Znalazłem ciekawy filmik, na którym gość przedstawia swoje rozważania na temat wymiany oleju w ASB
Warto obejrzeć, jeśli ktoś zna angielski. Poruszone zostały m.in. dwie sprawy:
1. Dlaczego niektórzy twierdzą, że zmiana oleju w skrzyni może ją uszkodzić
2. Jeśli się już zdecydujemy na wymianę, to jak to zrobić (statycznie, czy dynamicznie - flush)
Konkluzja była następująca:
Nowy olej do ASB ma właściwości czyszczące i potrafi rozpuszczać zanieczyszczenia w zalegające w zakamarkach skrzyni (zobaczcie te małe kanaliki pokazane na filmie!). Jeśli olej nie był długo wymieniany, może się zdarzyć, że zanieczyszczenia zostaną wypłukane z jednego miejsca i zatkają coś innego. MOŻE się tak zdarzyć, ale nie musi. Autor filmu sugeruje, że jeśli w skrzyni olej jest już mocno przepracowany (ciemno-brązowy, śmierdzi spalenizną), to raczej należy go wymieniać statycznie. Jeśli zaś jest w miarę ładny - jasnobrązowy - to można dynamicznie.
Jeśli już o tym było, to przepraszam :-)
BTW: mój olej jest cały czas różowawy, więc chyba go poprzedni właściciel wymieniał. Natomiast mam spory kłopot z ustaleniem jego poziomu - nie mogę znaleźć konkretnego miejsca na bagnecie :oops: Sprawdzam na płaskim terenie, w trybie "N".