Autor Wątek: I30GD - problem z wolnymi obrotami.  (Przeczytany 979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ppgg1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
I30GD - problem z wolnymi obrotami.
« dnia: 30 Lipiec 2020, 16:19:49 »
Witam, mam problem z wolnymi obrotami a konkretnie to dwa problemy z tym związane (i30/2015rok/1.4 101KM po lifcie):
1) Problem pierwszy: Pływające obroty podczas zmiany biegu. Tutaj akurat znalazłem "rozwiązanie", tzn wyjaśnienie (podobno ten typ silnika w wersji po lifice i późniejszej PD tak ma). Poniżej oficjalne oświadczenie HYUNDAIA które znalazłem w sieci oraz film:
https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/marka/hyundai/i30/
2) Problem drugi: Wysokie obroty (2000obr/min) po uruchomieniu lekko ciepłego silnika, tzn. gdy posiada temperaturę w przedziale około 20C-25C według mojej obserwacji. Gdy samochód jest zimny (temperatura wody poniżej 20C) problemu nie ma, oczywiście załącza się wtedy "ssanie" i obroty są wyższe, około 1100/min (czyli prawidłowe). Samochodem jeżdze od paru miesięcy więc trudno mi określić od kiedy problem występuje (o ile  w tym przypadku nie jest jak wyżej, czyli "ten typ tak ma od nowości"). Jest to strasznie denerwujące (szczególnie przy manewrowaniu na parkingu), obroty zaraz po odpaleniu wskakują na 2 tys. i tak się utrzymują, po około dwóch minutach samoczynnie wracają do normy i jest ok. Jedynym rozwiązaniem jest wyłączenie silnika i odpalenie ponownie (nawet zaraz), problemu wtedy nie ma, obroty są prawidłowe. Problem występuję regularnie, zawsze gdy silnik jest "prawie zimny" (latem po przestoju około 7h-12h).
Pytanie skierowane przede wszystkim do osób posiadających ten sam rodzaj silnika (1,4 101KM) który według mojej wiedzy był montowany w i30 GD po lifcie (po 2015 roku) i bodajże w nowszym i30 PD po 2017 roku również. Być może w starszych wersjach też ten problem występuje. Bedę wdzięczny za każdą wskazówkę.


« Ostatnia zmiana: 30 Lipiec 2020, 16:36:58 przez ppgg1 »

Offline chmurson

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: I30GD - problem z wolnymi obrotami.
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Lipiec 2020, 19:50:40 »
Mam 1.4 z 2013 roku. Silnik Gamma G4FA.

1. Nie mam objawów podbijania obrotów przy zmianie biegów. Wciskam sprzęgło obroty lecą na około 1200-1300 zostają tak na 1-2 sek i spadają na 900 (obojętnie jak szybko jadę i na którym biegu)

2. Temperatura otoczenia 30C silnik zimy (więc pewnie będzie miał te 30C) odpala normalnie na około 1100 i potem jak się tak dobije około 60 stopni (ciężko dokładnie stwierdzić ile bo to jakieś kreseczki a nie pełny wskaźnik) to potem normalnie na 900 na luzie.

Auto miesiąc temu kupione, więc nie wiem jak się będzie zachowywać na mrozie.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipiec 2020, 19:55:43 przez chmurson »

Offline ppgg1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: I30GD - problem z wolnymi obrotami.
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Sierpień 2020, 00:51:17 »
Cytuj
Mam 1.4 z 2013 roku. Silnik Gamma G4FA.
Dzięki za zainteresowanie tematem, nie znalazłem oznaczenia silnika w dowodzie rejestracyjnym, jest jedynie wpisane że ma 73,60KW (wydawało mi się że ma 101KM, według kalkulatora wychodzi że jednak 100). Prawdopodobnie jest to silnik G4LC , znalazłem nieczytelny wpis w książce serwisowej.

Według moich podejrzeń wszystkie te anomalie mogą mieć związek z wadliwym softem lub służą poprawieniu norm ekologicznych (wypalaniu katalizatora czy coś w tym rodzaju). ...bo skoro użytkownicy zgłaszają "pierwszy problem" a hyundai się do niego przyznaje (nie zaprzecza że występuje) to czemu nie wypuści aktualizacji oprogramowania?

Czekam na wypowiedź osób z tym samym silnikiem (po 2015 roku), na chwilę obecną wiemy że w wersjach przed 2015 rokiem problem nie występuje.