Forum > i30 PD
Co ile km wypalanie dpf
Albi:
--- Cytat: robaszek127 w 26 Sierpień 2024, 22:55:35 ---Nieźle koszą za czyszczenie. Pewnie znając życie jak powiedzieli, że był średnio brudny czyli był ok ale klient płaci. To co słyszałem to ludzie kupują płyn i sami myją myjką. Ale to chyba ewidentnie coś jest, że tu na forum sporo ludzi narzeka na częste wypalania. Chyba musi być jakaś przyczyna inna niż sam dpf.
--- Koniec cytatu ---
Witam. Ja wyjmowałem dpf sam i oddałem do mycia koszt 400zł przy odbiorze dostałem raport na którym były dane z pomiaru przed i po myciu
kikan123:
Wracam z tematem.
Wydaje się, że że problem został w dużej części rozwiązany przez zaślepienie EGR i wyczyszczenie dolotu (był uszkodzony, cały czas był otwarty walił w dolot co zaburzało mieszankę paliwo-powietrze). Została zrobiona adaptacja softu, nie ma błędów. Zrobione >700 km i DPF wypala się obecnie >300 km (a było 80-100 km). Auto jest żwawsze, wydaje się tez że nieco mniej pali. Obalam więc 2 mity że zaślepienie EGR tylko z wycięciem DPF (miałem wcześniej wyczyszczony) i że samochód więcej pali, dłużej się dogrzewa (zobaczymy zima. ale obecnie widzę nawet mniejsze spalanie).
Także jeśli macie problem z częstym dopalaniem DPF zerknijcie do EGR (to cały rozbudowany system, który jest bardzo kosztowny w naprawie). Nie jest winny sam DPF i jego wycinanie nie rozwiązuje problemu. Problemu należy szukać właśnie w EGR :)
Mam nadzieję że komuś pomogłem :) Mnie ta nauka trochę kosztowała, ale nie poszła w las. Do weryfikacji jeszcze olej za turbiną (mechanik twierdzi ze nieco puszcza). Może ktoś pomoże albo poleci jakiegoś speca od turbin na Śląsku?
Robsson79:
wyprogramowałeś egr?
robaszek127:
Zawsze trochę będzie oleju za turbiną. Nawet są takie do montaży separatory jak pudełko do wyłapywania tego oleju. Sam myślę nad wyłączeniem egr.
miro:
--- Cytat: miro w 25 Sierpień 2024, 09:29:21 ---No to ja mogę opowiedzieć swoją historię. Auto 205k przejechane, w marcu skończyła się gwarancja. Wyskoczył check engine na trasie, po powrocie podjechałem do ASO, wyskoczył błąd - do wymiany dwie świece żarowe. Przy okazji zrobiłem duży przegląd na 210k (olej wymieniam co 15k). Auto odebrałem, pojechałem znowu w trasę, po 30 km znowu check i później doszedł dpf. Po powrocie znowu ASO, tym razem wyskoczył błąd wtryskiwacza na 3 cylindrze, do wymiany wtryskiwacz. Tanio nie było, pomyślałem że przy takim przebiegu mogło się zdarzyć (tankuję zazwyczaj na 2 stacjach Orlen więc syfu raczej nie leję). Do tego niestety musieli zrobić wypalanie DPF w trybie serwisowym (obroty 3,5k do wypalanie, bo nie mogli pozbyć się błędu dpf). W końcu im się udało, zapewniali że zrobili koło 30 km jazdy próbnej i że auto jest ok. Pojechałem w małą trasę, po 70 km znowu kontrolka dpf (cały czas mam podgląd na chwilowe spalanie więc widać, kiedy się wypala, przez całą trasę się nie wypalał). Oczywiście ograniczenie mocy przy kontrolce, wyłączam zapłon, zapalam i auto jedzie normalnie. Znowu podjechałem do ASO, tym razem mówią, że uszkodzony dpf i do wymiany. Być może lejący wtrysk mógł spowodować uszkodzenie fizyczne katalizatora a może jest tylko zapchany na max. Oczywiście ASO tylko wymienia na nowe, więc pożegnałem się z nimi i pojechałem do specjalistycznego zakładu zajmującego się głównie dpf (naprawa, czyszczenie, regeneracja, ewentualnie montaż zamiennika). Wycinać nie będę, bo auto firmowe, we wtorek będę miał info, jaka diagnoza i czy udało się wyczyścić (usługa diagnostyka i czyszczenie 1400 zł brutto). Może to komuś pomoże jeśli będzie miał podobny przypadek.
--- Koniec cytatu ---
To u mnie ciąg dalszy. DPF miał być nie do naprawy, nowy w aso z wymianą 16,5k. Hyundai powiedział, że już w tym roku wyczerpał swój gest dobrej woli dokładek do naprawy. Szybko :-) Auto wzięli do mnie na bazę firmową, wymontowali dpf, wysypali z niego pół wiaderka popiołu, wymoczyli w jakimś specyfiku do dpf i okazuje się, że dpf sprawny i wypala. Pewnie ten popiół pozatykał "pory" dpf i nie można było go dalej wypalać, popiołu nie wypalisz, trzeba go fizycznie usunąć. To taka podpowiedź dla innych, może im to pomoże w przyszłości przy podobnych problemach.
Nawigacja
[#] Następna strona