Autor Wątek: [i30] KUPNO i30  (Przeczytany 265072 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline garnuch1982

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #285 dnia: 25 Czerwiec 2017, 12:50:31 »
Witam. Rozważam zakup Hyundai I30 II wersja najpiękniejsze kombi z uwagi  że pasuje mi jego rodzinny charakter. Myślałem  o wersji z silnikiem benzynowym  ale w kobi  jest to problem. Mam na oku jeden samochód z silnikiem  1,4 90 km, przebieg  131 000 rocznik 2012. Miałem możliwość  przejechania się nim i powiem że spodobał  mi się  ale obawiam się  paru  rzeczy czy wtryskiem i turbina trochę  jeszcze wytrzyma? I czy ogólnie części  to niego są fetaywnie tanie w porównaniu  do innych marek  jak ford Focus?
Pozdrawiam

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #286 dnia: 25 Czerwiec 2017, 14:12:40 »
Jak chcesz relatywnie tanie części i dobry silnik diesla to kup octavie 1,9TDI. Hyundai bo sam mam nie słynie ani z silników ani dobrej blachy czy tanich części.

Offline garnuch1982

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #287 dnia: 25 Czerwiec 2017, 14:21:38 »
Czyli  trzeba chyba zmienić obiekt  zainteresowań, z tym że  kupno  dobrej skody octavia nie jest wcale łatwe. To dlaczego  skoro niczym  się  wyróżnia  jest  kupowany?
Myślałem  ze ten model samochodu  będzie dobrym wyborem a tu się okazuje  , źe chyba nie, czekam na Wasze opinie.
Pozdrawiam

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #288 dnia: 25 Czerwiec 2017, 17:38:21 »
Skoda niczym się nie wyróżnia jak to skoda to nie alfa romeo. Po prostu solidny samochód i silniki nie do zdarcia. Dlatego tak była popularna choć sam kupiłem getza to jednak raczej już więcej nie kupie bo blacha chyba taka sama jak w tanim tico mimo ocynku.
Brat cioteczny ma właśnie skode octawie używkę za 40tys w ropie i śmiga z 3lata. Części dostępne od ręki a do tego kupa używek do tego stajna WV więc tanio i blacha nie leci jak nawet w I30.
Z kolei znajomy kupił focusa ale nowego i też nie narzekał a jeździ to całkiem nieźle też ropniak.
A kupić to zawsze ciężko ładne auto szczególnie kombiaka bo może być po firmowy i natłuczone kupę kilometrów mimo małego wieku.
Od razu zaznaczam nie jestem fanem WV ale patrzę niestety trzeźwo na marki i faktycznie hyundai ostro się wypromował ostatnio.

Offline garnuch1982

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #289 dnia: 25 Czerwiec 2017, 17:43:48 »
Ten egzemplarz  który oglądałem  faktycznie ma przejechane  131 tysięcy,  stoi  w autoryzowanym serwisie huyndai. Na necie  jest mało informacji  na temat tego modelu

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #290 dnia: 25 Czerwiec 2017, 18:03:28 »
Samo to że to silnik 1,4 ropniak wg mnie kiepski zakup. Diesel ma mieć pojemność wiec i żywotność większą. Tak samo w getzie mam 1,3 w teorii 82konie. A stara ibiza z starym pancernym silnikiem 8V 1,6 75KM lepiej jeździł.
Pewnie są ludzie tu znający się lepiej na silnikach i powiedzą lepiej czy warto kupić. Ale sam jakbym miał kupić ropniaka to 1,9tdi.
Ale skoro ma być koreńczyk to szukaj bo ASO w hyundaiu nie słynie także z jakości i taniości więc lepiej im do końca nie ufać.

Offline AlfaQuarto

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #291 dnia: 25 Czerwiec 2017, 18:35:19 »
A ja wam powiem, że pokonałem odwrotną drogę - ze Skody Octavii I 1.6 Pb 102KM przesiadłem się do i30 II Wagon 1.4 Pb 100KM i Skody bym już więcej nie kupił. Legendarna niezawodność Skody (generalnie VAGów) jest tylko legendą. Przez cały okres jazdy Octavią miałem masę pierdół do naprawy i do pewnego momentu przymykasz na nie oko, dopóki nie zdasz sobie sprawy ile cię to sumarycznie w roku wynosi. W moim przypadku czarę goryczy przelała konieczność wymiany maglownicy - koszt regenerowanej to min. 750 zł (nowa 1300PLN!) + robocizna, a po dwóch latach i tak będzie do zrobienia, bo regeneracja starcza na ~20 000km. I żeby to był tylko mój przypadek to bym może jeszcze cenił Skodę, ale warto poczytać jak popularny to jest problem w Octavii. Poza tym niekończącą się odyseją było branie oleju (nierozwiązywalne pomimo szlifowania cylindrów po 120 000 km) i też z tego co wiem jest to popularna przypadłość. Dodatkowo jak się dołoży do tego słabą tapicerkę (brzeg fotela kierowcy przetarł się po 60 000km), średnia wygoda, brak wyciszenia komory silnika i słabe wygłuszenie bagażnika to mamy całość przedstawiającą się jako naprawdę przeciętne auto. Skoda jest dobrym wyborem jak chcesz dużego auta, kiedyś (bo to też nieaktualne) za stosunkowo niewielkie pieniądze, ale nie licz na super jakość. Plusem Skody są na pewno tanie części (choć nie wszystkie - patrz maglownica) oraz znajomość konstrukcji silnika przez byle Zdzicha w Koziej Wólce.
Co do wspomnianej przez mnie, aktualnie posiadanej i30 II to na razie większych zastrzeżeń nie mam i ogólnie jestem zadowolony. Tak naprawdę jedynym mankamentem jest wyciszenie nadkoli i brak kieszeni w tylnych drzwiach. Dynamika silnika 1.4 w i30 II jest wystarczająca do jazdy po mieście; w trasie może ciut brakować mocy, ale zawalidrogą nie jestem i spokojnie 140-150 po autostradzie można polecieć, dokładnie tak samo jak to miałem w Octavii. Nawet biorąc pod uwagę różnicę kilku generacji w konstrukcji obu aut to i30 zdecydowanie jest na równi z Octavią jeśli chodzi o jakość wnętrza i ogólne wykonanie. Ponadto w momencie, gdy szukałem auta, to cenowo nowe i30 II Wagon wypadało lepiej od nowej O3, która swoją drogą była droższa od Golfa!

Podsumowując mój nieco przydługi wywód, nie przeceniajcie Skody, bo tak naprawdę to mocno przeciętne auto ze zdecydowanie lepszą opinią niż zasługuje. Hyundai i30 II też jest dobrym wyborem i wcale tak blado nie wypada przy Skodzie - jest tak samo zwykłym autem jak Octavia, a momentami nawet lepszym (np. zawieszenie i30 II na jazdach próbnych sprawiało lepsze wrażenie niż w O3). Co do kosztów serwisu to niestety ciężko mi porównać, ale na pewno w Octavii serwisu nie unikniesz i może on być częsty, zależnie od egzemplarza. Era niezawodnych aut dawno minęła, wraz z wyprodukowaniem ostatniego Merca W124 ;)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #292 dnia: 26 Czerwiec 2017, 08:48:32 »
Dodałbym doi tego żelazna zasadę, której jestem zawsze wierny podczas zakupu nowego (używanego) auta: Nie bierze się najmniejszego/najsłabszego silnika w ofercie (ani benzynowego ani diesla), bo zawsze będzie on za słaby do masy auta.

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #293 dnia: 26 Czerwiec 2017, 20:54:19 »
Można by do tego dodać ze nie kupuje się auta z podstawowym wyposażeniem bo w zasadzie taka wersja nic nie ma.

Offline garnuch1982

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #294 dnia: 27 Czerwiec 2017, 11:55:46 »
Panowe silnik  1,4 crdi jest nieawaryjny? Czy jednak często miewa  problemy? Na necie niby  zbiera pozytywne opinie. Wiem ze mocy za dużej  nie ma ale nie szukam wyscigówki.

Offline dar!usz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #295 dnia: 27 Czerwiec 2017, 21:46:41 »
Ja z innej beczki bo 1,4 benzyna.
Jestem 3 właścicielem i jak na razie mało wiem. Ale w aucie z 2010 roku przeciekała mi skrzynia biegów. Robiłem to rok temu.
Moim zdaniem bezsensownie zestopniowana skrzynia biegów. Albo biegi za krótkie albo nie mogę się wpasować w bieg, albo zgaśnie.
Nie wiem czy auto ma za mało mocy ale na biegu jałowym jak włączę podnoszenie szyb to mi obroty zafalują. Nie wiem czy to normalne.
Brakuje mi w 1,4 tego 6 biegu. Za szybko osiągam 5 bieg na którym jadę i jadę i jadę. A prędkości powyżej 100km to na dość wysokich obrotach.

Offline bkroy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Zakup i30 III Wagon 1.4 T-GDI - prośba o opinie
« Odpowiedź #296 dnia: 29 Czerwiec 2017, 11:03:07 »
Witam,

Powoli przymierzam się do zakupu nowego samochodu. Nie chcę tracić czasu i oglądać wszystko w salonach, więc wolę zbierać informację wcześniej aby je potwierdzić lub nie podczas jazdy próbnej.
Wstępnie wybór padł na dokładniejsze przyglądnięcie się i30 III Wagon PB 1.4 T-GDi.

Wybór przede wszystkim z uwagi na cenę, chociaż nowe i30 na pewno nie jest już tak atrakcyjne jak poprzednie wersje w stosunku do swojej konkurencji (auto planuję kupić w ramach wyprzedaży rocznika 2017, czyli w okresie 02-04/2018). Pytanie ile wg was można realnie uzyskać rabatu na wyprzedaży w stosunku do cen podanych na stronie hyundai?

Ostatnio miałem też możliwość przejechania się kilkoma nowymi autami i w kolejce dalszych moich zainteresowań są (wszystkie auta nowe, modele z 2017, wszystko kombi):
1. Megane IV
2. Tipo (sam sobie się dziwie, że Fiat jest wyżej niż Toyota)
3. Auris
4. Astra
5. Octavia

Proszę was o opinie, zwłaszcza że nowe i30 III jest dosyć świeżym modelem i raczej nie ma ich wiele na naszych drogach. W rodzinie mam i30 I (CRDI, przebieg >250 tys i ciągle jeździ), oraz i30 II (CRDI). Z mankamentów to głównie problem z blacharką (odpryski, pryszcze na tylnej klapie). Poza tym auta bezproblemowe.

Jak Wy oceniacie swoje i30 (pytam o III generację), zwłaszcza silniki 1.0 lub 1.4 T-GDI?

ps. info w zakresie negocjacji cen poproszę na prywatną wiadomość.

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #297 dnia: 26 Lipiec 2017, 06:36:30 »
witam
W moim przypadku stoję przed wyborem  nowego I30 Wagon silnik 1.0 GDI a Megane GrndCupe.  Coraz bliżej jednak jestem zdecydowany na I30. Jedynie co przemawia za Megane to że mam możliwość załatwienia autka po atrakcyjnej cenie, ale nie chce później użerać się z serwisami, i elektronika które jest wypchane. Teraz od przeszło 4 lat użytkuje wcześniejsze I30 i nie miałem żadnych problemów, serwis też jest OK i nigdy mnie nie zawiódł. Miałem już trochę samochodów, zawsze były kupowane jako nowe, i w porównaniu do wszystkich do I30 nie ma się czego przyczepić a jeśli by nawet odpukać coś się miało odezwać to wiem że bez problemu i żadnej filozofii serwis wszystko poprawi za rozsądną cenę. Co do kupna to z doświadczenia wiem i od znajomych sprzedawców że najlepiej jest kupić samochód z wysprzedaży w okresie październik - listopad. Wtedy jest jeszcze co wybrać, jeśli oczywiście zależy komuś na konkretnym wyposażeniu i kolorze. Ostatnio jeszcze chodzi mi po głowie nowy I30 Fastback, no ale on pojawi się dopiero w salonach na początku 2018, może warto poczekać. Mam nadzieję ze w we wrześniu pojawi się więcej informacje na temat tego modelu.

Offline bkroy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #298 dnia: 26 Lipiec 2017, 08:47:14 »
Byłem w salonie zobaczyć I30 III. Generalnie widziałem tu auto po raz drugi, zdecydowanie już bardziej na chłodno. Salon Hyundai z salonem Mazdy. Na pewno mazda 3 vs. i30 III to niebo a ziemia. Wg mnie wnętrze nie porównywalne na plus dla mazdy 3 (materiały, ergonomia, deasing).

Rozmawiałem ze sprzedawcą o i30 i myślałem, że spokojnie uda się zejść z ceny wyjściowej auta na wyprzedaży o min. 12-15 tys zł (kombi, comfort, 1.4 TGDI wyjściowo za ponad 80 tys! w bazowym lakierze). Realnie rabat jaki mi powiedzieli to max 6% (4.800), w głębokiej wyprzedaży 8% (6.400). Patrząc na to auto na chłodno, jak już wspomniałem to niestety ale: wyświetlacz wielkości 5'' mono + panel klimatyzacji manualnej to jakaś totalna porażka (3 przyciski na konsoli centralnej wyglądają wg mnie naprawdę bardzo biednie).

Patrząc na konkurencję, bo wcześniej myślałem, że hyundai będzie w stanie zaoferować bardzo dobrą cenę wyprzedażową, to teraz jestem bardzo miło zaskoczony ofertą Toyoty.
Auris TS fl 1.6 130 KM, wersja premium + pakiet comfort (prawie full auto, kamera cofania, park assist, klim automatyczna i inne rzeczy). Cenowo na wstępie wysoko (również ok 80 tys zł) ale w salonie powiedzieli mi, że da się na wyprzedaży mocno zejść w dół.

Zostaje jeszcze astra, która wyjściowo jest tańsza od auris, ale nie wiem czy również tak wyposażona?
Megane IV jeździłem, auto z zewnątrz bardzo ładne, ale w środku taki jakby pionowy, wąski tablet do mnie nie przemówił. Wybór i30 czy megane, dla mnie raczej i30 ale w wersji z klimą automatyczną, w przeciwnym razie żaden z tych 2 samochodów.

Offline michal_32

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
1.6 vs 1.4 CRDI
« Odpowiedź #299 dnia: 26 Lipiec 2017, 12:48:59 »
Witam,

chciałbym poznać różnice między tymi silnikami. Intersuje mnie:

    trwałość
    awarie
    problemy eksploatacyjne


Czy warto pakować się w te silniki z przebiegiem 150.000 (i30 2013 po flocie) z nadzieją bezproblemowego nakręcenia kolejnych 100.000?

Pozdrwiam