh oferuje zasięg do 305 kilometrów (WLTP), przy zużyciu energii równym 14,3 kWh/100km (WLTP).


Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW. Mocniejsza ładowarka pozwala na znacznie krótsze czasy ładowania przy użyciu publicznych trójfazowych stacji ładowania prądu przemiennego lub za pomocą wallboxa. Kierowcy mają również możliwość ładowania samochodu ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego przy pomocy standardowego kabla.


Rodzaj ładowaniaMoc ładowaniaKona Electric 39,2 kWhKona Electric 64 kWh
Szybka ładowarka DC 10-80%50 kW48 min64 min
100 kW47 min47 min
Szybka ładowarka AC 10-100%7,2 kW6 godz9 godz 15 min
10.5kW4 godz 20 min6 godz 50min
Domowe gniazdko 10-100%2,6 kW17 godz28 godz

Jeszcze więcej wiodących w klasie systemów bezpieczeństwa

Nowa Kona Electric jest wyposażona w kompleksowy pakiet bezpieczeństwa, który zapewnia spokój ducha kierowcy i pasażerów. Hyundai SmartSense to nowoczesne systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Nowa Kona Electric jest teraz wyposażona w jeszcze więcej systemów i funkcji niż jej poprzedniczka.

Nowe systemy Hyundai SmartSense, które są dostępne w nowym Kona Electric, obejmują asystenta unikania kolizji z tyłu (RCCA) i asystenta unikania kolizji w martwym polu (BCA). Systemy teraz nie tylko wysyłają ostrzeżenia dla kierowców, ale także aktywują hamulce w razie potrzeby. RCCA stara się uniknąć kolizji podczas cofania. Za pomocą czujników wykrywa zbliżające się pojazdy z obu stron, a gdy zajdzie potrzeba aktywuje hamulce. Natomiast BCA aktywuje hamulce samochodu, aby zapobiec wypadkowi, gdy inny pojazd zostanie wykryty w martwym polu, a kierowca będzie próbował zmienić pas.
Nieprawidłowy link vimeo
Kolejną nowością w tym modelu jest system ostrzegający o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), który informuje kierowcę, jeśli ten nie reaguje wystarczająco szybko, gdy pojazd przed nim rusza. Inne nowe funkcje bezpieczeństwa obejmują ostrzeganie o bezpiecznym wyjściu (SEW) i monitorowanie tylnych siedzeń (RSA). SEW ostrzega pasażerów zamierzających opuścić pojazd, w momencie gdy to nie jest bezpieczne. RSA to funkcja, która rozpoznaje, czy tylne drzwi zostały otwarte przed podróżą. Po zakończeniu jazdy samochód ostrzega kierowcę, jeśli ktoś lub coś znajduje się na tylnym siedzeniu, w momencie gdy otwiera swoje drzwi. Ponadto nowa Kona Electric jest również dostępna z eCall, funkcją, która automatycznie powiadamia służby ratownicze o wyzwoleniu poduszek bezpieczeństwa lub naciśnięciu przycisku eCall.

Systemy bezpieczeństwa Hyundai SmartSense:

  • Nowość Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA)
  • Nowość Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA)
  • Nowość Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA)
  • Nowość Ostrzeganie o bezpiecznym wyjściu (SEW)
  • Nowość Monitorowanie tylnych siedzeń (RSA)
  • Asystent unikania kolizji czołowych (FCA), z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
  • Inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC S&G)
  • Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
  • Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW)
  • System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)





Źródło: www.hyundai.pl

Offline BBallFreaker

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 76
Odp: Nowy Hyundai Kona Electric - stylowy, nowoczesny, bezemisyjny
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Listopad 2020, 13:33:53 »
No cóż... Wzornictwem się, łagodnie pisząc, nie popisali...