Forum > Zakup Hyundaia

[i30] KUPNO i30

<< < (64/82) > >>

bkroy:

--- Cytat: "apikus" ---
--- Cytat: "bkroy" ---cykl nowego auta rozpoczyna się po FL (ok 30-40 mcy przed końcem produkcji danego auta)
--- Koniec cytatu ---


Mówisz o tym, co dzieje się w Twojej fabryce, czy o rozpoczęciu prac nad nowym autem?


--- Cytat: "bkroy" ---pracuje w branży automotive i wysyłany części bezpośrednio na montaż w fabryce
--- Koniec cytatu ---


Po FL wysyłacie części zrobione z tych samych materiałów, co przy rozpoczęciu produkcji?
--- Koniec cytatu ---


W fabryce u dostawcy okres wdrażania to ok 15-20 m-cy (w naszej branży), po czym wcześniej pewne prace są wykonane po stronie odbiorcy/klienta (producenta auta). Tak jak pisałem dla elementów nie mechanicznych okres wdrażania projektu to ok 30 m-cy przed startem, dla mechanicznych +1 rok więcej. Realnie auto po FL jest produkowane ok 3-4 lat (36-48 m-cy).

Materiał raz ustalony dla danego wyrobu jest święty, przez 9 lat pracy nie słyszałem nigdy! aby ktokolwiek się zgodził na zmianę materiału, jego składu, ani jego dostawcy. Nie chodzi tu o podstawowy surowiec, ale o każdy element składowy wyrobu (śrubka, podkładka, gumka, sprężyna, złączka itd.). Każdy wyrób składa się z jakiejś listy komponentów i materiałów i zmiana czegokolwiek jest nie możliwa, ponadto każdy element jest dostarczany przez danego dostawcę i tylko u danego dostawcy może być kupiony. W internecie jest pełno ludowych mądrości dot. produkcji aut, ale w rzeczywistości każdy producent wymaga ultra jakości od swoich dostawców, dostawcy są na każdym kroku audytowani wewnętrznie i zewnętrznie pod wieloma względami i bez gadania muszą spełniać wymagania jakie klient sobie życzy.

Osobiście jak pisałem wolę unikać świeżaków (pierwsze 1-2 lata od startu), bo wiem ile modyfikacji w wyrobie jest w okresie od 0 do 2 lat, i później już mniej do FL. Po FL modyfikacji nie ma, bo prace projektowe nad danym modelem się skończyły i rozpoczęły się prace nad nowym autem.

weuek:

--- Cytat: "AndrzejK" ---Nawet trzeba pamiętać zawsze o schłodzeniu turbiny.
--- Koniec cytatu ---

Nie trzeba, podobnie jak w silnikach TSI.

apikus:
bkroy, dzięki za wyjaśnienie.
Ja mam trochę inne doświadczenie, ale może to dotyczy innych elementów samochodu.

bkroy:
Znalazłem 2 filmiki, patrząc na realia spalania to coraz bardziej mam wątpliwości czy turbo w benzynie z małym silnikiem to dobry wybór?

//www.youtube.com/watch?v=Qkhi8mk_hTo (na termometrze temp +1C).
//www.youtube.com/watch?v=6K3cEXsC2Zs (na termometrze temp 0C).

Rafal1974:
No niestety, większość benzyniaków z turbo pali dość dużo zwłaszcza jeśli się jeździ większość po mieście. No ale niestety dzięki uni coraz mniej wolnossących jednostek. w hyundaiu pozostała tylko Elantra z silnikiem 1.6. no i jeszcze 1.4 ale to już słabizna.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej