Autor Wątek: [i20 GB] Problem ze zmianą biegów przy dynamicznym ruszaniem  (Przeczytany 899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mikolai_m2

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Problem ze zmianą biegów przy dynamicznym ruszaniem
« dnia: 09 Listopad 2020, 21:43:08 »
Cześć,
chciałbym poznać Wasze obserwacje dot. zmiany biegów w I20 (także I30) z silnikami MPI.
Podczas dynamicznego startu i zmianie biegów 1->2 oraz 2->3 przy ok. i powyzej 3000 obr/min. wciśnięcie sprzęgła powoduje wymuszone zmniejszenie obrotów silnika. Trwa to ok. 1 sekundę, gdzie silnik nie reaguje na pedał gazu. W efekcie odczuwa się chwilowe zmniejszenie prędkości, jakby hamowanie silnikiem zanim auto na kolejnym biegu zacznie przyspieszać. Płynne, jednostajne i dynamiczne przyspieszanie ze sportową krótką zmiana przełożeń jest w tych silnikach niemozliwe. Problem nie występuje przy ekodrivingu- spokojnej zmianie biegów wg wskazań na desce przy ok. 2000 obr./min. Jeździłem różnymi egzemplarzami I20 rocznik 2016-2017, także z gazem oraz I30 1,5MPI 2020 i wszędzie jest podobnie. Wiadomo 1,25L w I20 to nie jest sportowy zestaw napędowy i charakterystyka jest przystosowana do wczesnego wzucania kolejnych biegów ale czasami jest potrzeba szybkiego włączenia sie do ruchu i wtedy takie zachowanie silnika z wyczuwalnym spowalnianiem przy zmianie biegu jest irytujące. Co by mogło za to odpowiadać, mechanika czy soft?
« Ostatnia zmiana: 09 Listopad 2020, 21:44:47 przez mikolai_m2 »