Forum > i40 VF
Awaria klap wirowych
Lipopolitanczyk:
Witam serdecznie.
U mnie też był problem z klapami wirowymi i muszę was zmartwić że nie ma zestawów naprawczych do tych aut.
Jest tylko jedno wyjście. Kupić nowy kolektor wraz ze sterownikiem koszt 2000 zł.
Wiem bo przerabiałem używane i okazywało się że każdy kolektor używany ma luz na klapach. A w nowym jest sztywno wszystko osadzone. A jeśli chodzi o sterownik to też delikatna sprawa. Z resztą ja nie znalazłem nowych samych kolektorów bez sterownika.
adamk4:
Witam. Też mam problem z tym kolektorem. Spada mi ramię z nastawnika klap. Czy można cos z tym zrobić? Nie wiem czy to też ma wpływ na odpalanie auta z rana bo muszę długo trzymac kluczyk żeby odpalił.
dunski_szpieg:
Witam,
U mnie stuacja wyglądała tak:
1. Wyskoczył bład na ekranie klap wirujących i wizyta u mechanika. Za pierwszym razem chyba mnie nie zrozumieli podłączyli komputer i jedynie znalezli błąd cisnienia w oponach :)
2. przy odbiorze samochodu dopiero dostałem mechanika który bezpośrednio pracował przy moim samochodzie i dopiero bezposrednio jemu pokazalem na ekranie samochodu o jaki błąd mi chodzi. Pokazał, że na komputerze nic nie pokazuje i rzeczywiście tak było. Dopiero po zainspirowaniu mechanika Youtubem na drugi dzien stwierdzil że uchwyt jednej klapy był ułamany i blokował silinczek dlateg wymontwał jedną klapę. Błąd przestał się wyświetlać przy starcie, ale ciągle co jakiś czas lubił wyskoczyc podczas jazdy.
3. Wkur.... się ich nie kompetencją i sam zamówiłem nowy dolot z klapami i zamontowałem. Spokój już od 2 lat.
Podczas jazdy z uszkodzonym dolotem nie było żadnych problemów z odpalaniem, ale podczas jazdy niekiedy był odczuwalny nagły spadek mocy. Taki specyficzny zanik mocy przy delikatnym regulowaniem pedałem gazu. Nigdy przy nagłym wciskaniu pedału. Wszystko zanikło po wymmianie klap.
Dzięki
adamk4:
A masz zaślepiony egr? I czy zaslepienie wymaga zmian w kompie auta?
Nawigacja