Forum > i30 GD

Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI

<< < (2/3) > >>

jimpix:
@Kotwa, czy cichnie całkowicie po nagrzaniu czy może mimo wszystko klekot jest dalej słyszalny? I co masz na myśli przez nagrzanie - osiągnięcie temperatury 90 stopni czy może dłuższy czas pracy pod obciążeniem?

Kotwa:
jak się nagrzeje to jest bardzo mało słyszalny, ten dźwięk jak się wsłuchasz to go usłyszysz. Po nagrzaniu/osiągnieciu prawidłowej temperatury pracy silnika.

targon:
Hej. Jestem posiadaczem jednostki 1,4 mpi z 2013r. takiej jak Ty, czyli G4FA. Z tego co widzę, koledzy z wcześniejszych komentarzy mają też mpi ale inny silnik/oznaczenie//może to coś zmienia.
Powiem tak, jak go kupowałem to tego nie słyszałem. Ale jakoś od roku, kiedy to pewny pasażer wsiadając do autka spytał się, czy to diesel, zacząłem zwracać na to uwagę i stało się to pewnego rodzaju udręką. Klekot głównie na zimnym, jak się silnik zagrzeje, odgłosy cichną, ale nadal to nie jest to, czego bym oczekiwał po benzyniaku. Najgorzej to wiadomo było zimą przy tych największych mrozach. Podejrzewałem rozrząd albo popychacze. Mechanik nie dopatrzył się niczego złego, powiedział, że właśnie ma kia ceed z takim samym silnikiem, i ponoć chodzi tak samo. Czyli "ten typ tak ma". Na razie przestałem się tym przejmować i jeżdżę, jakby nic. Jakby ktoś miał uwagi zdobyte swoim doświadczeniem to proszę napiszcie. Wątek z pewnością będę śledził. Pozdrawiam.

robaszek127:
Pewnie nie masz hydraulicznych popychaczy zaworów a szklanki. Więc zawory już mocno stukają. Niestety jeśli to wersja ta silnika to ustawienie zaworów jak widać już jest mocno potrzebne. Ale cena pewnie będzie spora za tą usługę.

Akustyczny:

--- Cytat: targon w 22 Czerwiec 2021, 21:31:16 ---Hej. Jestem posiadaczem jednostki 1,4 mpi z 2013r. takiej jak Ty, czyli G4FA. Z tego co widzę, koledzy z wcześniejszych komentarzy mają też mpi ale inny silnik/oznaczenie//może to coś zmienia.
--- Koniec cytatu ---

Mam ten sam silnik i ten sam problem - zaczęło się po 150k. Regulacja luzu zaworowego poprzez wymianę szklanek (kosztowną). Więc trzeba lać dobry olej, a w zimie zaczekać aż ucichnie :) Ja przestałem się tym przejmować. Z resztą wcześniej jeździłem ładne parę lat GETZem - tam to było stukanie zaworów ;P

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej