Autor Wątek: Hyundai zdobywa nagrodę Future Mobility of the Year 2020  (Przeczytany 63 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 590
Hyundai zdobywa nagrodę Future Mobility of the Year 2020
« dnia: 30 Lipiec 2020, 12:07:09 »

  • Od 2019 nagroda Future Mobility of the Year przyznawana jest przez Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) za wyjątkowy wkład w rozwój mobilności przyszłości
  • Ciężarowy samochód koncepcyjny HDC-6 NEPTUNE oraz wbudowana elektryczna hulajnoga Hyundai zdobyły to wyróżnienie odpowiednio w kategoriach Ciężarowe oraz Osobiste
Firma Hyundai otrzymała dwie nagrody Future Mobility of the Year (FMOTY) za ciężarowy samochód koncepcyjny HDC-6 NEPTUNE oraz elektryczną hulajnogę.

Firma Hyundai otrzymała dwie nagrody Future Mobility of the Year (FMOTY) za ciężarowy samochód koncepcyjny HDC-6 NEPTUNE oraz elektryczną hulajnogę. Nagroda Future Mobility of the Year przyznawana jest przez Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) od 2019 roku pojazdom koncepcyjnym, które wnoszą wyjątkowy wkład w rozwój mobilności przyszłości.

Nagroda Future Mobility of the Year została przyznana firmie Hyundai za opracowanie koncepcyjnej ciężarówki wodorowej HDC-6 NEPTUNE w kategorii Ciężarowe oraz za wbudowaną elektryczną hulajnogę w kategorii Osobiste. Szesnastu sędziów, w tym najbardziej uznani dziennikarze motoryzacyjni z 11 krajów, wybrało projekty Hyundai spośród łącznie 71 zgłoszonych pojazdów koncepcyjnych, które miały swoje premiery podczas targów międzynarodowych w kategoriach: Osobowe, Ciężarowe oraz Osobiste. Jury doceniło koncepty Hyundai za zastosowanie innowacyjnych technolgii oraz usług z obszaru mobilności przyszłości.

HDC-6 NEPTUNE został zaprezentowany podczas North American Vehicle Show w Atlancie w listopadzie ubiegłego roku. Nowoczesny, a przy tym funkcjonalny design pojazdu w stylu art deco, jest inspirowany opływowymi kształtami lokomotyw z lat 30. XX wieku. Koncept oddaje wizję zeroemisyjnej mobilności firmy Hyundai, która jest liderem w dziedzinie ekologicznych samochodów ciężarowych. Jako, że spodziewane zapotrzebowanie na tego typu pojazdy będzie systematycznie rosło, członkowie jury FMOTY wyrazili swoje uznanie dla pierwszej ciężarówki na wodór. 

„HDC-6 NEPTUNE to jakby ambasador samochodów koncepcyjnych Hyundai, który jest dowodem przywództwa i siły Hyundaia w dziedzinie elektrycznych samochodów wodorowych nowej generacji oraz technologii ogniw paliwowych. Oddaje on wizję i wartości firmy Hyundai, jako światowego lidera w dziedzinie wodorowej mobilności wyrażonej także futurystycznym designem.” – powiedział SangYup Lee, Starszy Wiceprezes i Szef Globalnego Centrum Designu Hyundai.   

Wbudowana elektryczna hulajnoga miała swoją premierę podczas Consumer Electronics Show (CES) w 2017 roku i jest dzisiaj rozpatrywana jako jeden z przyszłych pojazdów. Jak sama nazwa wskazuje ma być zintegrowana z samochodem i ładować się podczas jazdy, tak by służyć do dojazdu do samego miejsca docelowego po zaparkowaniu. Poza jakością wykonania, jurorzy docenili także właśnie tę funkcję hulajnogi.

„Wbudowana elektryczna hulajnoga dostarcza zarówno rozwiązania z zakresu mobilności, jak i funkcjonalności i wyznacza nowe standardy na rynku osobistej mobilności po zaparkowaniu.” – powiedział Dong Jin Hyun, Szef Laboratorium Robotyki Hyundai Motor Group.


Tegoroczna ceremonia FMOTY miała miejsce w Akademickim Kompleksie Kulturalnym KAIST w   Daejeon. Wzięli w niej udział SangYup Lee, Starszy Wiceprezes i Szef Globalnego Centrum Designu Hyundai, Hak Soo Ha, Dyrektor Designu Hyundai Motor Group oraz Dong Jin Hyun, Szef Laboratorium Robotyki Hyundai Motor Group.

W grudniu ubiegłego roku Hyundai ogłosił Strategię 2025, wedle której firma wprowadzi Urządzenia  Inteligentnej Mobilności oraz Usługi Inteligentnej Mobilności, jako dwa bliźniacze filary biznesu. Synergia między tymi filarami ma ułatwić przemianę firmy w Dostawcę Rozwiązań Inteligentnej Mobilności. Do 2025 roku Hyundai zamierza stać się jednym z trzech największych producentów samochodów elektrycznych na baterie i z ogniwami paliwowymi oraz przygotować grunt pod biznes oparty na platformie (platform-based business).

Źródło: www.hyundai.pl