Autor Wątek: [i20 PB] "Nerwowy" układ kierowniczy  (Przeczytany 993 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
"Nerwowy" układ kierowniczy
« dnia: 27 Maj 2020, 14:56:17 »
Cześć wszystkim!

Od października jestem posiadaczem i20 z 2014 roku. Samochód żony, robi olbrzymie ;) przebiegi (do tej pory jakieś 3000 km :))
Mam kilka zastrzeżeń do tego auta, ale zacznę od zaskakującej dla mnie sprawy - układu kierowniczego. Czy Wy w swoich egzemplarzach też macie natarczywie wymuszający jazdę na wprost układ kierowniczy? U mnie jest tak, że kierownica za wszelką cenę wymusza pozycję "na wprost" - jeśli mam skręcone koła (w czasie jazdy :)) to przy puszczeniu kierownicy wraca ona w pozycję "zero" w ułamku sekundy. Sam układ kierowniczy działa bardzo lekko i płynnie, ale to zjawisko jest dla mnie zaskakujące... Wiem, że to normalne i wynika z geometrii przedniego zawieszenia, ale szybkość powrotu kierownicy jest zaskakująca - być może tak ma być, ale kto pyta nie błądzi :)

Z góry dziękuję za opis Waszych odczuć :)
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 14:01:39 przez Brt »

Offline Harun

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
Odp: "Nerwowy" układ kierowniczy
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Maj 2020, 23:04:10 »
Ja tego nie odczuwam, ale wspomaganie jest tu mocniejsze niż w innych autach (jednak auto miejskie) i elektryczne, co powoduje, że może działać nieco inaczej.

Offline Maciej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Odp: "Nerwowy" układ kierowniczy
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Czerwiec 2020, 09:39:20 »
Dzięki za odpowiedź - a masz porównanie do innych aut?

Offline Harun

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
Odp: "Nerwowy" układ kierowniczy
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Czerwiec 2020, 21:37:03 »
Mam i jak sobie przypominam, to najmocniejsze było w skodzie fabii II.